Uszkodzony rozrząd lub silniczek valvetronika
-
- Bywalec forum
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Mielec
Uszkodzony rozrząd lub silniczek valvetronika
Witam. Problem z silnikiem n42b20.
Wywala błąd 2781 czujnik ssania rozrządu.
Czujniki wymienione oba na febi. Błąd da się skasować ale powraca po kilku km.
Samochód na zimnym trochę potrzesie.
Wywalił też błąd valvetronika ale nie pojawił się ponownie
Samochód jedzie ale nie ma tego "kopnięcia" powyżej 3.5tys obrotów i ogólnie ciężko się wkręca. Miałem też problemy z ładowaniem ale tak sprawdzone pod kątem elektryki wszystko co możliwe i nie ma problemu w niej.
Czy jest możliwe że samochód przez uszkodzony rozrząd bądź uszkodzony silniczek valvetronika wchodzi w tryb awaryjny poprzez skoki napięcia tak jak na filmiku
Co najlepsze że tylko dzieje się to wtedy gdy mocniej dodam gazu. Kilka razy tak poszatkuja obroty i napięcie i silnik chodzi bez mocy. (Alternator regenerowany nowy regulator napięcia, przepustnicą też podmieniana, akumulator tak samo, instalacje przejrzał elektryk i nie znaleziono problemu jedynie pozostaje opcja z rozrządem lub silniczkiem valvetronika)
Wywala błąd 2781 czujnik ssania rozrządu.
Czujniki wymienione oba na febi. Błąd da się skasować ale powraca po kilku km.
Samochód na zimnym trochę potrzesie.
Wywalił też błąd valvetronika ale nie pojawił się ponownie
Samochód jedzie ale nie ma tego "kopnięcia" powyżej 3.5tys obrotów i ogólnie ciężko się wkręca. Miałem też problemy z ładowaniem ale tak sprawdzone pod kątem elektryki wszystko co możliwe i nie ma problemu w niej.
Czy jest możliwe że samochód przez uszkodzony rozrząd bądź uszkodzony silniczek valvetronika wchodzi w tryb awaryjny poprzez skoki napięcia tak jak na filmiku
Co najlepsze że tylko dzieje się to wtedy gdy mocniej dodam gazu. Kilka razy tak poszatkuja obroty i napięcie i silnik chodzi bez mocy. (Alternator regenerowany nowy regulator napięcia, przepustnicą też podmieniana, akumulator tak samo, instalacje przejrzał elektryk i nie znaleziono problemu jedynie pozostaje opcja z rozrządem lub silniczkiem valvetronika)
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nic mu się nie stanie, ale odepnij wtyczkę od czujnika wałka mimośrodowego (koło wlewu oleju) i wtedy sprawdź. Ale te skoki napięcia to jest inna kwestia, którą trzeba rozwiązać. Rozrząd nie ma nic do tego, ale błąd może być spowodowany jego przestawieniem, zamieniałeś czujniki miejscami? Jak nie to zrób to i sprawdź czy błąd przejdzie. Z czujnikami febi bywa bardzo różnie w tym przypadku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Mielec
maniek21112 pisze: ↑26 lut 21, 9:16 Nic mu się nie stanie, ale odepnij wtyczkę od czujnika wałka mimośrodowego (koło wlewu oleju) i wtedy sprawdź. Ale te skoki napięcia to jest inna kwestia, którą trzeba rozwiązać. Rozrząd nie ma nic do tego, ale błąd może być spowodowany jego przestawieniem, zamieniałeś czujniki miejscami? Jak nie to zrób to i sprawdź czy błąd przejdzie. Z czujnikami febi bywa bardzo różnie w tym przypadku.
Odpięty i problemu nie ma nie skacze jedzie z trybem awaryjnym ale nie wali tak jak na filmiku
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Silniczek odpięty był czy czujnik wałka mimośrodowego?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Na to wygląda, ale nie spotkałem się z taką sytuacją.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Mielec
Mi się już pomysły wyczerpały po sprawdzeniu wszystkiego co steruje elektronika, alternator, akumulator, regulator napięcia i kończąc na instalacji gdzie nigdzie nie było poprawy.
Po tym wszystkim jak stal samochód zacisk się zapiekł jeden to już kompletnie mi się odechciało robić przy nim.
W poniedziałek znalazłem używany silniczek bo nie chce już wydawać nie wiadomo ile


-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 6 Odpowiedzi
- 3046 Odsłony
-
Ostatni post autor: maczupikczu
-
- 2 Odpowiedzi
- 4399 Odsłony
-
Ostatni post autor: Badboy-PL
-
- 0 Odpowiedzi
- 504 Odsłony
-
Ostatni post autor: maje222
-
- 0 Odpowiedzi
- 990 Odsłony
-
Ostatni post autor: Adi1711