Uszczelniacze zaworowe ?

Paula94
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 21, 1:19
BMW: BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

Uszczelniacze zaworowe ?

Post autor: Paula94 »

Witam, jestem nowa na tym forum, pokrótce postaram się opisać samochód i na czym polega problem. Auto kupione 4 lata temu i regularnie użytkowane, głównie w mieście.
Główny problem jest z silnikiem, postaram się wymienić wszystkie rzeczy które były wymienione odkąd je mam, choć po drodze się niestety okazuje że niektóre rzeczy wymieniam dwukrotnie, bo jednak nie zostały wymienione. :(
Odma febi+ komplet rurek, sonda lambda bosch cyl 1-4 (robione 30,01,19)
Olej+filtr,wymiana paska wielorowkowego, rolki prowadzącej, uszczelek pokrywy zaworów,płukanie silnika, wymiana płynu wspomagania(robione 22,03,19 choć do tej wizyty jest sporo wątpliwości)
wymiana sprzęgła samonastawnego SAC LUK (robione 25,07,2019)
wymiana termostatu, uszczelki podstawy filtra i uszczelki wymiennika ciepła, wymiana uszczelki pompy vacuum (robione 20,09,2019)
wymiana czujnika temp. zewnętrznej,wymiana filtra paliwa, wymiana świec zapłonowych, uszczelniacze półosi,wymiana oleju dyfrze , wymiana oleju+filtr, filtr powietrza, (robione 26,09,2020)
Wymiana czujnika położenia wału korbowego HELLA (robione 3,03,2021)
Wymiana uszczelek pokrywy zaworów ELRING(więc dwukrotnie w ciągu półtora roku, tak szybko się zużywają ? :( ), Zestaw łańcucha rozrządu SWAG, Filtr oleju KNECHT+ olej castol, dodatkowo ściągnięta miska, bo podobno tam znalazły się ślizgi ?? (robione 20,05,2021)
Nie wymieniam napraw związanych z hamulcami, wahaczami czy amortyzatorami bo nie w tym rzecz. Dodam jeszcze że świece zmieniane były też po zakupie oraz jeszcze cewki ale nie pamiętam dokładnie dat.
Po przydługim wstępie mogę przejść do meritum, auto praktycznie odkąd je mam, pracowało nierówno, trzęsło całą budą, od czasu do czasu jakby dostaje kopa na 1-2 sek. jakby się odmulało, czasem puszcza "niebieskie bąki", okres jesienno-zimowy dymi dosyć intensywnie na biało, nie wiem na ile to jest naturalne zjawisko ze względu na porę roku a ile do tego ma stan silnika, raz tak dymiło że po ruszeniu ze świateł była dosłownie biała zasłona dymna ale nie pamiętam już jak ten problem został rozwiązany, tak czy owak aż tak hardcorowa sytuacja się już nie powtórzyła. Po ostatniej wizycie w warsztacie tzn rozrząd + kilka innych rzeczy, po opuszczeniu mechanika, auto dymiło na niebiesko, momentami na szaro-biało,(Dodam również że auto odebrałam nie zimne) wróciłam po chwili na warsztat opisałam co się dzieje i czy to jest normalne po tej naprawie, to mechanik stwierdził że generalnie nie jest to regułą, ale że tu był wymieniony olej, ta miska ściągana i czyszczona , to może auto się jeszcze "oczyszcza", ale zasugerował również uszczelniacze zaworowe. Szkoda tylko że jak już auto było złożone, a nie w trakcie naprawy gdy było rozbebeszone.
Generalnie polubiłam te auto jako same w sobie nie za te wszystkie naprawy, nie chcę go sprzedawać tylko zrobić jak się należy i cieszyć się nim jeszcze długo.
I tu pojawia się moje pytanie, czy pchać się w remont silnika? zrobić te uszczelniacze , przy okazji inne rzeczy do których nie ma się od tak dostępu? jeśli tak to co trzeba zrobić, czy może zwyczajnie wyrzucić ten silnik i włożyć od jakiegoś innego BMW? Jeśli tak to jakie siniki wchodzą w grę? Czy ktoś jest w stanie orientacyjnie przedstawić koszta jednej i drugiej opcji?
Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedzi, i pozdrawiam wszystkich którzy dobrnęli do końca wypowiedzi .
Załączam link do filmu z dzisiaj ,auto pochodziło 10 minut, nie jeżdżone od wczoraj popołudnia, pogoda też dość wilgotna, choć do niebieskich oparów to chyba nie ma nic do rzeczy :evil: :evil: :evil:

Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 7:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lashie »

Troche dużo tego dymu, możesz zrobić test na uszczelkę pod głowica, bo biały dym to przeważnie spalany płyn chłodniczy. Ile tego oleju ubywa? Stan płynu chłodniczego w normie?
Wymiana samych uszczelniaczy to koszt nieprzekraczający 1000zl, jeżeli już jest zrobiony rozrząd to przekładka silnika raczej nie ma sensu, bo to koszta od 3tys w gore, natomiast remont silnika jeżeli jest robiony zgodnie ze sztuka to trzeba liczyc 6 tysięcy minimum.
Paula94
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 21, 1:19
BMW: BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

Post autor: Paula94 »

Test na uszczelkę robiliśmy gdy zostawiałam za sobą dosłownie białą zasłonę dymną ( to co na filmie widać to jest nic do tego co wtedy się działo) płyn chłodniczy też ubywał, ale powód był prosty jak drut, trzeba było kupić nowy zbiornik po prostu i od tamtej pory nie ubywa. Jeśli chodzi o olej to w bagażniku zawsze mam butlę na dolewkę, średnio dwa-trzy razy do roku muszę uzupełnić.
Też zaczynam odsuwać się od pomysłu przekładania silnika, bo igły nie kupię , a koszta silnika, przekładki, inne duperele to już się robi ogromna kwota.
Jeśli chodzi natomiast o remont to co dokładnie się robi wtedy?
P.S To co zrobiłam i tak nie ma się już do wartości auta, dawno temu przekroczyłam tę wartość.
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 129
Rejestracja: 24 wrz 16, 3:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

Post autor: maczupikczu »

To jest diesel z tego co słyszę? Czy się mylę bo na telefonie to jakość dźwięku taka sobie, jak tak to może zacznij od sprawdzenia turbiny? Kiedy turbo było regenerowane?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9848
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Nie, nie jest to diesel.
Tak jak pisałem na bkp uszczelniacze zaworowe do zrobienia, masz dodatkowo mocno niepewny czujnik położenia wału, tylko oryginał montuje się, to może być powód braków mocy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green

Paula94
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 21, 1:19
BMW: BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

Post autor: Paula94 »

to co ja mam teraz z tym czujnikiem zrobić? 500 zł wyrzucić na śmietnik, masakra.
:(
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9848
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

500,- to kosztuje oryginał, hella coś koło 100,-
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=13627548994
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Paula94
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 21, 1:19
BMW: BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

Post autor: Paula94 »

250 zł policzone za czujnik i drugie 250 za wymianę. 2 czerwca jestem umówiona na diagnozę w Adam serwis bmw, jeśli ktoś jest z Gdańska lub okolic, to może zna, odesłali mnie tam z CNF bo zwyczajnie nie chcieli mnie nabijać na koszty, a tam podobno są specjaliści w tej marce. Zwiedziłam wczoraj 4 warsztaty, kilka rozmów, jedna nawet nie z pracownikiem, i wszystkich zdziwiła "taka nagłość w tym dymieniu", pojawiły się również sugestie że równie dobrze rozrząd jest źle ustawiony, że może wtryski, a że może uszczelniacze, co człowiek to opinia.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9848
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Ładna marża na czujniku, koszt wymiany jak w aso :Bravo:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Paula94
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 21, 1:19
BMW: BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

Post autor: Paula94 »

No już więcej do nich nie pojadę, mam nadzieję że chociaż ten rozrząd poprawnie ustawili. Tak czy owak 2 czerwca mam umówionego mechanika na diagnostykę, także napewno napiszę co się okazało jakby ktoś miał podobny problem. Wczoraj jeszcze byłam na OSKP aby skontrolować zawieszenie i Pana również zainteresowało te dymienie, ponoć 30 lat był mechanikiem, chodził, wąchał, przyglądał się tej rurze z tyłu, zaglądał pod maskę, wyciągał bagnet, tak czy owak zaintrygowało go to, zasugerował od siebie by sprawdzić szczelność układu chłodzenia jakimś testerem chemicznym, sprawdzić czy łańcuch jest na znakach, i czy być może nie jest to przepalona uszczelka pod głowicą, nie polecał mi żadnego warsztatu, raczej podrzucił swoje pomysły.

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”