Urwany wahacz

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Siumkaj
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 17 paź 20, 13:01
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: Siumkaj »

Cześć. Chciałbym się zapytać jak to jest z tylnymi wahaczami w e46. W pazdzierniku miałem przegląd i nie było żadnych luzów w zawieszeniu. Dokładnie wczoraj jadąc po prostej drodze zaczęło coś mi walić w okolicach tylnego prawego koła. Pierwsza myśl WTF - niedokręcone koło, ale wszystkie szpilki były przykręcone tak jak powinny. Na każdej nierówności waliło mocno, dotoczyłem sie na stację kontroli pojazdów, bo akurat była 1.5km ode mnie k była otwarta do 22. Na szarpakach okazało się że tylny prawy wahacz się uwalony, a dokładnie w tym miejscu, które idzie jakby do ramy pojazdu (przynajmniej na moje amatorskie oko tak to wygląda). Czy to częsta usterka w e46? Powodem może być jakaś urwana śruba czy też przegnicie w danym miejscu? Bo pod autem nie było widać czy coś się tam uwalilo i trzeba będzie to wszystko demontować. Wiem, że takie pytanie to jak wróżenie z fusów, ale chciałbym poznać wasze zdanie. Auto póki co zostawiłem na mieście na jakimś publicznym parkingu, bo nie chciałem ryzykować jazdy na urwanym wahaczu. W niedziele wieczorem prowadzę auto do mechanika i dopiero w poniedziałek będzie wiadomo czemu się urwało. Mogłem nagrać filmik na stacji jak to wyglądało od spodu, ale już po ptokach :Search:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Który wahacz i w którym miejscu?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Siumkaj
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 17 paź 20, 13:01
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: Siumkaj »

Tylny po prawej stronie.
Jestem pewny, że sie coś urwało w tym miejscu co zaznaczone na foto, bo na szarpakach latał luźno góra dół w tym miejscu.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Ale wypadł z progu czy widać, że ma luz? Po tylu latach/kilometrach tuleje wymagają wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Siumkaj
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 17 paź 20, 13:01
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: Siumkaj »

maniek21112 pisze: 17 lut 21, 21:46 Ale wypadł z progu czy widać, że ma luz? Po tylu latach/kilometrach tuleje wymagają wymiany.
Na stacji diagnostycznej facet stwierdził, że został wyrwany z ramy. (Prawdopodobnie, bo bez rozbierania na 100% nie dało się tego zdiagnozować, ale że raczej jest tak jak mówi) Da się to jeszcze jakoś ogarnąć? Do mechanika odstawiam prawdopodobnie dopiero w niedzielę wieczorem.

Przegląd techniczny miałem robiony w październiku to żadnych luzów nie było.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Jakiej ramy? To nie patrol. Widocznie masz zgnitą podłogę na wskroś jak wahacze wyrywają się z budy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Siumkaj
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 17 paź 20, 13:01
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: Siumkaj »

maniek21112 pisze: 21 lut 21, 10:50 Jakiej ramy? To nie patrol. Widocznie masz zgnitą podłogę na wskroś jak wahacze wyrywają się z budy.
Myślałem, że wahacz jest połączony góra z ramą pojazdu. W sumie nie sprawdziłem dokładnie na realoem, a mam bardzo skromną wiedzę na temat konstrukcji pojazdów.

Co do korozji to mam mocne przekonania, że to nie to. Od spodu tylko na kilku wymiennych elementach w naprawdę małych ogniskach ok 3cmx3cm pojawiła się ruda. Wymieniałem też progi jakieś 2-3 lata temu na te grubsze, więc wątpię żeby aż tak je zezarlo w tak krótkim czasie.

Mam nadzieję, że to może jakąś głupia tuleja lub śruba pękła i że da się to naprawić. Dzisiaj odstawiam auto do mechanika to możliwe że jutro już będę wiedział. Najgorzej, że w stolicy mechanicy mają terminy na za 2-3 tygodnie. Znalazłem jednego, podobno dobrego niedaleko mnie, ale czekam już od ponidzialku i dopiero dzisiaj odstawiam i wczoraj miałem od niego telefon by się umówić na konkretną godzina to mówił "Panie, ale jak to trzeba będzie spawać to ja tego nie robię, bo ja nie spawam".... Czyli w najgorszym przypadku tydzień oczekiwań może być stracony :cry:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Śruba w tym miejscu przechodzi przez tuleję i mocowanie (koszyk) a ono jest przykręcone do podwozia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Siumkaj
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 17 paź 20, 13:01
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: Siumkaj »

maniek21112 pisze: 21 lut 21, 13:47 Śruba w tym miejscu przechodzi przez tuleję i mocowanie (koszyk) a ono jest przykręcone do podwozia.
Odkopuje trochę temat, by się podzielić info. Wahacz był wyrwany z koszyka. Ogólnie jeden mechanik kazał mi czekać tydzień czasu w kolejce, by potem stwierdzić, że on się tego nie podejmie, bo boi się, że może się urwać :( Zaprowadziłem do drugiego mechanika i mówił, że się namęczył z tym, ale udało mu się odkręcić i wymienić koszyk. Ogólnie podłoga jest zdrowa - mechanik powiedział, że można latać, ale tego samego dnia co odebrałem od niego auto to pękł mi łącznik stabilizatora (jak to sie mówi biednemu zawsze wiatr w oczy i chvj w dupe), więc dwa dni później zaprowadziłem na wymianę łączników komplety tył przód odrazu. Ogólnie mówiąc, to jestem dość zadowolony z napraw, chociaż to dopiero chyba 2 czy 3 raz odkąd mam auto, a mam je już 7 lat kiedy bmw jest u mechanika. Zawsze wszystko sam wymieniałem, sporo się przy tym ucząc. Tak apropo to została mi do ogarnięcia chłodnica, korozja, regenracja odbłysników i może wymiana przewodów hamulcowych i będę mógł się brać za kosmetykę wewnętrzną, bo reszta będzie już zrobiona :D chyba, że znowu coś nieoczekiwanie jebnie :)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#10

Post autor: scghost »

e tam, bez lacznikow stabilizatora mozna latac :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”