Uruchomienie tempomatu po swapie m43tu-->m54

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#1

Post autor: konrados94 »

Cześć wszystkim, od momentu swapu czyli już jakieś 1.5 roku walcze z jednym dość nie wdzięcznym tematem jakim jest tempomat. W m43 miałem go fabrycznie ale jak wiadomo tam jest to rozwiązane na bazie osobnego sterownika i silniczka który operuje otwarciem przepustnicy. M54 jak reszta poliftowych silników ma to wbudowane w sterownik silnika- szukając po necie doszedłem do podłączenia 2 czy 3 kabelków do modułu świateł i gdzieś tam jeszcze- tempomat się uruchomił :Yahoo!: Radość trwała krótko bo po kilkudziesięciometrowm odcinku już przestał działać- w pamięci błędów błąd "BLS- BTS Plausibility"- czyli niezgodność sygnałów z Brake Light Switch i Brake Light Test switch. Z tego co się do tej pory dowiedziałem oba czujniki są zabudowane w tym przy pedale hamulca i powinny działać naprzemiennie tzn BLS- on ;BTS- off i analogicznie BLS-off ;BTS-on. U mnie BLS pracuje normalnie, natomiast BTS jest ciągle w pozycji "on". Zauważyłem że sam czujnik jak i wtyczka ma 4 piny a doprowadzone jest tylko 3 przewody. Podejrzewam że ostatni slot mogł być przewidziany pod BTS ale jako że było to m43 tu wiązka kabiny nie miała tego przewodu. W WDS nie znalazłem opisu pinów czujnika
Jeśli ktoś ma jakiekolwiek informacje czy wiedzę w tym temacie to będę bardzo wdzięczny za podzielenie się nimi :beer: :friends:
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”