Upg?

Morfju
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 23 sie 22, 17:50
BMW: E46 M52B20TU sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: CA04003

#1

Post autor: Morfju »

Witam, od miesiąca borykam się z problemem zapowietrzania się układu chłodzenia. Zrobiłem tak 3500km, spadku mocy nie zaobserwowałem.

Posiadam m52tub20, wiem że te silniki ciężko dobrze odpowietrzyć, natomiast zauważyłem cieknący płyn, nie wiem gdzie, widzę mokry blok zaraz pod głowicą, zamówiłem test CO2 zobaczymy co pokaże, natomiast chciałem spytać czy może gdzieś tutaj biec kanał wodny, rurki z chłodziwem ect.

Obrazek

Jest to zdjęcie słupka z olx, tylko po to by ukazać gdzie widzę mokry blok. Czy te rurki biegnące wzdłuż bloku są wodne ? I możliwe jest by to z nich ciekło, i leciało na blok?

Pozdrawiam
Morfju
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 23 sie 22, 17:50
BMW: E46 M52B20TU sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: CA04003

#2

Post autor: Morfju »

Co myślicie?

Po kilku minutach zmieniło lekko kolor, po zgaszeniu pieca wrócił niebieski, lekkie uszkodzenie?
Upg? - IMG_20220906_183341.jpg
Upg? - IMG_20220906_183341.jpg (1.14 MiB) Przejrzano 1198 razy
Upg? - received_776072350391246.jpeg
Upg? - received_776072350391246.jpeg (156.96 KiB) Przejrzano 1198 razy
Morfju
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 23 sie 22, 17:50
BMW: E46 M52B20TU sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: CA04003

#3

Post autor: Morfju »

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Wskazany na zdjęciu przewód to przewód wodny, lubi rozpaść się przy próbie wyjęcia, więc zdecydowanie to dobry trop, ogarnij to (przygotuj się na nowy, to nie kwestia o-ringu na 99%), odpowietrz układ i wtedy daj znać czy dalej jest problem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#5

Post autor: skkt1 »

Jak nie były nigdy wymieniane to na bank się rozsypią przy demontażu. U mnie pękły przy bloku silnika i reszta została w środku, było więc trochę zabawy żeby to wyciągnąć.
Żeby wymienić te magistrale trzeba zrzucić kolektor, nie ma innej opcji, mimo wszystko polecam wymienić, gdyż po kilku latach rozgrzewania i studzenia stają się kruche i mogą w każdej chwili pęknąć.
Morfju
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 23 sie 22, 17:50
BMW: E46 M52B20TU sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: CA04003

#6

Post autor: Morfju »

Odgrzeje kotleta. Mieliście racje, były to węże pod kolektorem, nie robiłem tego ja, auto sprzedałem znajomemu także nie mam zdjęć.
Napisz odpowiedź

Wróć do „Benzyna”