Uparte N42

Adek1358
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 21, 22:50
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: Adek1358 »

Witam, piszę bo już rozkładam ręce... N42B18. OD półtorej roku jeżdżę z laptopem w samochodzie bo pomimo sadzenia w auto worka pieniędzy wciąż nie pracuje jak należy.

aktualnie męczy mnie błąd:

2781 CDKPH - Nockenwellengeber Einlass
Fehlerhäufigkeit: 0
Logistikzähler : 0
1. Umweltsatz
Kilometerstand 5490 km
Motordrehzahl (nmot) 4800.00 /min
Motortemperatur (tmot) 57.00 Grad C
Umgebungstemperatur (tumg) -24.75 Grd C
Versorgungsspannung (ub) 9.99 V
2. Umweltsatz
Kilometerstand 190630 km
Motordrehzahl (nmot) 4800.00 /min
Motortemperatur (tmot) 60.75 Grad C
Umgebungstemperatur (tumg) -24.75 Grd C
Versorgungsspannung (ub) 7.25 V
3. Umweltsatz
Kilometerstand 185480 km
Motordrehzahl (nmot) 10200.00 /min
Motortemperatur (tmot) 143.25 Grad C
Umgebungstemperatur (tumg) 143.25 Grd C
Versorgungsspannung (ub) 24.02 V
unplausible Phasenflankenanzahl
Testbedingungen erfuellt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 03 27 81 08 01 00 00 02 25 78 8C 1F 6A 4A 77 78
91 1F 4D 48 74 FF FF FF
------------------------------------------------------------


odkąd mam auto zrobilem w 15 miesiecy 36tys km, w tym czasie 4x zmienialem olej na motul 5w30 za kazdym Razem z plukanka LM, czujniki zamienione miejscami, elektrozawory zamienione miejscami, wszyscy pisali mi ze rozrzad przeskoczyl- kupilem blokady i zalozylem nowy rozrzad- jak widac blad wciaz wraca. Da sie go skasowac jednak przy podniesieniu obrotow (autostrada czy cos) pojawia sie w akompaniamencie bledow kata (za mala przepustowosc mimo z jest nowy- zamiennik o odpowiedniej normie euro)

jakies pomysły? co moze powodowac taki blad? brak mi juz sily do tego zlomu ale za duzo wlozylem zeby sprzedac/swapowac i pluje sobie w brode kazdego dnia ze nie posluchalem rok temu i nie wymienilem silnika
Przemqtm
Bywalec forum
Posty: 212
Rejestracja: 14 kwie 21, 19:12
BMW: BMW E46 silnik n42b20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kowalowa

#2

Post autor: Przemqtm »

Siemka. To jest błąd czujnika wałka rozrządu o ile dobrze rozumiem? Jeśli tak to pytanie czy wymieniałęś koło vanosa/ fazator na tym wałku?
Adek1358
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 21, 22:50
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: Adek1358 »

Nie wymieniałem bo podobno koło vanosa jak zdycha to wali błąd vanosa który nie jest tym samym błędem co błąd czujnika walka, vanosy jedynie odtluscilem porządnie, wydmuchalem kompresorem i nawalilem do fulla oleju do nich (bez rozbierania) żeby nie startowały ma sucho, to samo zrobiłem z elektrozaworami przed złożeniem silnika do kupy przy robieniu rozrządu
Adek1358
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 21, 22:50
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#4

Post autor: Adek1358 »

Nikt nie ma żadnych pomysłów? Czy uwalony vanos może powodować błąd czujnika walka z powyższym opisem błędu? Błąd brzmi jakoś "zbyt duża ilość krawędzi faz" cokolwiek to oznacza. Jak sprawdzić ten vanos? Podobno dla n42 w inpie nie ma testu vanosa, jest jakiś sposób poza zakupem nowego?
Przemqtm
Bywalec forum
Posty: 212
Rejestracja: 14 kwie 21, 19:12
BMW: BMW E46 silnik n42b20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kowalowa

#5

Post autor: Przemqtm »

Ja Ci pisze jak było u mnie, nie mówię że tak będzie u Ciebie. Ale u mnie na uszkodzonym vanosie były błędy czujnik wałka. W sumie chyba 3 czujniki zmieniałem. Było dobrze po wymianie jakiś czas a później znowu bład. I ta wymiana pomogła. Ale musisz być pewny że jest uszkodzony.
Adek1358
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 21, 22:50
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#6

Post autor: Adek1358 »

No chciałbym być pewien bo kupię używkę za 300zł i się okaże że błąd jest wciąz z tym że używka też może być strzelona, kupię nowy (widziałem za 8 stów na allegro jakiś zamiennik chyba) i się okaże że błąd jest wciąz bo przyczyną było coś innego, rozważam Twoja radę z tym że chciałbym mieć jakikolwiek sposób sprawdzenia czy to ten vanos, włożyłem już tyle kasy w ten złom że te 800 zł bym poświęcił ale dostanę nerwicy jak znów wyskoczy błąd 🤣
Przemqtm
Bywalec forum
Posty: 212
Rejestracja: 14 kwie 21, 19:12
BMW: BMW E46 silnik n42b20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kowalowa

#7

Post autor: Przemqtm »

Pociesze Cię ja w swój też.
Napisz odpowiedź

Wróć do „Benzyna”