Uparte N42
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 19 paź 21, 10:50
- BMW: E46 316i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Uparte N42
Witam, piszę bo już rozkładam ręce... N42B18. OD półtorej roku jeżdżę z laptopem w samochodzie bo pomimo sadzenia w auto worka pieniędzy wciąż nie pracuje jak należy.
aktualnie męczy mnie błąd:
2781 CDKPH - Nockenwellengeber Einlass
Fehlerhäufigkeit: 0
Logistikzähler : 0
1. Umweltsatz
Kilometerstand 5490 km
Motordrehzahl (nmot) 4800.00 /min
Motortemperatur (tmot) 57.00 Grad C
Umgebungstemperatur (tumg) -24.75 Grd C
Versorgungsspannung (ub) 9.99 V
2. Umweltsatz
Kilometerstand 190630 km
Motordrehzahl (nmot) 4800.00 /min
Motortemperatur (tmot) 60.75 Grad C
Umgebungstemperatur (tumg) -24.75 Grd C
Versorgungsspannung (ub) 7.25 V
3. Umweltsatz
Kilometerstand 185480 km
Motordrehzahl (nmot) 10200.00 /min
Motortemperatur (tmot) 143.25 Grad C
Umgebungstemperatur (tumg) 143.25 Grd C
Versorgungsspannung (ub) 24.02 V
unplausible Phasenflankenanzahl
Testbedingungen erfuellt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 03 27 81 08 01 00 00 02 25 78 8C 1F 6A 4A 77 78
91 1F 4D 48 74 FF FF FF
------------------------------------------------------------
odkąd mam auto zrobilem w 15 miesiecy 36tys km, w tym czasie 4x zmienialem olej na motul 5w30 za kazdym Razem z plukanka LM, czujniki zamienione miejscami, elektrozawory zamienione miejscami, wszyscy pisali mi ze rozrzad przeskoczyl- kupilem blokady i zalozylem nowy rozrzad- jak widac blad wciaz wraca. Da sie go skasowac jednak przy podniesieniu obrotow (autostrada czy cos) pojawia sie w akompaniamencie bledow kata (za mala przepustowosc mimo z jest nowy- zamiennik o odpowiedniej normie euro)
jakies pomysły? co moze powodowac taki blad? brak mi juz sily do tego zlomu ale za duzo wlozylem zeby sprzedac/swapowac i pluje sobie w brode kazdego dnia ze nie posluchalem rok temu i nie wymienilem silnika
aktualnie męczy mnie błąd:
2781 CDKPH - Nockenwellengeber Einlass
Fehlerhäufigkeit: 0
Logistikzähler : 0
1. Umweltsatz
Kilometerstand 5490 km
Motordrehzahl (nmot) 4800.00 /min
Motortemperatur (tmot) 57.00 Grad C
Umgebungstemperatur (tumg) -24.75 Grd C
Versorgungsspannung (ub) 9.99 V
2. Umweltsatz
Kilometerstand 190630 km
Motordrehzahl (nmot) 4800.00 /min
Motortemperatur (tmot) 60.75 Grad C
Umgebungstemperatur (tumg) -24.75 Grd C
Versorgungsspannung (ub) 7.25 V
3. Umweltsatz
Kilometerstand 185480 km
Motordrehzahl (nmot) 10200.00 /min
Motortemperatur (tmot) 143.25 Grad C
Umgebungstemperatur (tumg) 143.25 Grd C
Versorgungsspannung (ub) 24.02 V
unplausible Phasenflankenanzahl
Testbedingungen erfuellt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 03 27 81 08 01 00 00 02 25 78 8C 1F 6A 4A 77 78
91 1F 4D 48 74 FF FF FF
------------------------------------------------------------
odkąd mam auto zrobilem w 15 miesiecy 36tys km, w tym czasie 4x zmienialem olej na motul 5w30 za kazdym Razem z plukanka LM, czujniki zamienione miejscami, elektrozawory zamienione miejscami, wszyscy pisali mi ze rozrzad przeskoczyl- kupilem blokady i zalozylem nowy rozrzad- jak widac blad wciaz wraca. Da sie go skasowac jednak przy podniesieniu obrotow (autostrada czy cos) pojawia sie w akompaniamencie bledow kata (za mala przepustowosc mimo z jest nowy- zamiennik o odpowiedniej normie euro)
jakies pomysły? co moze powodowac taki blad? brak mi juz sily do tego zlomu ale za duzo wlozylem zeby sprzedac/swapowac i pluje sobie w brode kazdego dnia ze nie posluchalem rok temu i nie wymienilem silnika
-
- Bywalec forum
- Posty: 146
- Rejestracja: 14 kwie 21, 7:12
- BMW: BMW E46 silnik n42b20
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Kowalowa
Siemka. To jest błąd czujnika wałka rozrządu o ile dobrze rozumiem? Jeśli tak to pytanie czy wymieniałęś koło vanosa/ fazator na tym wałku?
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 19 paź 21, 10:50
- BMW: E46 316i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Nie wymieniałem bo podobno koło vanosa jak zdycha to wali błąd vanosa który nie jest tym samym błędem co błąd czujnika walka, vanosy jedynie odtluscilem porządnie, wydmuchalem kompresorem i nawalilem do fulla oleju do nich (bez rozbierania) żeby nie startowały ma sucho, to samo zrobiłem z elektrozaworami przed złożeniem silnika do kupy przy robieniu rozrządu
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 19 paź 21, 10:50
- BMW: E46 316i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Nikt nie ma żadnych pomysłów? Czy uwalony vanos może powodować błąd czujnika walka z powyższym opisem błędu? Błąd brzmi jakoś "zbyt duża ilość krawędzi faz" cokolwiek to oznacza. Jak sprawdzić ten vanos? Podobno dla n42 w inpie nie ma testu vanosa, jest jakiś sposób poza zakupem nowego?
-
- Bywalec forum
- Posty: 146
- Rejestracja: 14 kwie 21, 7:12
- BMW: BMW E46 silnik n42b20
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Kowalowa
Ja Ci pisze jak było u mnie, nie mówię że tak będzie u Ciebie. Ale u mnie na uszkodzonym vanosie były błędy czujnik wałka. W sumie chyba 3 czujniki zmieniałem. Było dobrze po wymianie jakiś czas a później znowu bład. I ta wymiana pomogła. Ale musisz być pewny że jest uszkodzony.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 19 paź 21, 10:50
- BMW: E46 316i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
No chciałbym być pewien bo kupię używkę za 300zł i się okaże że błąd jest wciąz z tym że używka też może być strzelona, kupię nowy (widziałem za 8 stów na allegro jakiś zamiennik chyba) i się okaże że błąd jest wciąz bo przyczyną było coś innego, rozważam Twoja radę z tym że chciałbym mieć jakikolwiek sposób sprawdzenia czy to ten vanos, włożyłem już tyle kasy w ten złom że te 800 zł bym poświęcił ale dostanę nerwicy jak znów wyskoczy błąd 