Ukochane N42B20 OLEJ
-
- Bywalec forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 8 paź 17, 1:48
- BMW: Black E46 Benzin Only
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Tak
Ukochane N42B20 OLEJ
Witam.
Mam ten silnik i nie powiem nie narzekałem do czasu . Auto robi przebieg no w niecałe 2 lata ponad 60k km .
Problem był z valvetronikiem i lekkim braniem oleju , jesień zeszłego roku .
Że mechanike ogarniam sam , to poszło 2k zł na wałek , uszczelniacze zaworowe , rozrząd dla spokoju , ślizgi , śruby i uszczelnienie całego silnika .
Uszczelka misy , pokrywy zaworów , podstawy filtra , i vacum pompy .
Silnikem zrobione było 203tys ( w tym 30 tys ja na benzynce )
Zrobiłem silnik pykał elegancko , to dołożyłem podtlenek STAG .
Kolejne 30tys ... teraz olej zmieniony był w czerwcu zrobiłem 13,500km i wlałem 3l oleju i już świeci kontrolka .
Wychodzi na to że zjada 4l na 15 tys km co daje .Tylko że po zmianie oleju pierwsze 5k km nic nie świadczyło o tym żę tak pije .
Po wymianie uszcelniaczy coś tam podpijał z miski ale nie dolewałem .
Niby wadą tego silnika są te uszczelniacze ( były twarde jak cholera ) , ale czy po 30 tys km mogły by już puścić ?
Silnik poci sie z pod pokrywy ale tylko poci . Wcześniej znaczył teren .
Stoje nad decyzją katowania go do końca ... dając 50zł na olej miesięcznie ... i następnie remoncie go ( dla mnie to 3 dni roboty ) a już szkoda na niego
bo z remontem już silnik dostanie kolejne 2-3 tys zł i zastanawia mnie swap ... 3.0 nic innego .
Jedyne co bym chciał sie dowiedzieć czy macie jakiś sposób oprócz spawdzania dymienia na to którędy silnik bierze olej ?
Kompresja 14 14,2 14,1 ,14,1 ... Na niesbiesko nie dymi ...
Mam ten silnik i nie powiem nie narzekałem do czasu . Auto robi przebieg no w niecałe 2 lata ponad 60k km .
Problem był z valvetronikiem i lekkim braniem oleju , jesień zeszłego roku .
Że mechanike ogarniam sam , to poszło 2k zł na wałek , uszczelniacze zaworowe , rozrząd dla spokoju , ślizgi , śruby i uszczelnienie całego silnika .
Uszczelka misy , pokrywy zaworów , podstawy filtra , i vacum pompy .
Silnikem zrobione było 203tys ( w tym 30 tys ja na benzynce )
Zrobiłem silnik pykał elegancko , to dołożyłem podtlenek STAG .
Kolejne 30tys ... teraz olej zmieniony był w czerwcu zrobiłem 13,500km i wlałem 3l oleju i już świeci kontrolka .
Wychodzi na to że zjada 4l na 15 tys km co daje .Tylko że po zmianie oleju pierwsze 5k km nic nie świadczyło o tym żę tak pije .
Po wymianie uszcelniaczy coś tam podpijał z miski ale nie dolewałem .
Niby wadą tego silnika są te uszczelniacze ( były twarde jak cholera ) , ale czy po 30 tys km mogły by już puścić ?
Silnik poci sie z pod pokrywy ale tylko poci . Wcześniej znaczył teren .
Stoje nad decyzją katowania go do końca ... dając 50zł na olej miesięcznie ... i następnie remoncie go ( dla mnie to 3 dni roboty ) a już szkoda na niego
bo z remontem już silnik dostanie kolejne 2-3 tys zł i zastanawia mnie swap ... 3.0 nic innego .
Jedyne co bym chciał sie dowiedzieć czy macie jakiś sposób oprócz spawdzania dymienia na to którędy silnik bierze olej ?
Kompresja 14 14,2 14,1 ,14,1 ... Na niesbiesko nie dymi ...
- kosa1061
- Bywalec forum
- Posty: 276
- Rejestracja: 28 maja 13, 8:12
- BMW: E46 318i -- 330i M54
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Zarszyn
rób swpaa szkoda pakować kasy w ten silnik





moja furrrrra http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=16758" onclick="window.open(this.href);return false;
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Jeśli chodzi o N42 jeśli po wymianie uszczelniaczy pije olej (zakładając że silnik jest szczelny) to nic innego jak pierścienie. Ja miałem do czynienia z kilkoma N42 i w 90% silnik brał olej przez uszczelniacze i w 10% przez pierścienie.Nie spotkałem się aby komuś po wymianie odmy silnik przestał olej wpierdzielać w N42.
-
- Bywalec forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 8 paź 17, 1:48
- BMW: Black E46 Benzin Only
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Tak
Odmy nie ruszałem bo jest dobra .
Zwracając uwage na odmę to po wypięciu rurki z dolotu i zatkania dolotu palcem żeby auto nie zgaslo z rurki leci dym jak bym dmuchał dymem z fajki .
Jedyne co myśle to czy uszczelniacze nie mogły być felerne ...
No ale 30tys i gorzej jak przed wymianą ?
A remont tego gówniaka to prawie tyle co swap ....
Swapa zobie w 3 dni bez kanału .
Dobrze sie orientuję że żeby wszystko działało ( asr itp ) to tylko m54 ( chyba tylko one mają elektryczną przepustnice )
Wiem co pasuje co nie pasuje z tego silika .. i drogo by nie było ...
Chyba ten silnik przezimuje u mnie i bay bay .
Z drugiej strony jak kupić m54 które nie żre oleju jeszcze gorzej ....
Zwracając uwage na odmę to po wypięciu rurki z dolotu i zatkania dolotu palcem żeby auto nie zgaslo z rurki leci dym jak bym dmuchał dymem z fajki .
Jedyne co myśle to czy uszczelniacze nie mogły być felerne ...
No ale 30tys i gorzej jak przed wymianą ?
A remont tego gówniaka to prawie tyle co swap ....
Swapa zobie w 3 dni bez kanału .
Dobrze sie orientuję że żeby wszystko działało ( asr itp ) to tylko m54 ( chyba tylko one mają elektryczną przepustnice )
Wiem co pasuje co nie pasuje z tego silika .. i drogo by nie było ...
Chyba ten silnik przezimuje u mnie i bay bay .
Z drugiej strony jak kupić m54 które nie żre oleju jeszcze gorzej ....
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Teoretycznie można M52 wstawić ale tam trzeba coś czarować ale z tego co wiem jest to wykonalne (Jak będziesz chciał n42 na M54B30 zmienić to trzeba w sumie wymienić wszystko co odpowiada za to że auto się porusza skrzynia wał pół osie hamulce wydech zostanie z tego co pamiętam tylko chłodnica) Zakup M54b30 co nie żre oleju jest bardzo trudne w normalnych pieniądzach. A znaleźć i kupić pewne B30 jest dosyć trudno i będzie to na pewno bardzo kosztowne i raczej nie opłacalne moim zdaniem lepiej sprzedać auto i kupić inne niż bawić się w SWAP.
- kosa1061
- Bywalec forum
- Posty: 276
- Rejestracja: 28 maja 13, 8:12
- BMW: E46 318i -- 330i M54
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Zarszyn
Możesz wrzucić m52 na osprzęcie z m54 czyli wtedy masz dalej gaz elektryczny. Jak wzucisz m52 to jest szansa że nie będzie pił oleju. Bo z m54 jest różnie
moja furrrrra http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=16758" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Bywalec forum
- Posty: 273
- Rejestracja: 5 lip 15, 1:12
- BMW: E46 318i N42B20
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Stalowa Wola
Tak jak palec pisal, uszelniacze lub pierscienie. Uszczelniacze bardzej bo mogly juz byc stare, tr ktore kupiles bo komus zalegaly i sprzedal albo wade materialowa maja. Pierscienie wyjda jak wiecej gazu dajesz i mocniej kopci. Cisnienie na cylindrach wiele nie powie bo kompresje masz przez uszelnienie olejem luzow miedzy pierscieniami a cylindrem. Berz rozebrania i wymiarowania pierscieni nic sie nie dowiesz. Sprawdz swiece czy czarne to sie dowiesz czy pali.
Remont N42 jest bardziej oplacalny, bo masz nowy silnik. W M54 musisz wywalic kase na swapa i za jakis czas na remont M54 bo pierscienie w nich są słabe i silnik pali olej.
Remont N42 jest bardziej oplacalny, bo masz nowy silnik. W M54 musisz wywalic kase na swapa i za jakis czas na remont M54 bo pierscienie w nich są słabe i silnik pali olej.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 7 Odpowiedzi
- 1243 Odsłony
-
Ostatni post autor: Palec11
-
- 12 Odpowiedzi
- 2090 Odsłony
-
Ostatni post autor: Efka
-
- 60 Odpowiedzi
- 12007 Odsłony
-
Ostatni post autor: Peluspel
-
- 27 Odpowiedzi
- 5477 Odsłony
-
Ostatni post autor: CYPRIAN
-
- 2 Odpowiedzi
- 1030 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112