Układ kierowniczy i stuki

Problemy, pytania, porady związane z nadwoziem samochodu, czyli m.in.: lampy, karoseria, wnętrze samochodu
Ziku
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 18 sie 11, 9:37
BMW: E46 316i 1.8 sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Góra Kalwaria

#1

Post autor: Ziku »

Witam serdecznie.
Zwracam się z kolejną prośbą a mianowicie... Jak skręcam kierownicą ma maxa w lewo np. parkując blokuje mi kierownicę i by odbić muszę mocniej szarpnąć w przeciwną stronę (w prawo czując lekki przeskok). Skręcając w lewo stojąc w miejscu tego już nie ma ale jak trzymam kierownicę dalej w lewo i ruszę to kierownica jeszcze trochę się obróci i blokuje... o co tu chodzi ?? co może być przyczyną ?? dodam, że samochód był uderzony prawym kołem w krawężnik (felga wgięta od wewnętrznej strony nie wiem jak to dokładnie było taki sprowadziłem).
Gdzieś w necie wyczytałem coś takiego "W takim razie dotknij kielicha pod maską, jednego i drugiego i niech ktoś kręci kierą (na zapalonym silniku i wspomaganiu ). Jak poczujesz że ten przeskok jest zaraz pod blachą, to jest szansa, że górne mocowanie amora się zaciera." U mnie nic nie czuć.

Kolejna sprawa to stuki w prawym kole z przodu delikatne i tylko na dołkach przy prędkości 10-20 km (drogą piaskową) szybciej po dołkach nie jeździłem :) ale jadąc drogą asfaltową a wiadomo jakie nasze drogi są wpadając na nierówności stukanie nie słychać i zawieszenie ładnie pracuje.

Zastanawiam się czy te stuki mogą mieć coś wspólnego z tym blokowaniem kierownicy ??
Amortyzatory w dobrym stanie jedynie nie były sprawdzane na szarpakach a niestety jestem przed wypłatą :cry:
december74
Bywalec forum
Posty: 131
Rejestracja: 29 wrz 10, 12:03
BMW: E46/320d kombi/150ps
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Najpiękniejsze :)))

#2

Post autor: december74 »

Sprwadź maglownice, a stuki mogą pochodzić od magla jak i też od drążka kierowniczego-takie moje zdanie. 8)
Ziku
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 18 sie 11, 9:37
BMW: E46 316i 1.8 sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Góra Kalwaria

#3

Post autor: Ziku »

No i stukanie już wiadomo od czego ;)
drążki stabilizatora i tylne silenbloki przednich wahaczy do wymiany.
Takie małe pytanie czy ktoś wie jak te silenbloki wymienić i czy dam radę samemu to zrobić jak to wogóle wygląda ???
spinecki
Administrator
Posty: 609
Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683

#4

Post autor: spinecki »

Mi walily wahacze... ale to tak konkretnie.
Ziku
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 18 sie 11, 9:37
BMW: E46 316i 1.8 sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Góra Kalwaria

#5

Post autor: Ziku »

Witam serdecznie stuki przeszły do historii... wymieniłem tylne silenbloki przednich wahaczy i drążki stabilizatora :)
na pewno przyczyną był ten silenblok ( był uszkodzony)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Nadwozie”