Ubywajacy płyn chłodniczy

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Pawelh2o2
Posty: 8
Rejestracja: 21/02/19, 22:15
BMW: 318ci
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Londyn
Kontakt:

Ubywajacy płyn chłodniczy

Post autor: Pawelh2o2 » 21/02/19, 22:30

Witam,
Jestem nowy na forum i chciałbym zasięgnąć rady ekspertów na temat problemu jaki mnie dotknął przy mojej 318ci. Chodzi o to że strasznie ubywa mi plynu chłodniczego mimo że jakiś czas temu jakiś mechanik niby usunął usterkę. Po niby naprawie i uzupełnieniu od nowa układu chłodniczego po zaledwie 2 tygodniach dolalem już 1 litry płynu. Obawiałem się że to może uszczelka po głowicą Ale dzisiaj jak wracałem strasznie zakopciło mi z pod maski Ale po chwili już był spokój. Wskazówka od temperatury cały czas w pionie choć komputer pokazuje ok 105-110 stopni. Po powrocie do domu i sprawdzeniu stanu płynu chłodniczego okazalo sie ze dalej sporo brakuje mimo iz rano dolewalem. Nie mam pojęcia co może być nie tak. Pewnie wyciek tylko skąd i jak. Może jakieś wskazowki.


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 5969
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Ubywajacy płyn chłodniczy

Post autor: maniek21112 » 21/02/19, 23:20

Zdejmij osłonę pod silnikiem, wloty z przodu, odpal zimny silnik na kanale, jedna osoba w środku dodaje gazu, druga pod autem a trzecia z góry pod maską i patrzycie gdzie leci, cała filozofia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia

D3jw
Bywalec forum
Posty: 752
Rejestracja: 17/02/17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL
Kontakt:

Ubywajacy płyn chłodniczy

Post autor: D3jw » 22/02/19, 0:35

maniek21112 pisze:
21/02/19, 23:20
Zdejmij osłonę pod silnikiem, wloty z przodu, odpal zimny silnik na kanale, jedna osoba w środku dodaje gazu, druga pod autem a trzecia z góry pod maską i patrzycie gdzie leci, cała filozofia.
W praktyce to zazwyczaj nie jest takie proste. Wycieki mogą się pojawiać jak ciśnienie zaczyna schodzić z układu po zgaszeniu silnika.

Ja od mechanika przy sprawdzaniu układu chłodzenia pożyczam coś w rodzaju pompki nakręcanej na zbiorniczek - nawet z niewielkiego wycieku po napompowaniu nieraz potrafi się polać od razu ciurkiem.

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 5431
Rejestracja: 11/04/15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Ubywajacy płyn chłodniczy

Post autor: scghost » 22/02/19, 1:20

D3jw pisze:
22/02/19, 0:35
Wycieki mogą się pojawiać jak ciśnienie zaczyna schodzić z układu po zgaszeniu silnika
wytlumacz mi to zjawisko :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Jerrry
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 29/09/16, 7:40
BMW: 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:
VIN: KL48900
Kontakt:

Ubywajacy płyn chłodniczy

Post autor: Jerrry » 22/02/19, 6:03

Po zatrzymaniu przepływu cieczy chłodzącej temperatura w ukladzie jeszcze przez chwilę rośnie co może powodować wzrost ciśnienia w układzie.
Kiedyś tak miałem w poprzednim aucie jak silnik chodził to nie było wycieku a jak wyłączyłem to zaczynało sikac z chłodnicy. Taka teoria.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 5969
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Ubywajacy płyn chłodniczy

Post autor: maniek21112 » 22/02/19, 7:41

Mi akurat nie trafił się taki przypadek, każdy wyciek, którego nie widać po prostu po otwarciu maski ujawniał się w podany przeze mnie sposób.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia

salytjow
Posty: 6
Rejestracja: 12/09/18, 20:39
BMW: E46 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: BB
Kontakt:

Ubywajacy płyn chłodniczy

Post autor: salytjow » 22/02/19, 8:51

Sprawdź zaślepkę nr 17 11537583666:
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY31-EUR---E46-BMW-316i&diagId=11_3178

płyn chłodniczy spada na wydech i paruje.

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 5431
Rejestracja: 11/04/15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Ubywajacy płyn chłodniczy

Post autor: scghost » 22/02/19, 9:22

Jerrry pisze:
22/02/19, 6:03
Po zatrzymaniu przepływu cieczy chłodzącej temperatura w ukladzie jeszcze przez chwilę rośnie co może powodować wzrost ciśnienia w układzie.
to akurat ma sens, bo chlodzenia juz nie ma a silnik wciaz jest goracy, wiec temperatura musi rosnac pewnie powyzej 100
a d3jw napisal ze odrazu cisnienie zaczyna spadac dlatego sie oburzam :lol: :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Pawelh2o2
Posty: 8
Rejestracja: 21/02/19, 22:15
BMW: 318ci
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Londyn
Kontakt:

Ubywajacy płyn chłodniczy

Post autor: Pawelh2o2 » 22/02/19, 11:51

, wiec temperatura musi rosnac pewnie powyzej 100
No a ja mam temperaturę według komputera non stop powyżej 100 stopni. Różne rzeczy czytałem na ten temat, jedni twierdzą że to normalne inni że nie i sam już nie wiem.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 5969
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Ubywajacy płyn chłodniczy

Post autor: maniek21112 » 22/02/19, 12:40

Ten silnik ma termostat z temperaturą otwarcia 105 stopni, więc to normalne. Zaczynałbym się martwić powyżej 108-110, wtedy zaczynają puszczać połączenia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości