Ubywajacy plyn 2.0d M47

romko001
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 15, 18:20
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bilgoraj

#1

Post autor: romko001 »

Witam. mam problem z moja bunia a mianowicie ubywa plyn chlodniczy. Auto wrocilo z wymiany uszczelki pod glowica( sprawdzona szczelnosc splanowanie) zlozone na nowej uszczelce wymienione potrzebne uszczelniacze i problem dalej jest. Po przejechaniu 70-100 km plyn dalej ubywa mechanik wszystkio sprawdzil weze kroćce wszytsko jest niby oki a dalej ubywa;/ pomocy co moze byc? Bmw E46 2.0d 136km
maciekz94
Bywalec forum
Posty: 345
Rejestracja: 17 lis 14, 16:45
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#2

Post autor: maciekz94 »

Może trzeba jeszcze raz sprawdzić wszystkie węźyki i zbiorniczek płynu chłodzącego, może coś przeoczył. Bo rozumiem, że oleju nie przybywa?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

A sprawdzałeś czy niema oczek w płynie? W sensie czy gdzieś nie miesza się z olejem lub odwrotnie? I czy masz pewność że dobrze Co poskładali wszystko po wymianie uszczelki? Po 3 to ile tego płynu ubywa?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#4

Post autor: Mariusz_E46 »

W BMW sprawdza sie na gorącym silniku. Lubi sobie puszczać na zbiorniczku wyrównawczym, ale tylko jak jest gorący płyn i ciśnienie w układzie. Osłona pod sinikiem sucha i czysta ? Tam najszybciej zobaczysz czy cieknie czy silnik zjada.
romko001
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 15, 18:20
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bilgoraj

#5

Post autor: romko001 »

weze sa suche/ plyn uciekal pompa wody zostala wymieniona lecz problem dalej jest ale mniej ucieka po przejechaniu 100km z naciskiem mocniejszym na gaz ubylo delikanie lecz dalej ubywa a nie poinno. plywak powoli zaczyna opadac. Moze byc ze pod cisnieniem ucieka zbiorniczkiem? moze byc na gorze zbiorniczku na tym "kolnierzu"? korkiem?
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#6

Post autor: Mariusz_E46 »

Dlatego pytałem czy płyta pod silnikiem jest sucha czy mokra a nie węże. Węże będą suche a z pękniętego zbiorniczka będzie ciekło ;) taki urok tego samochodu. Poza tym na dole zbiorniczka jest wkręcony korek którym lubi sobie ciec. Cieknie tylko po takiej bardziej dynamicznej jeździe. Płyn zbiera się właśnie na osłonie silnika a nie na wężach.
romko001
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 15, 18:20
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bilgoraj

#7

Post autor: romko001 »

Po oslonie ciezko mi zobaczyc gdyz jak z pompy wody cieklo to jest mokra a wszystko tam sie zbieralo. Jak mozna sprawdzic chlodniczke egr czy jest gdzies uszkodzona? zabiore sie za to po niedzieli zobaczymy co wyniknie. a z tym korkiem dobrze mowisz sprawdze go czy jest oki.
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#8

Post autor: Mariusz_E46 »

romko001 pisze:Po oslonie ciezko mi zobaczyc gdyz jak z pompy wody cieklo to jest mokra a wszystko tam sie zbieralo.
Po takiej robocie zawsze trzeba to wymyć. Ja nawet jak olej zmieniam u siebie to wywalam osłonę i wszystko do czysta. To najlepszy sposób żeby zobaczyć że coś jest nie tak.
Chłodnica EGR to głównie para z rury.
OSA BMW

#9

Post autor: OSA BMW »

Jestes peny ze na szczelność była sprawdzana głowica , czy tylko ci tak powiedzieli, podejrzewam ze nie.
Miałem juz do czynienia w M47n ,ze na szczelności dopiero na gorąco pokazało nieszczelność ,dziurkę wielkości igły i to w takim miejscu ze bym nie sadził , gdybym nie zobaczył . Dziurka była w otworze na dnie gdzie wchodzi pompowtrysk :(
romko001
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 15, 18:20
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bilgoraj

#10

Post autor: romko001 »

Z ta szczelnoascia ktora sprawdzali to nie jestem przekonany na 100%. Nie robili tego ludzie z mojej okolicy wiec nie mam pewnosci. Na pewno jest nowa uszczelka bo to widac. Wydaje mi sie ze gdzies cieknie bo sprawdzalem na zimnym raz stan a potem drugi i jakos za kazdym razem jakby mniej bylo;/ moze to byc zbiorniczek wyrównawczy?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”