Ubytki płynu chłodzącego M47n
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 lip 14, 20:53
- BMW: E46 320d M47n
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Witam, posiadam silnik M47n 150km. Od około pół roku zauważam ubytki płynu chłodzącego, niecały litr na 1000km. Silnik chodzi idealnie,nie grzeje sie, korek od oleju, jak i zbiorniczka wyrównawczego jest czysty.Postanowiłem zgłębić ten problem i sie rozejrzałem, myśle ze znalazłem miejsce wycieku, Poniżej zamieszczam zdjęcia
Gdy tylko sie rozejrzałem w miejscu żótej kropki, znalazłem kropelkę płynu chłodzącego. Po odpaleniu silnika i odczekaniu 1-2 minut z miejsca oznaczego na czerwono, wydobywa sie para wodna( niewiele ale jednak). Dokręciłem tą mniejszą opaskę ale nic nie pomogło. Wiec zatem może Wy drodzy forumowicze podpowiecie mi co z tym problemem począć.
Gdy tylko sie rozejrzałem w miejscu żótej kropki, znalazłem kropelkę płynu chłodzącego. Po odpaleniu silnika i odczekaniu 1-2 minut z miejsca oznaczego na czerwono, wydobywa sie para wodna( niewiele ale jednak). Dokręciłem tą mniejszą opaskę ale nic nie pomogło. Wiec zatem może Wy drodzy forumowicze podpowiecie mi co z tym problemem począć.
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Zacznij od wyczyszczenia tego miejsca, tak bcy móc dokładnie zlokalizować gdzie cieknie i co trzeba wymienić, może być wąż, może króciec, a może chłodniczka spalin gdzieś puszcza i kapie.
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
To co zaznaczyłeś to termostat EGR przykręcony do chłodniczki spalin, tam jest taki mały oring, może on się już skończył i dlatego puszcza w tym miejscu, a może wystarczy tylko dokręcić termostat EGR ?
U mnie przy wymianie termostatu EGR, ten oring, o którym napisałem powyżej był już sparciały i rozleciał się w rękach. Sam oring można kupić w ASO, kosztuje grosze.
U mnie przy wymianie termostatu EGR, ten oring, o którym napisałem powyżej był już sparciały i rozleciał się w rękach. Sam oring można kupić w ASO, kosztuje grosze.
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Dostęp do termostatu EGR jest dobry, ściągasz osłonę silnika z góry i masz go na wierzchu, kilka kluczy będziesz potrzebował, bez tego ani ruszmaros1032 pisze:da się to zrobić w warunkach polowych pod domem? i co dokładnie mam pytać w aso?
W Aso musisz podać nr VIN i pytać o oring, który idzie pod termostat EGR
-
- Bywalec forum
- Posty: 2279
- Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
- BMW: 320D M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- VIN: KE44253
z tego co pamiętam to 4śrubki na nasadke 10 , bedzie dodatkowo taki zaczep ktory trzeba zwolnic i termostat wyjdzie,ciut uleci plynu ale to naprawde odrobina.
Cała operacja to jest kwestia moze 20min jak na 1raz . warto go pozniej odpowietrzyc , na termostacie jest srubka ktora luzujemy podczas pracy silnika az doplynie plyn i zakrecamy.
Cała operacja to jest kwestia moze 20min jak na 1raz . warto go pozniej odpowietrzyc , na termostacie jest srubka ktora luzujemy podczas pracy silnika az doplynie plyn i zakrecamy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 gru 14, 21:51
- BMW: E46 330D M57 Touring Automat
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Niemcza
Zgadza się , ja miesiąc temu wymieniałem termostat EGR ( z oringiem ). Cała operacja zajęła mi 30-35 min. a zaznaczam że nie znam jeszcze mojej buni i wszystko robiłem bez pospiechu i ostrożnie. O-ring w ASO kosztuje coś koło 6 pln.
A co najciekawsze , po wymianie termostatu nie odpowietrzałem w ogóle układu, ani tym odpowietrznikiem na termostacie ani żadnym innym, a mimo to silnik trzyma temperature wzorowo
A co najciekawsze , po wymianie termostatu nie odpowietrzałem w ogóle układu, ani tym odpowietrznikiem na termostacie ani żadnym innym, a mimo to silnik trzyma temperature wzorowo
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 lip 14, 20:53
- BMW: E46 320d M47n
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Problem rozwiąny, odwiedziłem mądrego mechanika i sprawa wygląda następująco:
w miejscu oznaczonym na czerwono, wymieniony ten grubszy element.
miejsce oznaczone na zielono, wymiana oringu między termostatem a chłodzniczką egr.
Koszt naprawy 60zł, oring który sam kupiłem w ASO 5,17 zł.
To była najtańsza naprawa w mojej buni , Dzieki wszystkim za pomoc.
w miejscu oznaczonym na czerwono, wymieniony ten grubszy element.
miejsce oznaczone na zielono, wymiana oringu między termostatem a chłodzniczką egr.
Koszt naprawy 60zł, oring który sam kupiłem w ASO 5,17 zł.
To była najtańsza naprawa w mojej buni , Dzieki wszystkim za pomoc.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 2881 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mr_andre
-
- 8 Odpowiedzi
- 6241 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kawbandos
-
- 6 Odpowiedzi
- 2009 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: nike93
-
- 2 Odpowiedzi
- 1616 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kiceq
-
- 9 Odpowiedzi
- 1301 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 3324 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Patriota
-
- 5 Odpowiedzi
- 2976 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1116 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Samniewiemkto
-
- 3 Odpowiedzi
- 3984 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 8 Odpowiedzi
- 3630 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost