Ubytki płynu chłodzącego M47n

maros1032
Posty: 6
Rejestracja: 26 lip 14, 20:53
BMW: E46 320d M47n
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#1

Post autor: maros1032 »

Witam, posiadam silnik M47n 150km. Od około pół roku zauważam ubytki płynu chłodzącego, niecały litr na 1000km. Silnik chodzi idealnie,nie grzeje sie, korek od oleju, jak i zbiorniczka wyrównawczego jest czysty.Postanowiłem zgłębić ten problem i sie rozejrzałem, myśle ze znalazłem miejsce wycieku, Poniżej zamieszczam zdjęcia

Obrazek

Obrazek

Gdy tylko sie rozejrzałem w miejscu żótej kropki, znalazłem kropelkę płynu chłodzącego. Po odpaleniu silnika i odczekaniu 1-2 minut z miejsca oznaczego na czerwono, wydobywa sie para wodna( niewiele ale jednak). Dokręciłem tą mniejszą opaskę ale nic nie pomogło. Wiec zatem może Wy drodzy forumowicze podpowiecie mi co z tym problemem począć.
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#2

Post autor: adamusiek »

wąż może być już skrachciały i na końcach ma pęknięcia, przez które ubywa płyn
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#3

Post autor: Krzysiek669 »

Zacznij od wyczyszczenia tego miejsca, tak bcy móc dokładnie zlokalizować gdzie cieknie i co trzeba wymienić, może być wąż, może króciec, a może chłodniczka spalin gdzieś puszcza i kapie.
maros1032
Posty: 6
Rejestracja: 26 lip 14, 20:53
BMW: E46 320d M47n
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#4

Post autor: maros1032 »

Dodam jeszcze jedno spostrzeżenie , początkowo uznałem to za nie istotne, ale może coś wniesie do zagadnienia. Mianowicie para wydobywa się również(bardzo minimalnie, ale jednak) z miejsca oznaczonego na zielono.Obrazek
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#5

Post autor: Krzysiek669 »

To co zaznaczyłeś to termostat EGR przykręcony do chłodniczki spalin, tam jest taki mały oring, może on się już skończył i dlatego puszcza w tym miejscu, a może wystarczy tylko dokręcić termostat EGR ?

U mnie przy wymianie termostatu EGR, ten oring, o którym napisałem powyżej był już sparciały i rozleciał się w rękach. Sam oring można kupić w ASO, kosztuje grosze.
maros1032
Posty: 6
Rejestracja: 26 lip 14, 20:53
BMW: E46 320d M47n
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#6

Post autor: maros1032 »

da się to zrobić w warunkach polowych pod domem? i co dokładnie mam pytać w aso?
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#7

Post autor: Krzysiek669 »

maros1032 pisze:da się to zrobić w warunkach polowych pod domem? i co dokładnie mam pytać w aso?
Dostęp do termostatu EGR jest dobry, ściągasz osłonę silnika z góry i masz go na wierzchu, kilka kluczy będziesz potrzebował, bez tego ani rusz 8)

W Aso musisz podać nr VIN i pytać o oring, który idzie pod termostat EGR :)
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#8

Post autor: Młody90 »

z tego co pamiętam to 4śrubki na nasadke 10 , bedzie dodatkowo taki zaczep ktory trzeba zwolnic i termostat wyjdzie,ciut uleci plynu ale to naprawde odrobina.
Cała operacja to jest kwestia moze 20min jak na 1raz ;). warto go pozniej odpowietrzyc , na termostacie jest srubka ktora luzujemy podczas pracy silnika az doplynie plyn i zakrecamy.
kropka
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 13 gru 14, 21:51
BMW: E46 330D M57 Touring Automat
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Niemcza

#9

Post autor: kropka »

Zgadza się , ja miesiąc temu wymieniałem termostat EGR ( z oringiem ). Cała operacja zajęła mi 30-35 min. a zaznaczam że nie znam jeszcze mojej buni i wszystko robiłem bez pospiechu i ostrożnie. O-ring w ASO kosztuje coś koło 6 pln.
A co najciekawsze , po wymianie termostatu nie odpowietrzałem w ogóle układu, ani tym odpowietrznikiem na termostacie ani żadnym innym, a mimo to silnik trzyma temperature wzorowo :D
maros1032
Posty: 6
Rejestracja: 26 lip 14, 20:53
BMW: E46 320d M47n
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#10

Post autor: maros1032 »

Problem rozwiąny, odwiedziłem mądrego mechanika i sprawa wygląda następująco:

Obrazek

w miejscu oznaczonym na czerwono, wymieniony ten grubszy element.

Obrazek

miejsce oznaczone na zielono, wymiana oringu między termostatem a chłodzniczką egr.

Koszt naprawy 60zł, oring który sam kupiłem w ASO 5,17 zł.

To była najtańsza naprawa w mojej buni :), Dzieki wszystkim za pomoc.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”