Tylne tłoczki e46 320d

Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#1

Post autor: Mariuszpol »

Witam mam takie pytanie jutro będę czyścił wszystko z tyłu i generalnie mam dwa pytania

czy tłoczki z tyłu wciska się tak samo jak z przodu? czy może wkręca?

czy więcej siły trzeba użyć do tylnych tłoczków czy tak samo jak z przodu?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Tylne tloczki mają taką samą zasade jak przednie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#3

Post autor: Mariuszpol »

heh to mechanik mnie w ciula robi bo mówi,że ma tylko do przednich :D nie chce pożyczyć
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#4

Post autor: wandii »

Wkręca się tłoczki jak ręczny jest na tarczach. W BMW ręczny jest na bębnie więc tłoczki cofasz tak jak z przodu. Nie trzeba do tego żadnego specjalnego urządzenia, można zrobić dźwignię przy pomocy śrubokręta lub np ścisku stolarskiego.

Jeśli twój mechanik ma zestaw do wciskania tłoczków to pasowałby on też do wkręcanych, więc chyba nie chce Ci pożyczyć :D
Obrazek
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#5

Post autor: marcepan »

Wystarczy srubokret operacja jest tak samo prosta jak przod Jesli umiesz zrobic przod z tylem nie bedziesz mial klopotow.
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#6

Post autor: Młody90 »

A co chcesz dokladnie czyscic?. Tloczkow raczej z zasady sue nie czysci bo mozna je uszkodzic,z doswiadczenia wiem ze taki tloczek moze nawet wypasc a bez narzedzi tego nie wsadzisz i narobisz sobie roboty
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#7

Post autor: piotrek1474 »

Ja jak zmieniałem hamulce z tylu to tłoczkiem wciskałem kluczem hydraulicznym tzw. żabką.
Obrazek
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4025
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#8

Post autor: GUMMISS »

Jeżeli tloczek wejdzie do srodka przy użyciu zabki, albo dźwignia z srobokreta lub czegoś podobnego to niema potrzeby rozbierania zacisku. Jeżeli natomiast będziesz mial problem z cofnieciem tloczka to warto kupić nowe tloczki i zestawy uszczelnien. czyścić specjalnie niema czego bo jak tloczek jest skorodowany to nadaje się na wymianę. Proponuje grzebanie zacząć od odkrecenia odpowietrznika. Jak się ukręci to będzie problem ze zlozeniem auta po naprawie.....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#9

Post autor: marcepan »

Dokladnie ewentualnie jak cofasz tloczek mozesz odkrecic korek od zbiorniczka latwiej bedzie cofnac podobno choc jeszcze tak nie robilem. Idzie normalnie sam chyba ze jest skorodowany i ciezko juz idzie. Wtedy warto wymienic razem z uszczelka. Nie jest to kosztowne. Ja zmienialem oba z przody bo sie pocil jeden i przycinal. Jak bedziesz chcial go wyciagac to wloz przed niego gabke lub jakies szmaty a nie paluchy jak bedziesz go wypychal. Wtlaczasz sprezone powietrze z kompresora w miejsce gdzie wchodzi przewod z plynem, tak z wyczuciem i tloczek sam wyskakuje. Tloczek przedni ma srednice chyba 34 przynajmiej tak bylo u mnie i jest taki sam jak do golfa iv. Wazne zeby wysokosc tez byla taka sama jak starego, do tego nowe gumki i skladasz. Przy wkladaniu tloczka uwazaj zeby sie gumka uszczelniajaca nie podwinela.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4025
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#10

Post autor: GUMMISS »

Nowe gumki i tloczki to koszt okolo 100 na oś, wiec jakoś wygorowanie nie jest, a kombinowac niema sensu..... warto tez zmienić węże z przodu jak się robi przód, a tylne węże maja spokojniejszy zywot, za sztukę wychodzi 20-30pln wiec tez kosmos to nie jest......
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”