TWARDE WĘŻE NA ZIMNYM SILNIKU

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Daniel80
Posty: 3
Rejestracja: 9 maja 12, 19:31
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#41

Post autor: Daniel80 »

tak, ten górny bardzo twardy i przede wszystkim gorący tak, że nie można dotknąć dłonią. Zastanawiam się, czy czasem nie masz tego co ja (czyli coś na linii komp-wentylator). Ja jeszcze dodam, że wczoraj na postoju dokładnie obserwowałem pracę wentylatora na włączonym teście temperatury (test 7 z OBD). Przy 105 stopniach załączył się wentylator (według mnie zbyt późno!!!), popracował na ok. 25% mocy przez chwile i znów się wyłączył (temp. nadal 105 stopni...) i tak cały czas, przez kilkanaście minut na biegu jałowym temperatur nie spadła poniżej 104 stopni.

Dodatkowo (może to będzie dla kogoś z Was wskazówka) jak już woda porządnie się nagrzeje (ok 100 stopni) to gdzieś w okolicach tyłu komory silnika słychać regularny stuk (ok raz na sekundę), może to odgłos gotującej się wody, może coś innego...
fedzio84
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 27 kwie 12, 8:37
BMW: e 46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: urszulin

#42

Post autor: fedzio84 »

oki kolego a w ogóle wyrzuca ci płyn ze zbiorniczka ?? bo mi to nawet temperatura wzrasta tak do 114 stopni ale zbijam ja przez zwiększanie obrotów silnika ale tak 114 to już na pewno mam wyrzucony płyn spod korka. Mozę ktoś jeszcze ma jakieś sugestie odnośnie tej awarii.. tylko mi to zostało.. bo zbieram się do wymiany uszczelki pod głowicą.

Dzisiaj razem z mechanikiem wyjęliśmy jeszcze termostat i wstawiliśmy samą rurkę ze starego i co się okazało samochód łapie temperaturę nawet 120 stopni górny wąż jest gorący a dolny zimny a termostatu nie ma to chyba coś jest nie tak?? wentylator chodzi a temperatura rośnie ale węże mi nie puchną i wody nie wyrzuca gdzie wcześniej wyrzucało mi przy 104 stopniach i węże były takie jak kamienie. mam pytanie od czego jest czujnik zamontowany na termostacie może ktoś wie??
Daniel80
Posty: 3
Rejestracja: 9 maja 12, 19:31
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#43

Post autor: Daniel80 »

A wentylator testowałeś (kompem)? Bo mnie ciekawi czy masz takie same błędy jak ja
fedzio84
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 27 kwie 12, 8:37
BMW: e 46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: urszulin

#44

Post autor: fedzio84 »

Jeszcze nie bo narazi muszę poradzi sobie z tym ze nie mam obiegu jutro wymienię pompę wody i zobaczymy. a ci wyrzuca wodę przez korek od zbiorniczka??
fedzio84
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 27 kwie 12, 8:37
BMW: e 46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: urszulin

#45

Post autor: fedzio84 »

panowie mam pytanie razem z mechanikiem wyjęliśmy termostat i wstawiliśmy przejściówkę samą rurkę ze starego a teraz problem jest następujący górny wąż jest gorący a dolny zimny na teście 7.0 temperatura rośnie do 120 stopni ale płynu nie wyrzuca jak wcześniej??
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#46

Post autor: MARC »

fedzio84 pisze:panowie mam pytanie razem z mechanikiem wyjęliśmy termostat i wstawiliśmy przejściówkę samą rurkę ze starego a teraz problem jest następujący górny wąż jest gorący a dolny zimny na teście 7.0 temperatura rośnie do 120 stopni ale płynu nie wyrzuca jak wcześniej??
Ostatni raz upominam Cię w sprawie braku edycji postów! Następnym razem poleci OST!
Wydaje mi się że "Twój mechanik to jakiś druciarz", albo po prostu nie zna się na rzeczy...
Jak może być dolny wąż gorący/ciepły skoro piszesz że nie masz obiegu?
Widzę że ewidentnie chcesz przegrzać auto.
Gwarantuję Ci że jeszcze trochę i będziesz musiał już ściągać głowicę.
fedzio84
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 27 kwie 12, 8:37
BMW: e 46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: urszulin

#47

Post autor: fedzio84 »

kolego to dlaczego tak sie dzieje ze górny wąż jest gorący a dolny i cała chłodnica jest zimna mimo to że auto jest bez termostatu?? pompa wymieniona chłodnica jest drożna. może jest zapowietrzony??
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#48

Post autor: MARC »

fedzio84 pisze:kolego to dlaczego tak sie dzieje ze górny wąż jest gorący a dolny i cała chłodnica jest zimna mimo to że auto jest bez termostatu?? pompa wymieniona chłodnica jest drożna. może jest zapowietrzony??
Zapowietrzony albo źle podpięliście ową rurkę... ew. nie drożna
fedzio84
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 27 kwie 12, 8:37
BMW: e 46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: urszulin

#49

Post autor: fedzio84 »

ta rurka to obudowa starego termostatu. jeszcze raz dobrze odpowietrzę
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#50

Post autor: MARC »

fedzio84 pisze:ta rurka to obudowa starego termostatu. jeszcze raz dobrze odpowietrzę
Może napisz jak odpowietrzasz.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”