Tutaj się witamy :)
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 kwie 11, 17:12
- BMW: 320i [320iT, 1800]
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Szwecja
- Województwo: ---
- Miasto: Sztokholm
Jasnozielone nakrętki na wentyle zakłada się wówczas jak koło napełnione jest azotem
Myślałem że to bajer. Po wymianie opon gdy zauważyłem nakrętki zapytałem o co chodzi. Mówili coś o azocie, ale nie złapałem. Sądziłem że standardowo napełnia się tym gazem. Kolor spodobał mi się więc nie zmieniałem.
Przypomniałem sobie że używam w aucie niestandardowego urządzenia. Otóż między biegunami akumulatora zamontowałem elektroniczne szpejo, które podczas pracy alternatora pulsuje około 10 tysięcy razy na minutę przy napięciu ~8V. Urządzenie powoduje odsiarczanie płyt i tym samym przedłuża żywotność akumulatora. Używam tego głównie do akumulatorów na łódce i z praktyki wychodzi co najmniej dwukrotne przedłużenie żywotności. Niby drobiazg ale przy większej ilości akumulatorów daje spore oszczędności. W nowoczesnych zasilaczach taki proces jest standardowo uruchamiany, ale nie wiem czy konstruktorzy w BMW o tym pomyśleli. Być może w nowszych modelach, ale nie w moim.
Myślałem że to bajer. Po wymianie opon gdy zauważyłem nakrętki zapytałem o co chodzi. Mówili coś o azocie, ale nie złapałem. Sądziłem że standardowo napełnia się tym gazem. Kolor spodobał mi się więc nie zmieniałem.
Przypomniałem sobie że używam w aucie niestandardowego urządzenia. Otóż między biegunami akumulatora zamontowałem elektroniczne szpejo, które podczas pracy alternatora pulsuje około 10 tysięcy razy na minutę przy napięciu ~8V. Urządzenie powoduje odsiarczanie płyt i tym samym przedłuża żywotność akumulatora. Używam tego głównie do akumulatorów na łódce i z praktyki wychodzi co najmniej dwukrotne przedłużenie żywotności. Niby drobiazg ale przy większej ilości akumulatorów daje spore oszczędności. W nowoczesnych zasilaczach taki proces jest standardowo uruchamiany, ale nie wiem czy konstruktorzy w BMW o tym pomyśleli. Być może w nowszych modelach, ale nie w moim.
...raz BMW, zawsze BMW...
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 gru 10, 20:50
- BMW: 323ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Wczoraj zakupiłem swoją pierwszą betkę 323ci w ładnym granatowym kolorze i m-pakietem będę się udzielał na forum i mam nadzieję, że atmosfera na forum jest przyjazna
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
- zdeniu
- Bywalec forum
- Posty: 462
- Rejestracja: 8 wrz 09, 22:46
- BMW: 320d M47N Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Słupsk
- Lokalizacja: Słupsk
witaj kolego
co do ściągania po zmianie kół z zimowych na letnie - najczęściej przyczyną jest rozmiar kół/opon letnich (szersze i niższy profil) co niestety na wykolejonych drogach daje taki efekt ciągania na boki
wyważa się koła gdy czujesz np bicie na kole kierownicy
co do zbieżności to warto sprawdzić
co do ściągania po zmianie kół z zimowych na letnie - najczęściej przyczyną jest rozmiar kół/opon letnich (szersze i niższy profil) co niestety na wykolejonych drogach daje taki efekt ciągania na boki
wyważa się koła gdy czujesz np bicie na kole kierownicy
co do zbieżności to warto sprawdzić
-
- Bywalec forum
- Posty: 198
- Rejestracja: 31 paź 10, 19:22
- BMW: e46 320i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: inowrocław
noooooo...........panie JERZY to tylko uderzyc do ASO i odpłatna propozycja może łykną tematJerzy_S pisze:Jasnozielone nakrętki na wentyle zakłada się wówczas jak koło napełnione jest azotem
Myślałem że to bajer. Po wymianie opon gdy zauważyłem nakrętki zapytałem o co chodzi. Mówili coś o azocie, ale nie złapałem. Sądziłem że standardowo napełnia się tym gazem. Kolor spodobał mi się więc nie zmieniałem.
Przypomniałem sobie że używam w aucie niestandardowego urządzenia. Otóż między biegunami akumulatora zamontowałem elektroniczne szpejo, które podczas pracy alternatora pulsuje około 10 tysięcy razy na minutę przy napięciu ~8V. Urządzenie powoduje odsiarczanie płyt i tym samym przedłuża żywotność akumulatora. Używam tego głównie do akumulatorów na łódce i z praktyki wychodzi co najmniej dwukrotne przedłużenie żywotności. Niby drobiazg ale przy większej ilości akumulatorów daje spore oszczędności. W nowoczesnych zasilaczach taki proces jest standardowo uruchamiany, ale nie wiem czy konstruktorzy w BMW o tym pomyśleli. Być może w nowszych modelach, ale nie w moim.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 kwie 11, 17:12
- BMW: 320i [320iT, 1800]
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Szwecja
- Województwo: ---
- Miasto: Sztokholm
Miałem wrażenie że tutaj odnosimy się do siebie przez ty. Jeżeli nie to gorąco namawiam. Prywatnie też zresztą.COBRA pisze:noooooo...........panie JERZY to tylko uderzyc do ASO i odpłatna propozycja może łykną temat
ASO? Autoryzowana Stacja Obsługi? Assistant Sales Officer? Nie wiem co to znaczy. Przez Google znalazłem tylko że tam się kupuje części zamienne. Nie będę dociekał, bo muszę lecieć do roboty aby na benzynę zarobić. Jeżeli spodobało Ci się moje rozwiązanie to sprzedaj i podzielimy się. Albo bierz całe wynagrodzenie. A co mi tam!
Powodzenia!
...raz BMW, zawsze BMW...
-
- Bywalec forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 kwie 11, 23:49
- BMW: E46 320i m54b22 170 KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam wszystkich,
Od wczoraj jestem posiadaczem Czarnego BMW E46 320i z silnikiem M54B22 170KM z końcówki 2000 roku, więc czym prędzej zapisałem się na to forum
Wcześniej przez prawie 4 lata bujałem się srebrną strzałą E36 316i z '97 i muszę powiedzieć, że nowe autko jest bez porównania fajniejsze, chociaż do E36 dalej mam sentyment.
To tyle tytułem wstępu. Pozdrawiam wszystkich.
Od wczoraj jestem posiadaczem Czarnego BMW E46 320i z silnikiem M54B22 170KM z końcówki 2000 roku, więc czym prędzej zapisałem się na to forum
Wcześniej przez prawie 4 lata bujałem się srebrną strzałą E36 316i z '97 i muszę powiedzieć, że nowe autko jest bez porównania fajniejsze, chociaż do E36 dalej mam sentyment.
To tyle tytułem wstępu. Pozdrawiam wszystkich.