Tuningowe kolektory wydechowe m54b25

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Macia666
Posty: 2
Rejestracja: 27 lut 21, 12:45
BMW: E46 325ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krościenko nad Dunajcem

#1

Post autor: Macia666 »

Cześć, mam zamiar w swojej e46 325ci seryjne kolektory z katalizatorami zamienic na jakies tuningowe z nierdzewki. Nie są drogie wiec kusi s w dodatku mozna katy sprzedac... tylko chcialbym sie zapytac czy po prostu jest sens. Czy wyniosą one jakies pozytywne zmiany w osiagach czy w brzmieniu wydechu. Dodam że na razie caly wydech seryjny. Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#2

Post autor: yampik »

jak chodzi o m54 to ja zawsze słyszałem, żeby nie ruszać bo nie lubią pozbywania się katów :)
natomiast może wypowie się ktoś kto lepiej zna temat :)
eXotic
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 16 maja 19, 10:32
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#3

Post autor: eXotic »

Jak najbardziej poprawia się zarówno brzmienie jak i osiągi. Ważne też, by wyłączyć odczyt tylnych sond.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#4

Post autor: Lashie »

Brzmienie to napewno, osiągi tak samo jak po stożku, lecą w dół, ale drze mordę wiec jest „poprawa”
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#5

Post autor: Err »

Lashie pisze: 11 mar 21, 15:04 Brzmienie to napewno, osiągi tak samo jak po stożku, lecą w dół, ale drze mordę wiec jest „poprawa”
Testowałeś że się wypowiadasz? Jeśli tak to może coś nie tak z furą? aaaa zaraz zaraz chyba widzę.... 1.8 :fu:

Po samym kolektorze wydechowym góra zyskuje sporo od ok 4k 4.5k do samego końca, nie zauważyłem żeby dół był słabszy i to nie jest tak że trzeba się zastanawiać czy doszło mocy, czuć to ewidentnie, koleś adamo motorspot czy motosport wykonuje takie kolektory z m52 żeby były p&p, robił pomiary z tego co pamiętam ok 8whp na kołach w plusie, można sobie poczytać.
Jeśli chodzi o dźwięk to jest spora poprawa, m54 są bardzo ciche w oryginale, po usunięciu katów nie ma efektu rozdartej japy e36 że aż kłuje w uszy, bardzo przyjemny usportowiony pomruk, no i właśnie przy pełnym ogniu od ok 4.5k obr dźwięk jest cudowny. Od czasu do czasu potrafi strzelić w wydech.
Po dołożeniu sportowej wkładki i dobrym zestrojeniu można sporo ugrać. Ja polecam tego moda jak najbardziej.
Sondy tylne wystarczy odłączyć i skasować adaptacje sterownik sam się zaadaptuje do opcji z 2 sondami przed katem.
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”