Tuleje wahacza przednie - Lemforder

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
mirekpa
Posty: 4
Rejestracja: 30 sie 13, 18:08
BMW: E46
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Bytów

#1

Post autor: mirekpa »

Witam.
Pojawiły się u mnie ostatnio wibracje na kierownicy i zauważyłem że jedna z tuleji wahacza (miałem Meyle HD) jest mocno zużyta. Wymieniłem więc obydwie na Lemfordera. Jednak wibracje kierownicy nie znikły. Ale po sprawdzeniu luzów na tulejach (nowych Lemforderach) okazało się że wygląda to jak na filmiku. Wiem że posiadają hydropodstawę ale wydaje mi się że tak luźna guma to chyba przesada. Czy to może być przyczyną wibracji. Mam felgi 18 ale zawias oryginalny. Koła wyważone , tarcze nowe.

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#2

Post autor: adi3d »

Obie są takie luźne? I obie meyle też takie były?
mirekpa
Posty: 4
Rejestracja: 30 sie 13, 18:08
BMW: E46
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Bytów

#3

Post autor: mirekpa »

Tak. Obie nowe są tak luźne. Meyle tylko jedna była zużyta ale aż tak nie latała.
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#4

Post autor: Flaczek »

Ogólnie te tuleje jak sama nazwa wskazuje są pływające i nigdy nie będą sztywne, chyba że takie założysz.
Meyle mogła wydawać się twardsza, bo niby jest dodatkowo wzmocniona.

Ale skoro wibracje się nie zmniejszyły, więc ewidentnie to nie wina zużytych tulei, przed wymianą tarcz też tak było?
Po za tym drżenie masz na myśli, że Ci lata kiera lewo prawo? Mogą to być uszkodzone drążki kierownicze lub sama maglownica.
mirekpa
Posty: 4
Rejestracja: 30 sie 13, 18:08
BMW: E46
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Bytów

#5

Post autor: mirekpa »

Wibracje objawiają się drobnymi drganiami - mrowieniem na kierownicy. Zaczyna się to od prędkości 40km/h. Najbardziej wyczuwalne prz 70 km/h. Maglownicę ostatnio wymieniłem bo moja ciekła. Ale i tak efekt się nie zmienił. Generalnie bardzo mocno czuć ze niesie się to z przedniego zawieszenia. Ostatnią rzeczą jaka została nie wymieniona ostatnio to łożyska. Chociaż łożyska powinny raczej wyć niż objawiać się drganiami. Zastanawiałem się też nad tym czy czasami nie jest tak że, miękka tuleja Lemfordera po prostu nie jest w stanie utrzymać w ryzach koła o średnicy 18 cali. Ale to czysta teoria.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#6

Post autor: adi3d »

Też walczę z drganiami kierownicy. Spróbuj wrzucić inne koła na przód
gachia77

#7

Post autor: gachia77 »

Ja szukałbym problemu w kołach i układzie kierowniczym. Ja też zakładałem tuleje Lemfa i nie mam żadnych problemów z prowadzeniem. Koła masz na pewno proste? Same opony też mogą dawać w du.. pomimo prostych felg. Spróbuj może jakieś inne koła założyć na spróbowanie. Przeglądnij też układ kierowniczy czy nie ma luzów.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”