trzeszczenie tylnego stabilizatora
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 248
- Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
- BMW: 330xi e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: xxxxx
Mam taki problem, że przesuwa mi się ta blaszka, która trzyma jedną z poduszek stabilizatora. Myślałem, że to kwestia startego stabilizatora, ale akurat z tej strony nie występuje żadne zużycie. Tak czy tak, założyłem gumy o mniejszej średnicy i nic nie pomogło. Cały czas ta blaszka przesuwa się na drugi dzień po dokręceniu o 1mm w górę i w dół. Trzeszczy to i pogarsza prowadzenie. Nie mam pomysłu. Wymiana stabilizatora nic nie da, bo przecież nie jest zużyty tym miejscu.
-
- Bywalec forum
- Posty: 248
- Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
- BMW: 330xi e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: xxxxx
już to rozbierałem ze 20 razy, zdjęcia nie mam ale jak szarpnę za stabilizator to od strony pasażera to całe mocowanie przesuwa się o 1mm w górę i w dół. Jak rozchyliłem tą blaszkę, to nie pokrywały się śruby i nie mogłem przykręcić. Już dokręcić się bardziej nie da tej śruby mocniej.
-
- Bywalec forum
- Posty: 248
- Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
- BMW: 330xi e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: xxxxx
tak bo jak szarpę za to, jest taki sam dzwięk, poza tym to jest stabilizator więc nawet jakby nie trzeszczał to pasowałby, żeby nie miał luzu.
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Żeby dobrze Cie zrozumieć, przesuwa się ten element, który ma nr 3 na schemacie?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BN11-EUR-11-2000-E46-BMW-320Ci&diagId=33_1024
W takim układzie ta blacha, która ma za zadanie trzymać gumę stabilizatora musi być w opłakanym stanie (rdza, jest bardziej wygięta itp.)
Jestem świeżo po robocie stabilizatora przód + tył i jak się nieumiejętnie tą blachę demontuje, to łatwo ją można wygiąć bo jest stosunkowo elastyczna, zwłaszcza po upływie X lat. Polecałbym sprawdzić czy ma ona zachowany kształt gumy, jeśli się rusza i trzeszczy to widocznie nawet pełne dokręcenie nie sprawia że blacha właściwie dociska gumę przez to że jest krzywa.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BN11-EUR-11-2000-E46-BMW-320Ci&diagId=33_1024
W takim układzie ta blacha, która ma za zadanie trzymać gumę stabilizatora musi być w opłakanym stanie (rdza, jest bardziej wygięta itp.)
Jestem świeżo po robocie stabilizatora przód + tył i jak się nieumiejętnie tą blachę demontuje, to łatwo ją można wygiąć bo jest stosunkowo elastyczna, zwłaszcza po upływie X lat. Polecałbym sprawdzić czy ma ona zachowany kształt gumy, jeśli się rusza i trzeszczy to widocznie nawet pełne dokręcenie nie sprawia że blacha właściwie dociska gumę przez to że jest krzywa.
-
- Bywalec forum
- Posty: 248
- Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
- BMW: 330xi e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: xxxxx
Posiedziałem przy tym trochę czasu, wszystko dobrze doczyściłem, do gołej blachy. Odgiąłem z pół mm tą blaszkę i już dwa tygodnie jest spokój. Czuć, że auto inaczej jeździ. Jak zacznie znowu trzeszczeć to kupię te metalowe obejmy i kolejny raz wymienię poduszki.
-
- Bywalec forum
- Posty: 248
- Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
- BMW: 330xi e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: xxxxx
Jest spokój już 2 tys km. Ale mam jeszcze jedną rzecz w zawieszeniu do zrobienia. Gumowe stukanie przy odpalaniu lub na niskich obrotach kiedy auto nie stoi prosto, przodem do góry. Na stacjach kontroli nic nie umieją wykryć. Stawiam na wózek przekładni albo poduchy silnika.
-
- Bywalec forum
- Posty: 248
- Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
- BMW: 330xi e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: xxxxx
Gumowy stuk to poduszki silnika. Po wymianie nie ma problemu. Oprócz stabilizatora może też trzeszczeć wydech. Wymiana tych dwóch końcowych mocowań, też się przyda raz na jakiś czas.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1021 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 3 Odpowiedzi
- 3739 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Matysiak
-
- 16 Odpowiedzi
- 8051 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 1 Odpowiedzi
- 878 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 3 Odpowiedzi
- 2682 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jerrry
-
- 7 Odpowiedzi
- 2261 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dawid2157
-
- 19 Odpowiedzi
- 13470 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jestemCzolgiem
-
- 3 Odpowiedzi
- 9635 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 19 Odpowiedzi
- 6092 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamilesp