trzęsie silnikiem na ssaniu, błędy lambda 325i M54
-
- Bywalec forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 22 sty 12, 16:20
- BMW: E46 325CI
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: warta
Silnik M54B25 2003r. przebieg ponad 200tyś.
Problem jaki się pojawia to trzęsie silnikiem i budą (obroty nie falują!!!) podczas nagrzewania zimnego silnika na ssaniu.
Błędy w sterowniku:
lambda control tolerance bank 1
deviation rich
lambda control tolerance bank 2
deviation rich
czasem wypadają zapłony na losowych cylindrach
Odpalam zimne auto, trzęsie silnikiem, wchodzę w zakładkę ROUGH kosmiczna korekcja aż z wydechu czuć paliwo:
jak wskazówka zeszła z niebieskiego pola temperatury a ssanie się wyłączyło silnik już nie telepie.
Odczyty lambdy:
-nagrzewanie się silnika
-temperatura 90stopni
wartości u góry wszystkie mierzone na biegu jałowym, lambdy nigdy nie zatrzymują się na wartościach 0,45V tylko skaczą jak oszalałe.
Odłączyłem wtyczki od sond, obie oczywiście te przed katalizatorem i co najciekawsze wtedy wskazania zatrzymują się na 0,45V
Sondy wyjąłem i obejrzałem z bliska, są oryginalne z datą produkcji auta BOSCH 0258003477 grzałki pracują i grzeją ale zmierzyłem na stole rezystancję między białymi przewodami i pierwsza sonda to 3,4Ohm a druga 2,8Ohm.
petro adapt w tym samym czasie co sondy powyżej:
Rurki i odma nowa, gumy w dolocie sprawne, wężyki sparciałe powymieniane. Niech ktoś kto się zna na zachowaniu sondy się wypowie jak powinny zachowywwać się na biegu jałowym w tym aucie. Wiadomo że te sondy działają w zakresie do 1V ale jak to ma się do praktyki i dlaczego rezystancja jednej i drugiej jest inna?
Problem jaki się pojawia to trzęsie silnikiem i budą (obroty nie falują!!!) podczas nagrzewania zimnego silnika na ssaniu.
Błędy w sterowniku:
lambda control tolerance bank 1
deviation rich
lambda control tolerance bank 2
deviation rich
czasem wypadają zapłony na losowych cylindrach
Odpalam zimne auto, trzęsie silnikiem, wchodzę w zakładkę ROUGH kosmiczna korekcja aż z wydechu czuć paliwo:
jak wskazówka zeszła z niebieskiego pola temperatury a ssanie się wyłączyło silnik już nie telepie.
Odczyty lambdy:
-nagrzewanie się silnika
-temperatura 90stopni
wartości u góry wszystkie mierzone na biegu jałowym, lambdy nigdy nie zatrzymują się na wartościach 0,45V tylko skaczą jak oszalałe.
Odłączyłem wtyczki od sond, obie oczywiście te przed katalizatorem i co najciekawsze wtedy wskazania zatrzymują się na 0,45V
Sondy wyjąłem i obejrzałem z bliska, są oryginalne z datą produkcji auta BOSCH 0258003477 grzałki pracują i grzeją ale zmierzyłem na stole rezystancję między białymi przewodami i pierwsza sonda to 3,4Ohm a druga 2,8Ohm.
petro adapt w tym samym czasie co sondy powyżej:
Rurki i odma nowa, gumy w dolocie sprawne, wężyki sparciałe powymieniane. Niech ktoś kto się zna na zachowaniu sondy się wypowie jak powinny zachowywwać się na biegu jałowym w tym aucie. Wiadomo że te sondy działają w zakresie do 1V ale jak to ma się do praktyki i dlaczego rezystancja jednej i drugiej jest inna?
GOLF II 1.6D (85) --- GOLF II 1.8 GTI (91) --- GOLF III 2.8 VR6 (96) --- PASSAT B5 1.8T (98) --- E46 325CI (03)
-
- Weteran
- Posty: 1279
- Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
- BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- VIN: PA70818
- Lokalizacja: Radom
Jak filtr paliwa?Filtr paliwa jest z regulatorem ciśnienia może on ci leje?A jak z przewodem podciśnienia pod kolektorem?Tam idzie taki elektrozaworek i wychodzi z niego podciśnienie do filtra paliwa.Obok jest grubszy króciec i powinnien być zaślepiony.Jakie ciśnienie masz na listwie?Masz problem podobny do mojego.Też zalewa go i przydusza na wolnych zaraz po odpaleniu.Krokowca czyściłeś?Masz LPG?
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
-
- Bywalec forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 22 sty 12, 16:20
- BMW: E46 325CI
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: warta
Filtr paliwa Kneht 149 oczywiście z regulatorem, ten przewód podciśnienia sprawdzałem pod kolektorem tak naprawdę wszystkie i są szczelne. Na listwie 3,5bar przy odpalonym aucie. Muszę sprawdzić ten zaworek co piszesz kiedy pojawia się na nim napięcie i czy on na nie reaguje. LPG brak, wszystkie pomiary oczywiście na benzynie.Roki pisze:Jak filtr paliwa?Filtr paliwa jest z regulatorem ciśnienia może on ci leje?A jak z przewodem podciśnienia pod kolektorem?Tam idzie taki elektrozaworek i wychodzi z niego podciśnienie do filtra paliwa.Obok jest grubszy króciec i powinnien być zaślepiony.Jakie ciśnienie masz na listwie?Masz problem podobny do mojego.Też zalewa go i przydusza na wolnych zaraz po odpaleniu.Krokowca czyściłeś?Masz LPG?
Jak wymieniałem filtr (był totalnie zapchany ale auto odpalało i jezdziło) wymieniłem ten sparciałe łączniki gumowe sterowania gruszką podciśnienia między filtrem paliwa a kolektorem ssącym.
GOLF II 1.6D (85) --- GOLF II 1.8 GTI (91) --- GOLF III 2.8 VR6 (96) --- PASSAT B5 1.8T (98) --- E46 325CI (03)
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 27 Odpowiedzi
- 18005 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 51 Odpowiedzi
- 11016 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bercikos
-
- 1 Odpowiedzi
- 5881 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 13 Odpowiedzi
- 3702 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mateomix99
-
- 0 Odpowiedzi
- 1264 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariuszBMW
-
- 7 Odpowiedzi
- 2156 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1323 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Chrystian
-
- 2 Odpowiedzi
- 1761 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Major899
-
- 4 Odpowiedzi
- 673 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm
-
- 1 Odpowiedzi
- 904 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112