Trochę błędów po podłączeniu do komputera - proszę o pomoc w ich usunięciu

ms1990ns
Posty: 2
Rejestracja: 20 wrz 20, 14:05
BMW: E46 compact
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podegrodzie

#1

Post autor: ms1990ns »

Witam, jakiś czas temu kupiłem E46 w wersji compact z 2001 roku z silnikiem 2.0D 150 km (chyb a M47D20) z przebiegiem 280 tyś km.
Nie mam żadnego typowego interfejsu do BMW, ale posiadam Delphi i zczytałem kody błędów, które mimo skasowania zostają i są to:

1. SILNIK Błąd 4232 - Obwód prądowy świecy żarowej cylindra 3
Rozumiem, że trzeba wymienić świece - czy sam sobie z tym poradzę - jaki jest dostęp ? Będzie to druga od prawej strony czy lewej stojąc przed autem z otwartą maską ?

2. DESKA ROZDZIELCZA Błąd 11 - Czujnik termiczny poziomu oleju
I tu chyba sprawa jest prosta bo po odpaleniu auta zapala się zółta kontrolka oleju i po chwili gaśnie, więc pewnie kwestia wymiany samego czujnika od spodu auta, ale to podczas wymiany oleju chyba najlepiej ?

3. KLIMATYZACJA Błąd 17 - Dodatkowa pompa obiegowa wody, zwarcie w obwodzie do masy - obecny
Klima, nawiewy itp wszystko działa normalnie - o co chodzi z tym błędem i gdzie szukać tej pompy ?

4. STEROWNIKI UKŁADÓW BEZPIECZEŃSTWA Błąd 03 - Napinacz pasa pasażera; za duża rezystencja , obecny
Błąd 70 - czujnik zajęcia fotela; usterka maty w siedzeniu, obecny
Odnośnie tych dwóch błędów jak to ugryźć ?

5. FUNKCJE RÓŻNE (Jednostka centralna ZKE) - Błąd 07 - Moduł główny V; usterka napięcia wewnętrznego, obecny
Co to za błąd i również jak go ugryźć ?

Będę wdzięczny za podanie rozwiązań jak każdy z tych błędów usunąć, podrawiam
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Ad1. są dwei opcje - albo sama świeca albo jeden z magicznych drucików w sterowniku świec. Najlepiej zdiagnozować rezystancję świecy we wtyczne pod maską - opis na forum
Ad2. czujnik na dnie miski - hella to oryginał i najlepiej na takowy wymienić - z jakiegoś dziwnego powodu e46 nie lubi zamienników w czujnikach
Ad3. zapewne chodzi o pompkę wraz zaworem znajdującą się przy lewym kielichu pod maską. Zerknij na wtyczki i połączenia (plus jakiś kontakt spray) ale istnieje niestety szansa, że padła
Ad4. jak wyżej - zaczynasz od wtyczek i spray do kontaktów. To powinno pomóć (plus konieczność skasowania błędów). Mata zajętości - tu z koei albo prasowanie maty (zerknij w sieci opis) albo wyprogramowanie czujnika albo emulator maty.
Ad5. jeśli wszystko w aucie bangla to nie mam pomysłu.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

1. Będzie to uwaga druga od ściany grodziowej, bo nie wiem czy otwierałeś maskę ale silnik masz zamontowany wzdłużnie. Do wymiany świecy trzeba zdjąć kolektor dolotowy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ms1990ns
Posty: 2
Rejestracja: 20 wrz 20, 14:05
BMW: E46 compact
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podegrodzie

#4

Post autor: ms1990ns »

kosteg pisze: 20 wrz 20, 21:29 Ad1. są dwei opcje - albo sama świeca albo jeden z magicznych drucików w sterowniku świec. Najlepiej zdiagnozować rezystancję świecy we wtyczne pod maską - opis na forum
Ad2. czujnik na dnie miski - hella to oryginał i najlepiej na takowy wymienić - z jakiegoś dziwnego powodu e46 nie lubi zamienników w czujnikach
Ad3. zapewne chodzi o pompkę wraz zaworem znajdującą się przy lewym kielichu pod maską. Zerknij na wtyczki i połączenia (plus jakiś kontakt spray) ale istnieje niestety szansa, że padła
Ad4. jak wyżej - zaczynasz od wtyczek i spray do kontaktów. To powinno pomóć (plus konieczność skasowania błędów). Mata zajętości - tu z koei albo prasowanie maty (zerknij w sieci opis) albo wyprogramowanie czujnika albo emulator maty.
Ad5. jeśli wszystko w aucie bangla to nie mam pomysłu.
Ad1. Świecę wymienione i wszystko gra
Ad2. Zmienię go przy wymianie oleju
Ad3. Spsikalem kontakt sprayem ale nie to nie dało. Za co ona odpowiada bo auto zachowuje się normalnie?
Ad4. Jeszcze się za to nie wziąłem ale pewnie emulator pomoże - tylko nie wiem czy to chodzi o fotel kierowcy czy pasażera?
Ad5. W sumie wszystko śmiga - jedyna usterka elektryczna jaka jest to wariuje mi lampka podswietlenia kabiny nad kierowca, może to o to chodzi?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Mata zajętości jest tylko w fotelu pasażera, jeżeli oczywiście nie masz foteli z anglika.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

ms1990ns pisze: 26 wrz 20, 9:41 Ad1. Świecę wymienione i wszystko gra
Ad2. Zmienię go przy wymianie oleju
Ad3. Spsikalem kontakt sprayem ale nie to nie dało. Za co ona odpowiada bo auto zachowuje się normalnie?
Ad4. Jeszcze się za to nie wziąłem ale pewnie emulator pomoże - tylko nie wiem czy to chodzi o fotel kierowcy czy pasażera?
Ad5. W sumie wszystko śmiga - jedyna usterka elektryczna jaka jest to wariuje mi lampka podswietlenia kabiny nad kierowca, może to o to chodzi?
Ad3 - jest przy dogrzewaczu elektrycznym, gneralnie dodatkowe wymuszenie obiegu cieczy i jej dogrzewanie. Spadnie temp na zewnątrz a zapewne pojawią się problemy z temp w kabinie i silniku.

Ad4. - mata zajętości jest w fotelu pasażera - przyjęło się, że kierowca zawsze jest w pojeździe i nie trzeba sprawdzać czy ktoś siedzi na jego miejscu.

Ad5. - to może być to, choć ja bym przegląd choćby złącz zrobił
maniek21112 pisze: 26 wrz 20, 12:12 Mata zajętości jest tylko w fotelu pasażera, jeżeli oczywiście nie masz foteli z anglika.
Nawet jeśli fotele są z anglika to instalacja jest nadal po stronie pasażera i tam winna być wpięta albo mata albo jej emulator ;)
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”