[Touring 2000] PDC - nietypowy problem
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
-
- Bywalec forum
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 lut 13, 16:27
- BMW: 330i Touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
Temat się przewija, ale mój jest inny, więc zakładam nowy.
Po odebraniu auta od lakiernika nie działało PDC, sygnał ciągły po wbiciu R, podłączyłem INPĘ i był błąd zwarcia do masy.
Zdjąłem zderzak, okazało się, że kabel od skrajnego lewego czujnika nie był wpięty w klips mocujący do budy i został zmiażdżony belką od haka, z którą zresztą zwierał.
Poprawiłem mocowanie, wyciąłem zmiażdżony fragment, polutowałem po nowemu, poskładałem i OGÓLNIE PDC działa.
OGÓŁNIE tzn nie wali błędów, gdy cofam normalne pika, ALE czujnik przy którym lutowałem kabel nie widzi przeszkód. Wszystkie 4 czujniki normalnie pykają po przyłożeniu ucha, na INPIE wykres odległości zmienia się w trzech - w lutowanym stoi cały czas na 99". Jakiś pomysł? Zmieniła się oporność czy co?
Po odebraniu auta od lakiernika nie działało PDC, sygnał ciągły po wbiciu R, podłączyłem INPĘ i był błąd zwarcia do masy.
Zdjąłem zderzak, okazało się, że kabel od skrajnego lewego czujnika nie był wpięty w klips mocujący do budy i został zmiażdżony belką od haka, z którą zresztą zwierał.
Poprawiłem mocowanie, wyciąłem zmiażdżony fragment, polutowałem po nowemu, poskładałem i OGÓLNIE PDC działa.
OGÓŁNIE tzn nie wali błędów, gdy cofam normalne pika, ALE czujnik przy którym lutowałem kabel nie widzi przeszkód. Wszystkie 4 czujniki normalnie pykają po przyłożeniu ucha, na INPIE wykres odległości zmienia się w trzech - w lutowanym stoi cały czas na 99". Jakiś pomysł? Zmieniła się oporność czy co?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Musisz rozebrać i sprawdzić czy dobrze zaizolowałeś go. Ew. podmień czujnik z innym i sprawdź czy "cyka" chodź samo cykanie to słaba wyrocznia.
Takie zwarcie nie było dobre dla czujnika od tego mógł wystąpić całkowity zgon , ale wcześniej jak napisał Marc , zanim kupisz inny
-
- Bywalec forum
- Posty: 60
- Rejestracja: 26 sty 14, 14:48
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Września
podpinam się pod temat.
W moim aucie jak włączę R raz czujnik działa dobrze a innym razem co jest częstszym przypadkiem, wali ciągłym sygnałem. Dzisiaj sprawdziłem i wszystkie cztery cykają choć niektóre głośniej niektóre ciszej ale cykają. Wypiąłem wszystkie wtyczki, były w środku czyste i wpiąłem z powrotem. bez zmian generalnie. Czasami działa czasami nie ale raczej na NIE. Chcę to zrobić pilnie bo nie da się w spokoju cofać autem przy tym pisku... Jakieś propozycje? generalnie miałem też problem z wypięciem czujnika ze zderzaka....jest na to jakaś metoda? od góry są takie plastikowe uszka które się odchyla i puszcza zaczep ale mimo to czujniki nie chciały mi wyjść ze zderzaka...
POMOCY
W moim aucie jak włączę R raz czujnik działa dobrze a innym razem co jest częstszym przypadkiem, wali ciągłym sygnałem. Dzisiaj sprawdziłem i wszystkie cztery cykają choć niektóre głośniej niektóre ciszej ale cykają. Wypiąłem wszystkie wtyczki, były w środku czyste i wpiąłem z powrotem. bez zmian generalnie. Czasami działa czasami nie ale raczej na NIE. Chcę to zrobić pilnie bo nie da się w spokoju cofać autem przy tym pisku... Jakieś propozycje? generalnie miałem też problem z wypięciem czujnika ze zderzaka....jest na to jakaś metoda? od góry są takie plastikowe uszka które się odchyla i puszcza zaczep ale mimo to czujniki nie chciały mi wyjść ze zderzaka...
POMOCY
Zapraszam do odwiedzin
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=14015
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=14015
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
To że cykają, nie oznacza że są sprawne.norbik88 pisze:Dzisiaj sprawdziłem i wszystkie cztery cykają choć niektóre głośniej niektóre ciszej ale cykają. Wypiąłem wszystkie wtyczki, były w środku czyste i wpiąłem z powrotem. bez zmian generalnie. Czasami działa czasami nie ale raczej na NIE. Chcę to zrobić pilnie bo nie da się w spokoju cofać autem przy tym pisku... Jakieś propozycje?
Propozycja, to na początek podpięcie pod kompa i sprawdzenie jakimi błędami sypie system PDC.
U mnie też wszystkie czujniki brzęczały, lecz jeden nie wykrywał w ogóle przeszkody (chyba że dotknęło się go bezpośrednio) i czasami sypał błędami i dezaktywował cały system (ciągły dźwięk po wrzuceniu R).
Po wymianie czujnika problem zniknął.
Próbowałeś wyjąć czujnik na zewnątrz czy do wewnątrz zderzaka?norbik88 pisze:generalnie miałem też problem z wypięciem czujnika ze zderzaka....jest na to jakaś metoda? od góry są takie plastikowe uszka które się odchyla i puszcza zaczep ale mimo to czujniki nie chciały mi wyjść ze zderzaka...
POMOCY
W polifcie niestety trzeba zdemontować zderzak, aby wyjąć czujniki, bo wyjmuje się je w stronę wewnętrzną zderzaka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 60
- Rejestracja: 26 sty 14, 14:48
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Września
Mam wersję przed liftową więc wciskałem do środka i wchodziły okolo 1cm i koniec. Coś blokowało. Czyli najlepiej podpiąć pod komputer i zobaczyć co jest a następnie kupić sprawny i wyeliminować metodą prób i błędów ten jeden wadliwy...mam nadzieję że jeden. Muszę to zrobić bo cofając bardzo to przeszkadza w skupianiu się. Nie wiem czy zwykły mechanik jak podepnie się to wykryje czy musi być specjalny soft?
Zapraszam do odwiedzin
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=14015
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=14015
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1781 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: myqel
-
- 8 Odpowiedzi
- 2423 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 5 Odpowiedzi
- 3258 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: timmy1985
-
- 9 Odpowiedzi
- 1151 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 8 Odpowiedzi
- 1634 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 4872 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: barszczyna
-
- 3 Odpowiedzi
- 1228 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kryst90
-
- 2 Odpowiedzi
- 3235 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: slawoos
-
- 4 Odpowiedzi
- 2859 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 4 Odpowiedzi
- 1935 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcepan