[Touring 2000] PDC - nietypowy problem

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
franc
Bywalec forum
Posty: 172
Rejestracja: 26 lut 13, 16:27
BMW: 330i Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#1

Post autor: franc »

Temat się przewija, ale mój jest inny, więc zakładam nowy.
Po odebraniu auta od lakiernika nie działało PDC, sygnał ciągły po wbiciu R, podłączyłem INPĘ i był błąd zwarcia do masy.
Zdjąłem zderzak, okazało się, że kabel od skrajnego lewego czujnika nie był wpięty w klips mocujący do budy i został zmiażdżony belką od haka, z którą zresztą zwierał.
Poprawiłem mocowanie, wyciąłem zmiażdżony fragment, polutowałem po nowemu, poskładałem i OGÓLNIE PDC działa.
OGÓŁNIE tzn nie wali błędów, gdy cofam normalne pika, ALE czujnik przy którym lutowałem kabel nie widzi przeszkód. Wszystkie 4 czujniki normalnie pykają po przyłożeniu ucha, na INPIE wykres odległości zmienia się w trzech - w lutowanym stoi cały czas na 99". Jakiś pomysł? Zmieniła się oporność czy co?
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Musisz rozebrać i sprawdzić czy dobrze zaizolowałeś go. Ew. podmień czujnik z innym i sprawdź czy "cyka" chodź samo cykanie to słaba wyrocznia.
OSA BMW

#3

Post autor: OSA BMW »

Takie zwarcie nie było dobre dla czujnika od tego mógł wystąpić całkowity zgon , ale wcześniej jak napisał Marc , zanim kupisz inny
franc
Bywalec forum
Posty: 172
Rejestracja: 26 lut 13, 16:27
BMW: 330i Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#4

Post autor: franc »

z tym, że gdyby padł czujnik, wywaliło by błąd, a sam czujnik pewnie by nie pykał...
Obrazek
norbik88
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 26 sty 14, 14:48
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Września

#5

Post autor: norbik88 »

podpinam się pod temat.
W moim aucie jak włączę R raz czujnik działa dobrze a innym razem co jest częstszym przypadkiem, wali ciągłym sygnałem. Dzisiaj sprawdziłem i wszystkie cztery cykają choć niektóre głośniej niektóre ciszej ale cykają. Wypiąłem wszystkie wtyczki, były w środku czyste i wpiąłem z powrotem. bez zmian generalnie. Czasami działa czasami nie ale raczej na NIE. Chcę to zrobić pilnie bo nie da się w spokoju cofać autem przy tym pisku... Jakieś propozycje? generalnie miałem też problem z wypięciem czujnika ze zderzaka....jest na to jakaś metoda? od góry są takie plastikowe uszka które się odchyla i puszcza zaczep ale mimo to czujniki nie chciały mi wyjść ze zderzaka...
POMOCY
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#6

Post autor: Jarando »

norbik88 pisze:Dzisiaj sprawdziłem i wszystkie cztery cykają choć niektóre głośniej niektóre ciszej ale cykają. Wypiąłem wszystkie wtyczki, były w środku czyste i wpiąłem z powrotem. bez zmian generalnie. Czasami działa czasami nie ale raczej na NIE. Chcę to zrobić pilnie bo nie da się w spokoju cofać autem przy tym pisku... Jakieś propozycje?
To że cykają, nie oznacza że są sprawne.
Propozycja, to na początek podpięcie pod kompa i sprawdzenie jakimi błędami sypie system PDC.
U mnie też wszystkie czujniki brzęczały, lecz jeden nie wykrywał w ogóle przeszkody (chyba że dotknęło się go bezpośrednio) i czasami sypał błędami i dezaktywował cały system (ciągły dźwięk po wrzuceniu R).
Po wymianie czujnika problem zniknął.
norbik88 pisze:generalnie miałem też problem z wypięciem czujnika ze zderzaka....jest na to jakaś metoda? od góry są takie plastikowe uszka które się odchyla i puszcza zaczep ale mimo to czujniki nie chciały mi wyjść ze zderzaka...
POMOCY
Próbowałeś wyjąć czujnik na zewnątrz czy do wewnątrz zderzaka?
W polifcie niestety trzeba zdemontować zderzak, aby wyjąć czujniki, bo wyjmuje się je w stronę wewnętrzną zderzaka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
norbik88
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 26 sty 14, 14:48
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Września

#7

Post autor: norbik88 »

Mam wersję przed liftową więc wciskałem do środka i wchodziły okolo 1cm i koniec. Coś blokowało. Czyli najlepiej podpiąć pod komputer i zobaczyć co jest a następnie kupić sprawny i wyeliminować metodą prób i błędów ten jeden wadliwy...mam nadzieję że jeden. Muszę to zrobić bo cofając bardzo to przeszkadza w skupianiu się. Nie wiem czy zwykły mechanik jak podepnie się to wykryje czy musi być specjalny soft?
DonElton
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 8 paź 13, 19:11
BMW: e46 323Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WGM

#8

Post autor: DonElton »

Zainwestuj w kabelek do diagnostyki z allegro pod usb ( Ja mam od Viakena ) do tego inpa pod win7 i zwraca się po pierwszym użyciu.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”