Torsen w BMW?

Sideway
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 18, 13:49
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czestochowa
VIN: ???????

#1

Post autor: Sideway »

Wymieniam własnie wózek dyferencjału i jego zawieszenie w moim e46 330i po lift. Jest okazja by poprawić coś co zaprojektowało BMW :) Marzy mi się torsen dyferencjał albo LSD. Znalazłem kogoś kto odbudowuje/regeneruje takie rzeczy i mogę zamówić co mi się żywnie podoba.
W tym miejscu chciałbym prosić kolektywny umysł forum o rady, doświadczenia i preferencje. Za wszystkie z góry dziękuję.
Sideway
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 18, 13:49
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czestochowa
VIN: ???????

#2

Post autor: Sideway »

Wygląda na to że Z3 było wyposażone w torsen w zespole z maulem 5s i silnikiem 3.0 Na bazie tych części można zbudować dyferencjał do e46 z właściwym ostatecznym przełożeniem.
Być może istnieją inne problemy niż dopasowanie części czy maksymalne dopuszczalne obciążenie momentem obrotowym, np. cyrkulacja oleju? Jak rozumiem obudowa pozostaje z e46 jest tylko wyposażana w nowe "bebechy". Wnętrze jest specjalnie zaprojektowane by uzyskać właściwą cyrkulacje oleju. Zmiana mechanizmu może zupełnie zaburzyć wewnętrzną hydrodynamikę. Także ilość potrzebnego oleju może być rożna. Jak ustalić ile wlać?
Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z takim zestawem e46 + torsen to proszę o komentarze. Chętnie tez posłucham wrażeń z jazdy Z3.
Na chłopski rozum powinno być lepiej niż z otwartym dyferencjałem.
Napisz odpowiedź

Wróć do „Układ napędowy”