"topiące się" nadkole
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
Witajcie, wiem że śmiesznie brzmi tytuł ale sprawa jest poważna. Problem dotyczy tego że od tłumika nagrzewa mi się i rozpuszcza tylne nadkole... na ostatnim przejechałem tylko jakieś 200 km i musiałem ucinać pół nadkola bo tworzywo tak się podwinęło że szorowało o oponę.... nie wiem co jest tego przyczyną.
Słychać od jakiegoś czasu głośniejszy wydech w czasie jazdy ale jakoś nie udało mi się namierzyć żadnej dziury w tłumiku. Kilka miesięcy temu wymieniłem wieszaki tłumika końcowego na zamienniki bo stare się pourywały. Czy to możliwe żeby zamienniki były np. bardziej giętkie i w czasie jazdy sprawiały że tłumik bardziej się buja dotyka do nadkola i je "przypala"??? czy jednak powinienem szukać jakiejś mikro dziury przez którą spaliny "rozpuszczają" mi nadkole???
https://images84.fotosik.pl/826/371b531ac969825b.jpg
Słychać od jakiegoś czasu głośniejszy wydech w czasie jazdy ale jakoś nie udało mi się namierzyć żadnej dziury w tłumiku. Kilka miesięcy temu wymieniłem wieszaki tłumika końcowego na zamienniki bo stare się pourywały. Czy to możliwe żeby zamienniki były np. bardziej giętkie i w czasie jazdy sprawiały że tłumik bardziej się buja dotyka do nadkola i je "przypala"??? czy jednak powinienem szukać jakiejś mikro dziury przez którą spaliny "rozpuszczają" mi nadkole???
https://images84.fotosik.pl/826/371b531ac969825b.jpg
-
- Bywalec forum
- Posty: 759
- Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
- BMW: 318i-328i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warka
Może katalizatora już nie ma i pluje ci ogniem xD ?
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
hmm... ciekawy pomysł a można to jakoś namacalnie sprawdzić bez wizyty u mechaniora? jakie są objawy "skończonego" katalizatora? w lusterku nie widzę żeby coś dymiło, kopciło itd dźwięk trochę głośniejszy i tyle poza tym jak mógłby "pluć ogniem" na bok nadkole jest mniej więcej na środku tłumika...
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
dziwna sprawa, to napewno wydech powoduje to odksztalcenie? chyba az tak blisko nie jest
jesli to jednak z wydechu to moze faktycznie dziura gdzies jest? przygladnij sie dokladnie
albo wez spryskiwacz z wodą z mydlem i jak bedzie odpalone auto to popsikaj tam na wydech
jesli bedzie jakas mala dziurka to tez powinienes zobaczyc
jesli to jednak z wydechu to moze faktycznie dziura gdzies jest? przygladnij sie dokladnie
albo wez spryskiwacz z wodą z mydlem i jak bedzie odpalone auto to popsikaj tam na wydech
jesli bedzie jakas mala dziurka to tez powinienes zobaczyc
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Myślę że to nie wina dziury...
Coś jest nie tak z układem.
Mieliśmy kiedyś sprintera, który ma wadę fabryczną. Polega ona na tym iż topi się wewnątrz stopień plastikowy kierowcy.
Wszystko przez DPF który podczas wypalania emituje tak dużo ciepła, że elementy wokół topią się...
Podczas jazdy na autostradzie nie ma problemu bo jest pęd wiatru który studzi całość, ale problem pojawia się w innych sytuacjach.
Zakładam że u Ciebie nie ma DPF'a.
Sprawdź na postoju temp w tym miejscu...
Myślę, że jesteś jedną z pierwszych osób która mają taki problem z tym autem i tym silnikiem. Może coś było modyfikowane ??
Coś jest nie tak z układem.
Mieliśmy kiedyś sprintera, który ma wadę fabryczną. Polega ona na tym iż topi się wewnątrz stopień plastikowy kierowcy.
Wszystko przez DPF który podczas wypalania emituje tak dużo ciepła, że elementy wokół topią się...
Podczas jazdy na autostradzie nie ma problemu bo jest pęd wiatru który studzi całość, ale problem pojawia się w innych sytuacjach.
Zakładam że u Ciebie nie ma DPF'a.
Sprawdź na postoju temp w tym miejscu...
Myślę, że jesteś jedną z pierwszych osób która mają taki problem z tym autem i tym silnikiem. Może coś było modyfikowane ??
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
A nie powinna być tam czasem aluminiowa osłona termiczna chroniąca bak i nadkole właśnie?
Masz ją tam?
Za około godzinę będę w domu to obadam czy mam u siebie w coupe ale na 99,99 % mam.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Masz ją tam?
Za około godzinę będę w domu to obadam czy mam u siebie w coupe ale na 99,99 % mam.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
tak mam osłonę przez 1,5 roku nie było żadnych problemów później wymieniłem te wieszaki. Jak się urwały to rura siłą rzeczy też się urwała ale na środku przy złączce ( trzeba było wspawać kawałek) ale to nie w tym miejscu w którym jest nadkole... od tamtej pory mam problemy z tym rozpuszczającym się nadkolem właśnie..
-
- Bywalec forum
- Posty: 759
- Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
- BMW: 318i-328i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warka
Może wieszaki są miękkie i buja ci wydechem na boki
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Nie wiem jak miękkie musiałby by być żeby bujać aż tak na boki...
Ten temat tak mnie ciekawi, że zapraszam Cię na darmową diagnostykę...
Sprawdzę o co tam chodzi...
Ten temat tak mnie ciekawi, że zapraszam Cię na darmową diagnostykę...
Sprawdzę o co tam chodzi...
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
nie no wieszaki to zamienniki ale chyba z byle czego ich nie zrobili.. .wyglądem i w dotyku niczym się nie różniły od ori. Mimo wszystko wolałbym żeby to była jakaś mała dziura w tłumiku bo przynajmniej będzie łatwo się pozbyć tej usterki
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 12 Odpowiedzi
- 3770 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 6 Odpowiedzi
- 4656 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damiangxxx
-
- 3 Odpowiedzi
- 2166 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kiceq
-
- 1 Odpowiedzi
- 1193 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: haxigi
-
- 15 Odpowiedzi
- 5006 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcepan