Tłuczenie/walenie podczas cofania na pół sprzęgle.

Cypriann
Posty: 2
Rejestracja: 26 lis 19, 10:22
BMW: e46 318i m43
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#1

Post autor: Cypriann »

Siema. Motor 318i m43. Po wrzuceniu wstecznego, puszczenia sprzęgła do połowy i dodaniu gazu auto wpada w mocne drgania. Drgania nasilają sie do tego stopnia, że zaczyna mocno walić w okolicach mostu. Wymieniane były tuleje mostu/dyfra, łącznik elastyczny wału oraz podpora wału. Największy efekt był po wymianie podpory i łącznika elastycznego, myślałem nawet, że uporałem się z problemem ae radość trwała 1 dzień. tuleje wózka coś tam poprawiły ale problem nadal występuje. Specjaliści od BMW podczas diagnozy wskazali na tuleje mostu, tuleje wahacza wzdłużnego oraz półoś. O sprzęgle nie było mowy, innych objawów zmęczonego sprzęgła też nie ma. Charakterystyka bicia nie zmienia się po nagrzaniu motoru, sprzęgła nie słychać ani się nie ślizga.

Wrzucam link do filmu z tuczeniem. Dodam jeszcze, ze na filmiku tego nie widać ale całe koła mocno drżą podczas takiego manewru.


Pozdrawiam!
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#2

Post autor: D3jw »

Luzy na skrzyni, wale, półosiach, dyfrze.

U mnie po swapie na m54 z m43 walenie ustało. Napęd został z 1.9, zmieniłem za to skrzynie na automat i polaczylem to wałem od m54b22 bo on też ma mała głowę.
Czyli w skrócie, zrobiłem swap na automat i nie mam jakichkolwiek stuków.
Po demontażu skrzyni i sprzęgła z m43 stwierdzam że to problem leży w którychś z tych dwóch elementów. Miałem zużyty docisk i luzy na walku skrzyni.

Zawieszenie oczywiście z tyłu bylo całe nowe, tulejki dyfra etc. Podpore wału i łącznik też wymienialem. Stuki w e46 to temat rzeka, dla mnie manual w tym samochodzie to jest jedno wielkie nieporozumienie. Od problemy z tuleja 5 biegu, po luźny lewarek i to co wyżej opisałem.
Cypriann
Posty: 2
Rejestracja: 26 lis 19, 10:22
BMW: e46 318i m43
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#3

Post autor: Cypriann »

Czyli obstawiasz skrzynie albo sprzęgło? Jakiś sposób na sprawdzenie tych rzeczy, inne objawy?
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#4

Post autor: D3jw »

Najgłośniej stukało właśnie na wstecznym przy wciskaniu sprzęgła/wysprzęganiu.

Poza tym przy zmianie biegów z 1 2 było słychać puknięcie. Szło to wyeliminować wolniej puszczając sprzęgło przy końcu i lekko dodając gazu w tej fazie. Po dwóch latach dałem sobie spokój i jeździłem jak jest.
Teraz wpadło m54b25, nie liczyłem że stukanie wyeliminuje kiedykolwiek ale jednak już jest cisza.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”