temperatura na tescie 0.7 BMW N42

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#11

Post autor: maniek21112 »

Jakiej firmy kupiłeś termostat? Nie był to jakiś wytwór obniżający temperaturę? Powinno być właśnie 105-107 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#12

Post autor: MichałJ »

No cóż, firma Drive+... czyli zapewne krzak, był tani... ale uznałem, że termostat to termostat. A dlaczego akurat ma być 105-107? Czy niższa temp. jest w jakimś sensie niezdrowa dla silnika?
14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#13

Post autor: 14seba15 »

Silnik 2.0 143km z 2002r.
Temperatura w granicy 105 stopni ale czy to normalne nie wiem
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#14

Post autor: maniek21112 »

Jakiś inżynier Hans tak zaprojektował ten układ chłodzenia i jego termostat ma temperaturę otwarcia 105 stopni, jest dodatkowo grzałka, która pod obciążeniem ma spowodować obniżenie temperatury, tu pewnie do jakichś 90 stopni, ale ogólnie ma być w okolicy 105-107. Ma to wpływ na spalanie, stąd tak wysokie temperatury.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#15

Post autor: MichałJ »

A właśnie, bym zapomniał, spalanie znacznie spadło :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#16

Post autor: maniek21112 »

Może ręczny zwolniłeś :D
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#17

Post autor: MichałJ »

Mam wrażenie, że ten silnik jest nie naprawialny... Jakiś chory sen niemieckiego inżyniera...
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#18

Post autor: PiotrWłocławek »

Odkopuję dinozaura. A czy czasem z termostatem nie jest tak że w teście 7.0 powinno być w granicach 90stopni?? To że mamy temperaturę 105-107 stopni to nie jest "awaryjne" otwarcie uszkodzonego termostatu?? W większości jest 105-107 bo większość ma termostat działający awaryjnie. Temperatura otwarcia termostatu to 105 stopni, ale to raczej temperatura całkowitego otwarcia.

Ja mam bardzo twarde węże, jak nie dokręcę na maxa korka wlewu płynu to płyn ucieka bo takie duże ciśnienie jest. Na pewno to ne uszczelka czy głowica bo sprawdzałem.

Ktoś po wymianie termostatu ma dalej 105 stopni??

pozdrawiam
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#19

Post autor: PiotrWłocławek »

Odkopuję dinozaura. A czy czasem z termostatem nie jest tak że w teście 7.0 powinno być w granicach 90stopni?? To że mamy temperaturę 105-107 stopni to nie jest "awaryjne" otwarcie uszkodzonego termostatu?? W większości jest 105-107 bo większość ma termostat działający awaryjnie. Temperatura otwarcia termostatu to 105 stopni, ale to raczej temperatura całkowitego otwarcia.

Ja mam bardzo twarde węże, jak nie dokręcę na maxa korka wlewu płynu to płyn ucieka bo takie duże ciśnienie jest. Na pewno to ne uszczelka czy głowica bo sprawdzałem.

Ktoś po wymianie termostatu ma dalej 105 stopni??

Ps. mam takie coś że jak jadę równo to pokazuje 105stopni a jak depnę krótko przy wyprzedzani to spada na 92 i następnie rośnie. Normalne to czy termostat?

Ps. Niby termostaty byly 95 stopni do grudnia 2001roku a od stycznia 2002roku już 105stopni...dziwne hehe

pozdrawiam
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#20

Post autor: Lashie »

PiotrWłocławek pisze: 3 cze 20, 11:23 Ps. Niby termostaty byly 95 stopni do grudnia 2001roku a od stycznia 2002roku już 105stopni...dziwne hehe
105 stopni to temperatura robocza tego silnika, jak przekroczy 110 to możesz się niepokoić, ale jeżeli przy jeździe spada na postoju rośnie to całkiem normalne zjawisko.
PiotrWłocławek pisze: 3 cze 20, 11:23 W większości jest 105-107 bo większość ma termostat działający awaryjnie. Temperatura otwarcia termostatu to 105 stopni, ale to raczej temperatura całkowitego otwarcia.
Taka temperatura zadana przez inżynierów, nie błąd z powodu starości. Silnik osiąga 105 stopni, termostat się otwiera, zaczyna chłodzić ALE zanim się do końca otworzy i obieg zbije temperaturę, silnik zawsze dobije to tych 106-107 stopni
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”