Tarcze ate+klocki ate,textar pro+klocki textar,zimmermann+klocki ATE

Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#11

Post autor: Adam1003 »

Nie chce wojny robić ale to co piszesz to wielka brednia. Wjazd w kałużę powoduje zalanie tarcz czy rozbryzg wody na zewnątrz ? Wyginanie tarcz ? Podstawy fizyki znasz ? Pozwól, że nie będę podejmował dyskusji póki nie podasz choć jednego sensownego argumentu na potwierdzenie swojej teorii..
SolonyE46
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 7 gru 18, 20:04
BMW: 325xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#12

Post autor: SolonyE46 »

Czy to wjazd w kałużę czy cokolwiek innego, jeśli zamontowane jak w piśmie stoi... powinno to śmigać i tyle. :) Swoje zdanie opieram na doświadczeniach jakie miałem na 3 kompletach i twoja teoria poprawnego montażu mnie nie przekona.
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#13

Post autor: rafał18 »

Mam podobne zdanie co kolega. Najważniejszy jest montaż. To nie jest tak że ściągam stare tarcze i zakładam nowe, ewentualnie poswiruje pawiana i jarzmo przeczyszcze :lol:

Montuje od dobrych dwóch lat najtańsze dostępne tarcze w Islandii. Zero zwrotu.

Co do tematu to ja założyłem teraz rotingery wzmacniane, wiercone, nacinane i klocki textary. 2kkm i jest ok, co prawda w audi nie BMW
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#14

Post autor: Adam1003 »

SolonyE46 pisze: 15 mar 19, 22:05 Czy to wjazd w kałużę czy cokolwiek innego, jeśli zamontowane jak w piśmie stoi... powinno to śmigać i tyle. :) Swoje zdanie opieram na doświadczeniach jakie miałem na 3 kompletach i twoja teoria poprawnego montażu mnie nie przekona.
Każdy ma prawo do własnego zdania ale uważam, że 3 komplety z problemami to niewiele przy kilku tysiącach bez problemów. Nie uważasz ? A jak piszesz mi, że zakładali Ci tarcze i nowe już miały odchyłkę ponad normę to albo kupowałeś tarcze z najniższej możliwej półki albo Twój mechanik niewiele wie o hamulcach ;)
rafał18 pisze: 15 mar 19, 22:18 Mam podobne zdanie co kolega. Najważniejszy jest montaż. To nie jest tak że ściągam stare tarcze i zakładam nowe, ewentualnie poswiruje pawiana i jarzmo przeczyszcze :lol:

Montuje od dobrych dwóch lat najtańsze dostępne tarcze w Islandii. Zero zwrotu.

Co do tematu to ja założyłem teraz rotingery wzmacniane, wiercone, nacinane i klocki textary. 2kkm i jest ok, co prawda w audi nie BMW
Temat wyczerpany ;)
Montaż + prawidłowe dotarcie zestawu = bezproblemowa eksploatacja.
A fakt faktem, że w Audi mniej problemów bo tam za konstrukcje hamulców odpowiadają inżynierowie a nie księgowi jak to ma miejsce w BMW. Audi w A4 stosuje większe hamulce niż BMW w 7er :fool:
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#15

Post autor: D3jw »

Apropo 'prawidłowego docierania' - możesz rozwinąć?
Nie wypowiadam się, bo nie wiem - bazowałem na tym co piszą koledzy z forum, może niesłusznie. Ja na razie z Textarami nie mam problemów, zobaczymy jak wyjdzie w praniu.

Do E46 dzisiaj przywiozłem jarzma i zaciski pod 325mm i korcą mnie jednak zimmermany.. Może zaryzkuję i przekonam się na własnej skórze jak jest naprawdę :D
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#16

Post autor: Adam1003 »

Przerobiliśmy sporo swapów w e46 na 325mm i powiem Ci, że nawet tańsze tarcze wytrzymują, nie musisz iść aż w Zimmermanna ;)
Kilka tygodni temu testowaliśmy właśnie w E46 na torze nowość od Zimmermanna - Black Z czyli tarcze nacinane. Jest mega efekt, buczą przy hamowaniach z dużych prędkości jak to zwykle tarcze nacinane ale skuteczność nieporównywalnie wyższa no i przede wszystkim fading to mega rzadkość.

Co do docierania to jest wiele szkół. Ja osobiście stosuje - 10 cykli hamowań z 60 do 40, pomiędzy każdym z nich jadę spokojnie żeby wystudzić układ, następnie 10 cykli 80 do 50 i na koniec tak z 5 hamowań z 100 do 50. Staram się nie zatrzymywać w tym czasie żeby równomiernie wszystko stygło, w innym wypadku zachodzi ryzyko, że w jednym miejscu klocki odłożą więcej swoich frakcji co doprowadzi do zmian współczynnik tarcia podczas hamowania co będzie odczuwalne na kierownicy podczas hamowania w pewnych zakresach prędkości.

Wiele osób myśli, że docieranie to układanie się klocków do tarcz - owszem to też ale przede wszystkim klocki muszą się utwardzić i wytworzyć na tarczach powłokę która pozwoli na wytworzenie filmu ciernego i uzyskanie jak najwyższego współczynnika tarcia.
SolonyE46
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 7 gru 18, 20:04
BMW: 325xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#17

Post autor: SolonyE46 »

Adam1003 pisze: 15 mar 19, 22:23
SolonyE46 pisze: 15 mar 19, 22:05 Czy to wjazd w kałużę czy cokolwiek innego, jeśli zamontowane jak w piśmie stoi... powinno to śmigać i tyle. :) Swoje zdanie opieram na doświadczeniach jakie miałem na 3 kompletach i twoja teoria poprawnego montażu mnie nie przekona.
Każdy ma prawo do własnego zdania ale uważam, że 3 komplety z problemami to niewiele przy kilku tysiącach bez problemów. Nie uważasz ? A jak piszesz mi, że zakładali Ci tarcze i nowe już miały odchyłkę ponad normę to albo kupowałeś tarcze z najniższej możliwej półki albo Twój mechanik niewiele wie o hamulcach ;)
rafał18 pisze: 15 mar 19, 22:18 Mam podobne zdanie co kolega. Najważniejszy jest montaż. To nie jest tak że ściągam stare tarcze i zakładam nowe, ewentualnie poswiruje pawiana i jarzmo przeczyszcze :lol:

Montuje od dobrych dwóch lat najtańsze dostępne tarcze w Islandii. Zero zwrotu.

Co do tematu to ja założyłem teraz rotingery wzmacniane, wiercone, nacinane i klocki textary. 2kkm i jest ok, co prawda w audi nie BMW
Temat wyczerpany ;)
Montaż + prawidłowe dotarcie zestawu = bezproblemowa eksploatacja.
A fakt faktem, że w Audi mniej problemów bo tam za konstrukcje hamulców odpowiadają inżynierowie a nie księgowi jak to ma miejsce w BMW. Audi w A4 stosuje większe hamulce niż BMW w 7er :fool:
Nie czytasz ze zrozumieniem, bo wyraźnie napisałem na jakich to tarczach było ... I że nie moje biły tylko na innym forum jest to opisane:
https://7er.pl/showthread.php/33706-Tarcze-hamulcowe-które-firmy-polecacie - 100 stron lektury :P możesz tam iść im tłumaczyć :D hehe :) Ja swoje już się naczytałem. A Audi A4 z większymi hamulcami od serii 7 to chyba jedynie Rs4 i to od tych słabszych np. 730d, bo 750i już ma większe niż Rs4. Koniec tematu bo od Ciebie mogę dowiedzieć się tyle samo co u sprzedawcy u którego kupiłem te super tarcze :) Czyli że moja wina i nie potrafie jeździć :D :evil:
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#18

Post autor: Adam1003 »

I przy tym zostańmy :D Nic Ci nie poradzę na gnące się tarcze po wjeździe w kałuże :sorry:
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#19

Post autor: rafał18 »

Np a4 b7 2.0tfsi czy tam moje a6 ma tarcze 321mm z tłuczkiem 60mm. Przód oczywiscie
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#20

Post autor: Adam1003 »

A4 B9 z 2 litrową benzyną ma 349mm. BMW 7 z 3 litrowym dieslem ma 348mm
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”