Tarcze ate+klocki ate,textar pro+klocki textar,zimmermann+klocki ATE
-
- Bywalec forum
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
- BMW: 5 G30
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kleczew
Nie chce wojny robić ale to co piszesz to wielka brednia. Wjazd w kałużę powoduje zalanie tarcz czy rozbryzg wody na zewnątrz ? Wyginanie tarcz ? Podstawy fizyki znasz ? Pozwól, że nie będę podejmował dyskusji póki nie podasz choć jednego sensownego argumentu na potwierdzenie swojej teorii..
-
- Bywalec forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 gru 18, 20:04
- BMW: 325xi
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Czy to wjazd w kałużę czy cokolwiek innego, jeśli zamontowane jak w piśmie stoi... powinno to śmigać i tyle. Swoje zdanie opieram na doświadczeniach jakie miałem na 3 kompletach i twoja teoria poprawnego montażu mnie nie przekona.
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
Mam podobne zdanie co kolega. Najważniejszy jest montaż. To nie jest tak że ściągam stare tarcze i zakładam nowe, ewentualnie poswiruje pawiana i jarzmo przeczyszcze
Montuje od dobrych dwóch lat najtańsze dostępne tarcze w Islandii. Zero zwrotu.
Co do tematu to ja założyłem teraz rotingery wzmacniane, wiercone, nacinane i klocki textary. 2kkm i jest ok, co prawda w audi nie BMW
Montuje od dobrych dwóch lat najtańsze dostępne tarcze w Islandii. Zero zwrotu.
Co do tematu to ja założyłem teraz rotingery wzmacniane, wiercone, nacinane i klocki textary. 2kkm i jest ok, co prawda w audi nie BMW
-
- Bywalec forum
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
- BMW: 5 G30
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kleczew
Każdy ma prawo do własnego zdania ale uważam, że 3 komplety z problemami to niewiele przy kilku tysiącach bez problemów. Nie uważasz ? A jak piszesz mi, że zakładali Ci tarcze i nowe już miały odchyłkę ponad normę to albo kupowałeś tarcze z najniższej możliwej półki albo Twój mechanik niewiele wie o hamulcach
Temat wyczerpanyrafał18 pisze: ↑15 mar 19, 22:18 Mam podobne zdanie co kolega. Najważniejszy jest montaż. To nie jest tak że ściągam stare tarcze i zakładam nowe, ewentualnie poswiruje pawiana i jarzmo przeczyszcze
Montuje od dobrych dwóch lat najtańsze dostępne tarcze w Islandii. Zero zwrotu.
Co do tematu to ja założyłem teraz rotingery wzmacniane, wiercone, nacinane i klocki textary. 2kkm i jest ok, co prawda w audi nie BMW
Montaż + prawidłowe dotarcie zestawu = bezproblemowa eksploatacja.
A fakt faktem, że w Audi mniej problemów bo tam za konstrukcje hamulców odpowiadają inżynierowie a nie księgowi jak to ma miejsce w BMW. Audi w A4 stosuje większe hamulce niż BMW w 7er
-
- Bywalec forum
- Posty: 886
- Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
- BMW: E46 3xxi
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LBL
Apropo 'prawidłowego docierania' - możesz rozwinąć?
Nie wypowiadam się, bo nie wiem - bazowałem na tym co piszą koledzy z forum, może niesłusznie. Ja na razie z Textarami nie mam problemów, zobaczymy jak wyjdzie w praniu.
Do E46 dzisiaj przywiozłem jarzma i zaciski pod 325mm i korcą mnie jednak zimmermany.. Może zaryzkuję i przekonam się na własnej skórze jak jest naprawdę
Nie wypowiadam się, bo nie wiem - bazowałem na tym co piszą koledzy z forum, może niesłusznie. Ja na razie z Textarami nie mam problemów, zobaczymy jak wyjdzie w praniu.
Do E46 dzisiaj przywiozłem jarzma i zaciski pod 325mm i korcą mnie jednak zimmermany.. Może zaryzkuję i przekonam się na własnej skórze jak jest naprawdę
-
- Bywalec forum
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
- BMW: 5 G30
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kleczew
Przerobiliśmy sporo swapów w e46 na 325mm i powiem Ci, że nawet tańsze tarcze wytrzymują, nie musisz iść aż w Zimmermanna
Kilka tygodni temu testowaliśmy właśnie w E46 na torze nowość od Zimmermanna - Black Z czyli tarcze nacinane. Jest mega efekt, buczą przy hamowaniach z dużych prędkości jak to zwykle tarcze nacinane ale skuteczność nieporównywalnie wyższa no i przede wszystkim fading to mega rzadkość.
Co do docierania to jest wiele szkół. Ja osobiście stosuje - 10 cykli hamowań z 60 do 40, pomiędzy każdym z nich jadę spokojnie żeby wystudzić układ, następnie 10 cykli 80 do 50 i na koniec tak z 5 hamowań z 100 do 50. Staram się nie zatrzymywać w tym czasie żeby równomiernie wszystko stygło, w innym wypadku zachodzi ryzyko, że w jednym miejscu klocki odłożą więcej swoich frakcji co doprowadzi do zmian współczynnik tarcia podczas hamowania co będzie odczuwalne na kierownicy podczas hamowania w pewnych zakresach prędkości.
Wiele osób myśli, że docieranie to układanie się klocków do tarcz - owszem to też ale przede wszystkim klocki muszą się utwardzić i wytworzyć na tarczach powłokę która pozwoli na wytworzenie filmu ciernego i uzyskanie jak najwyższego współczynnika tarcia.
Kilka tygodni temu testowaliśmy właśnie w E46 na torze nowość od Zimmermanna - Black Z czyli tarcze nacinane. Jest mega efekt, buczą przy hamowaniach z dużych prędkości jak to zwykle tarcze nacinane ale skuteczność nieporównywalnie wyższa no i przede wszystkim fading to mega rzadkość.
Co do docierania to jest wiele szkół. Ja osobiście stosuje - 10 cykli hamowań z 60 do 40, pomiędzy każdym z nich jadę spokojnie żeby wystudzić układ, następnie 10 cykli 80 do 50 i na koniec tak z 5 hamowań z 100 do 50. Staram się nie zatrzymywać w tym czasie żeby równomiernie wszystko stygło, w innym wypadku zachodzi ryzyko, że w jednym miejscu klocki odłożą więcej swoich frakcji co doprowadzi do zmian współczynnik tarcia podczas hamowania co będzie odczuwalne na kierownicy podczas hamowania w pewnych zakresach prędkości.
Wiele osób myśli, że docieranie to układanie się klocków do tarcz - owszem to też ale przede wszystkim klocki muszą się utwardzić i wytworzyć na tarczach powłokę która pozwoli na wytworzenie filmu ciernego i uzyskanie jak najwyższego współczynnika tarcia.
-
- Bywalec forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 gru 18, 20:04
- BMW: 325xi
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Nie czytasz ze zrozumieniem, bo wyraźnie napisałem na jakich to tarczach było ... I że nie moje biły tylko na innym forum jest to opisane:Adam1003 pisze: ↑15 mar 19, 22:23Każdy ma prawo do własnego zdania ale uważam, że 3 komplety z problemami to niewiele przy kilku tysiącach bez problemów. Nie uważasz ? A jak piszesz mi, że zakładali Ci tarcze i nowe już miały odchyłkę ponad normę to albo kupowałeś tarcze z najniższej możliwej półki albo Twój mechanik niewiele wie o hamulcach
Temat wyczerpanyrafał18 pisze: ↑15 mar 19, 22:18 Mam podobne zdanie co kolega. Najważniejszy jest montaż. To nie jest tak że ściągam stare tarcze i zakładam nowe, ewentualnie poswiruje pawiana i jarzmo przeczyszcze
Montuje od dobrych dwóch lat najtańsze dostępne tarcze w Islandii. Zero zwrotu.
Co do tematu to ja założyłem teraz rotingery wzmacniane, wiercone, nacinane i klocki textary. 2kkm i jest ok, co prawda w audi nie BMW
Montaż + prawidłowe dotarcie zestawu = bezproblemowa eksploatacja.
A fakt faktem, że w Audi mniej problemów bo tam za konstrukcje hamulców odpowiadają inżynierowie a nie księgowi jak to ma miejsce w BMW. Audi w A4 stosuje większe hamulce niż BMW w 7er
https://7er.pl/showthread.php/33706-Tarcze-hamulcowe-które-firmy-polecacie - 100 stron lektury możesz tam iść im tłumaczyć hehe Ja swoje już się naczytałem. A Audi A4 z większymi hamulcami od serii 7 to chyba jedynie Rs4 i to od tych słabszych np. 730d, bo 750i już ma większe niż Rs4. Koniec tematu bo od Ciebie mogę dowiedzieć się tyle samo co u sprzedawcy u którego kupiłem te super tarcze Czyli że moja wina i nie potrafie jeździć
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 30 Odpowiedzi
- 9995 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Niedostepny363
-
- 0 Odpowiedzi
- 1847 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KaziDojcz
-
- 14 Odpowiedzi
- 3560 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 5 Odpowiedzi
- 4040 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: aptekarz
-
- 39 Odpowiedzi
- 18806 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: darek2341
-
- 5 Odpowiedzi
- 1753 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm
-
- 5 Odpowiedzi
- 2046 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kulisiek
-
- 2 Odpowiedzi
- 2548 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: michal559
-
- 19 Odpowiedzi
- 9853 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 3 Odpowiedzi
- 2243 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Marcin-Ma- BMW