Tarcie z tyłu

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
jezior123
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 17 lut 22, 22:59
BMW: E46 318d 115KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#1

Post autor: jezior123 »

Cześć, ostatnio byłem na warsztacie wymienić tarcze kotwiczne, szczęki ręcznego, sprężynki itp. po wyjeździe od mechanika z tylu strasznie mi tarło. Okazało się że panowie nie odgięli mi tarcz i to był powód tarcia ale teraz słychać czasem głównie przy skrętach takie muskanie z tylu, panowie powiedzieli mi że musi się to jeszcze dotrzeć bo wszystko było od „fabryki” i pytanie czy to rzeczywiście musi się dotrzeć czy trzeba jeszcze bardziej odgiąć te tarcze?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

odgiąć tarcze...? %)
zapewne chodzi o stare pordzewiale tarcze kotwiczne, ktore powyginane ocierają o tarcze hamulcową...


tak czy siak, kazda spartaczona robota jak sie cos ociera, to w koncu sie przetrze i przestanie :lol:
pewnie faktycznie tarcze kotwiczne przegnite i nie wiedzieli jak reczny zamontować aby sie trzymal i nie raczyli klienta poinformować
to moze to ociera jak szczeki recznego latają na boki :lol:
rozebrac samemu i skontrolowac czy wszystko siedzi na miejscu, jedyne co sie moze 'docierac' po takiej robocie to szczeki recznego
jak go zaciagniesz a nie przy zakretach a na przyszlosc radze omijac ten warsztat
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 313
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#3

Post autor: KucaQ »

Ej, ale autor napisał, że był wymienić tarcze kotwiczne, więc jak po wymianie mogą być zgnite? :D
jezior123
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 17 lut 22, 22:59
BMW: E46 318d 115KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#4

Post autor: jezior123 »

scghost pisze: 22 mar 22, 8:59 odgiąć tarcze...? %)
zapewne chodzi o stare pordzewiale tarcze kotwiczne, ktore powyginane ocierają o tarcze hamulcową...


tak czy siak, kazda spartaczona robota jak sie cos ociera, to w koncu sie przetrze i przestanie :lol:
pewnie faktycznie tarcze kotwiczne przegnite i nie wiedzieli jak reczny zamontować aby sie trzymal i nie raczyli klienta poinformować
to moze to ociera jak szczeki recznego latają na boki :lol:
rozebrac samemu i skontrolowac czy wszystko siedzi na miejscu, jedyne co sie moze 'docierac' po takiej robocie to szczeki recznego
jak go zaciagniesz a nie przy zakretach a na przyszlosc radze omijac ten warsztat

W sensie oni wymieniali mi tarcze kotwiczne na nowe, potem okazało się że są za blisko tarcz hamulcowych i dlatego tył mi tarł. Potem pojechałem do nich na reklamację i rzeczywiście już nie ma takiego głośnego i ciągłego tarcia ale czasem słychać je przy zakrętach. No i nie wiem czy przy takiej wymianie to normalne czy jeszcze może trzeba tam coś poluzować
jezior123
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 17 lut 22, 22:59
BMW: E46 318d 115KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#5

Post autor: jezior123 »

KucaQ pisze: 22 mar 22, 9:22 Ej, ale autor napisał, że był wymienić tarcze kotwiczne, więc jak po wymianie mogą być zgnite? :D
No właśnie 😆
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#6

Post autor: Lashie »

Doginanie nowych tarczy kotwicznych? To dobry kowal robił Ci ten samochód xD domyślam się ze zakupili arkusz blachy 1mm i doginali na kowadłe ? Bo z tego co wiem to jak kupujesz jakaś cześć to ta cześć pasuje bez żadnego ocierania i rzeźby, chyba ze ktoś szuka oszczędności i kupuje jakieś syfy z aliexpres.
Prosta sprawa, przed wizyta nie ocieralo, teraz ociera, coś spierdolil i musi to naprawić, ocierać to się może striptizerka o rurę a nie nowe części z pudelka.
Zaraz się okaże ze tarcza kotwiczna lata jak dmuchany ludzik na stacji benzynowej bo tak ja doginali ze osłabili materiał i lata lewo prawo na zakrętach, zdjąć koło i patrzeć co im nie poszło
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

widac z automatu przeczytalem jako 'wymienione tarcze hamulcowe'
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
jezior123
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 17 lut 22, 22:59
BMW: E46 318d 115KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#8

Post autor: jezior123 »

Lashie pisze: 22 mar 22, 9:49 Doginanie nowych tarczy kotwicznych? To dobry kowal robił Ci ten samochód xD domyślam się ze zakupili arkusz blachy 1mm i doginali na kowadłe ? Bo z tego co wiem to jak kupujesz jakaś cześć to ta cześć pasuje bez żadnego ocierania i rzeźby, chyba ze ktoś szuka oszczędności i kupuje jakieś syfy z aliexpres.
Prosta sprawa, przed wizyta nie ocieralo, teraz ociera, coś spierdolil i musi to naprawić, ocierać to się może striptizerka o rurę a nie nowe części z pudelka.
Zaraz się okaże ze tarcza kotwiczna lata jak dmuchany ludzik na stacji benzynowej bo tak ja doginali ze osłabili materiał i lata lewo prawo na zakrętach, zdjąć koło i patrzeć co im nie poszło
Robotę robili panowie z m4k garage 😆
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#9

Post autor: Lashie »

Pies trącał kto to robił, powinni to doprowadzić do końca, niedopuszczalne są jakiekolwiek szurania z tekstem „ułoży się” na odchodne. Coś nie działa tak jak powinno i za to płacisz warsztatowi żeby się tym zajął, a nie zakładanie kont na forum i edukowanie się dlaczego tak się dzieje, niby walczą z patologia w warsztatach ale swojego chyba nie biorą pod uwagę, dramat...
Zdejmij koło i popatrz co oni tam naczarowali, bo zaraz się okaże ze policzyli za tarcze kotwiczne a nie zrobili nic w tym zakresie
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

jezior123 pisze: 22 mar 22, 10:24 Robotę robili panowie z m4k garage 😆
Przecież oni montują elementy zawieszenia febi i trw, amortyzatory kyb, nie rozumiem osób, które tam zostawiają auto. Za rok to samo do roboty jeszcze raz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”