Tarcie/klekotanie po odpaleniu n42b18

damianns
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 13 lut 15, 9:26
BMW: E46 316Ti compact n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#1

Post autor: damianns »

Witam wszystkich,temat wałkowany pewnie nie raz lecz chciałem opisać swoje spostrzeżenia.

Otóż przy odpalaniu całkiem zimnego silnika słychać takie nie przyjemne tarcie po 2-3s ustaje lecz zauważyłem że gdy przekręcę parę razy i cofnę kluczyk do pozycji zapłon tarcie nie występuję chyba że to po prostu zbieg okoliczności

Ciepły silnik,jak wiadomo często się gasi auto i odpala zwłaszcza jeżdżąc po mieście zauważyłem że gdy odpalam silnik rozgrzany też występuję to tarcie przez 2 do 3s i teraz bądź tu mądry błędów 0 oleje filtry zmienione olej Total ll 5w30.
Zastanawiam się od czego to może być jestem pedantyczny jeśli chodzi o samochody i po prostu mnie to denerwuję a raczej irytuję bo nie wypada by benzyniak odpalał jak diesel.. :on:



Jeśli zaproponujecie sprawdzenie rozrządu proszę napiszcie jak to zrobić jeżeli padnie na zawór zwrotny oleju wstawcie zdjęcie jak wygląda i co ewentualnie kupić.Dziekuję i pozdrawiam
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#2

Post autor: piotrek1474 »

A może coś z rozrusznikiem się dzieje?
Obrazek
damianns
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 13 lut 15, 9:26
BMW: E46 316Ti compact n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#3

Post autor: damianns »

Sprawdzę rozrusznik.Podejrzewam też napinacz łańcucha rozrządu auto sprowadzone z Niemiec w tym roku przebieg 173tyś wydaje mi się że napinacz może być jeszcze oryginalny jak uważacie wymienić profilaktycznie ?
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#4

Post autor: piotrek1474 »

Najpierw sprawdź czy nie był zmieniany. Napinacz jest po lewej stronę obok kolektora wydechowego.
Obrazek
damianns
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 13 lut 15, 9:26
BMW: E46 316Ti compact n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#5

Post autor: damianns »

jak to sprawdzić podobno na oryginalnych nie ma żadnych numerów.wysłałem Pw do Ciebie :)
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#6

Post autor: Sikormen94 »

Jeżeli chodzi o szuranie to pewnie coś z bendiksem, za poźno rozłącza.

Oryginalny napinacz Ma wyższy łeb śruby, od tych poprawionych.
damianns
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 13 lut 15, 9:26
BMW: E46 316Ti compact n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#7

Post autor: damianns »

Miłe zaskoczenie,wymieniłem napinacz kupiłem ze swaga w pudełku otrzymałem oryginał lecz były zdarte numery i teraz do tematu muszę przyznać że coś z napinaczmi starego typu jest nie tak po zmianie klekotanie ustało sprawdzone odpalane naście razy po zmianie przejechałem 500km cykl mieszany.Pozdrawiam u mnie wymiana jak najbardziej POMOGŁA.Pozdrawiam
OWN
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 21 paź 14, 10:47
BMW: E46 Copue FL
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: SRC

#8

Post autor: OWN »

Ja miałem ten sam problem z moim n42 i nic nie pomogło. Ogólnie te silniki to tragedia...
damianns
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 13 lut 15, 9:26
BMW: E46 316Ti compact n42b18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#9

Post autor: damianns »

gdyby tak było jak piszesz nie otrzymały by nagrody silnika roku ;) więc widocznie nie jest tak źle trafiłeś po prostu na kiepski egzemplarz.
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#10

Post autor: danielo6666 »

problem dobrze znamy
należy wymienić zawór zwrotny w pompie olejowej gdyż nie trzyma oleju po wyłaczeniu silnika i cały olej spływa do misy olejowej
dlatego przy odpalaniu zanim olej zostanie podany na rozrzad mija z 2-3 sekundy
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”