Szyby tył po obu stronach nie dochodzą do końca
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 sie 21, 8:52
- BMW: E46 316i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Siemianowice Slaskie
Witam wszystkich forumowiczów!
Dotyczy E46 sedan polift
Na początek małe wprowadzenie - auto po zakupie miało niesprawne tylne szyby elektryczne. Niezbyt mnie to wówczas interesowało, ponieważ auto użytkuję najczęściej samemu lub tylko z pasażerem z przodu. Dopiero niedawno raczej z ciekawości rozebrałem tapicerkę tylnych drzwi i niestety spod pociętej izolacji drzwi odkryłem "piękne" deseczki wciśnięte zamiast mechanizmu szyby..
Przeszukując allegro natrafiłem na ofertę używanych podnośników wraz z silniczkiem. Wszystko zdaje się zamontowałem jak należy, czerwony adapter szyby "wklikuje się" w ślizg podnośnika, wszystko dokręcone jak należy, silniczek pracuje, szyba do góry idzie prosto.
Mam jedynie dwa problemy - po obu stronach szyba nie dochodzi do samego końca. W obu przypadkach jest to taka sama wysokość - około 1-2cm. Kolejną sprawą są niesprawne przełączniki szyb z tyłu (z konsoli z przodu przy biegach działa normalnie).
Teraz pokrótce co już w tym momencie próbowałem zrobić, a niestety nie pomogło:
- próbowałem przytrzymać przycisk przez kilkanaście sekund przy zamykaniu
- odpiąłem akumulatory na 30min, przytrzymanie przycisku jak wyżej
- otwierałem i domykałem szyby z kluczyka
- próbowałem od zewnątrz ręką docisnąć szybę do końca
Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie
Aha, szyby elektryczne z tyłu są w oryginale (sprawdzałem VIN)
Pozdrawiam
Dotyczy E46 sedan polift
Na początek małe wprowadzenie - auto po zakupie miało niesprawne tylne szyby elektryczne. Niezbyt mnie to wówczas interesowało, ponieważ auto użytkuję najczęściej samemu lub tylko z pasażerem z przodu. Dopiero niedawno raczej z ciekawości rozebrałem tapicerkę tylnych drzwi i niestety spod pociętej izolacji drzwi odkryłem "piękne" deseczki wciśnięte zamiast mechanizmu szyby..
Przeszukując allegro natrafiłem na ofertę używanych podnośników wraz z silniczkiem. Wszystko zdaje się zamontowałem jak należy, czerwony adapter szyby "wklikuje się" w ślizg podnośnika, wszystko dokręcone jak należy, silniczek pracuje, szyba do góry idzie prosto.
Mam jedynie dwa problemy - po obu stronach szyba nie dochodzi do samego końca. W obu przypadkach jest to taka sama wysokość - około 1-2cm. Kolejną sprawą są niesprawne przełączniki szyb z tyłu (z konsoli z przodu przy biegach działa normalnie).
Teraz pokrótce co już w tym momencie próbowałem zrobić, a niestety nie pomogło:
- próbowałem przytrzymać przycisk przez kilkanaście sekund przy zamykaniu
- odpiąłem akumulatory na 30min, przytrzymanie przycisku jak wyżej
- otwierałem i domykałem szyby z kluczyka
- próbowałem od zewnątrz ręką docisnąć szybę do końca
Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie
Aha, szyby elektryczne z tyłu są w oryginale (sprawdzałem VIN)
Pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 1696
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Co zakodowane jest w gm5? Przeleć go pustym plikiem man. Generalnie wygląda na wielką rzeźbę. Skoro są na bank fabryczne (tylko po cholerę demontować mechanizm...) to pozostaje sprawdzić co i czemu zostało zmienione. Pierwsze zatem co przychodzi mi do głowy to GM5 z innej budy (zupełnie zgaduje jak będzie się zachowywał nieprzeprogramowany gm5 np z kompota). W drzwiach czujniki? Masz kabelki biegnące do ramek szyb?
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Wiem, że może banał i zakładam, że to już też sprawdzałeś, ale dla pewności - blokadę rodzicielska wyłączyłeś, aby stwierdzić uszkodzenie przełączników z tyłu?
Teoria kosteg'a też może mieć sens. Pusty MAN na moduł GM5 na pewno nie zaszkodzi. Jednakże, szyby zamykając się, jadą do wykrycia oporu przez czujnik w ramce, toteż dziwne, że zatrzymują się na chwile przed dojechaniem do niej. Może mechanicznie coś te szyby wewnątrz drzwi blokuje?
Teoria kosteg'a też może mieć sens. Pusty MAN na moduł GM5 na pewno nie zaszkodzi. Jednakże, szyby zamykając się, jadą do wykrycia oporu przez czujnik w ramce, toteż dziwne, że zatrzymują się na chwile przed dojechaniem do niej. Może mechanicznie coś te szyby wewnątrz drzwi blokuje?
-
- Bywalec forum
- Posty: 1696
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Może być jeszcze przełącznik blokady uszkodzony w tunelu kierowcy.
Co do niepełnego domykania - jak wyciągniesz podnośnik to sterując nim porusza karetką po całej szynie czy też staje przed końcem?
Co do niepełnego domykania - jak wyciągniesz podnośnik to sterując nim porusza karetką po całej szynie czy też staje przed końcem?
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 sie 21, 8:52
- BMW: E46 316i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Siemianowice Slaskie
Cześć Panowie - z góry dzięki za Wasze sugestie. Sorry za późną odp, niestety nie miałem przez ostatnie dni czasu zająć się tematem.
Jutro (o ile pogoda pozwoli, bo nie mam zadaszenia na placu) porozbieram to ponownie, to dam znać co udało się ustalić w odniesieniu do Waszych pytań. Co do kodowania to szczerze przyznam, że jeszcze się z tym nie bawiłem nigdy, ale być może w przyszłym tyg kupię kabelek to coś pogrzebię (mam nadzieję, że niczego nie spitolę, ale jak się coś pogrzebie po tematach forum to coś się ogarnie )
Jutro (o ile pogoda pozwoli, bo nie mam zadaszenia na placu) porozbieram to ponownie, to dam znać co udało się ustalić w odniesieniu do Waszych pytań. Co do kodowania to szczerze przyznam, że jeszcze się z tym nie bawiłem nigdy, ale być może w przyszłym tyg kupię kabelek to coś pogrzebię (mam nadzieję, że niczego nie spitolę, ale jak się coś pogrzebie po tematach forum to coś się ogarnie )
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 sie 21, 8:52
- BMW: E46 316i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Siemianowice Slaskie
Cześć ponownie - dzięki KucaQ i kosteg za Wasze sugestie, problem mam już rozwiązany.
Przyczyna generalnie błaha...
Tylne przełączniki zablokowane ze względu na blokadę rodzicielską z panelu środkowego
Szyby natomiast nie dochodziły do końca ze względu na śrubę o zbyt długim gwincie którą dokręciłem na ślizgu - wystający gwint blokował cały mechanizm przy samym końcu. Po rozpięciu i przykręceniu krótszej śruby problem już nie występuje
Można zamykać.
Przyczyna generalnie błaha...
Tylne przełączniki zablokowane ze względu na blokadę rodzicielską z panelu środkowego
Szyby natomiast nie dochodziły do końca ze względu na śrubę o zbyt długim gwincie którą dokręciłem na ślizgu - wystający gwint blokował cały mechanizm przy samym końcu. Po rozpięciu i przykręceniu krótszej śruby problem już nie występuje
Można zamykać.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 1484 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: s1wwy
-
- 12 Odpowiedzi
- 1923 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bartrej
-
- 4 Odpowiedzi
- 1580 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Xmi
-
- 4 Odpowiedzi
- 1593 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1147 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sebx96
-
- 7 Odpowiedzi
- 1341 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Siumkaj
-
- 13 Odpowiedzi
- 4700 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 6 Odpowiedzi
- 2740 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 10 Odpowiedzi
- 3029 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 11 Odpowiedzi
- 4273 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Alvarees