Szyby tył po obu stronach nie dochodzą do końca

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
kubeszek
Posty: 5
Rejestracja: 23 sie 21, 8:52
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Siemianowice Slaskie

#1

Post autor: kubeszek »

Witam wszystkich forumowiczów!

Dotyczy E46 sedan polift

Na początek małe wprowadzenie - auto po zakupie miało niesprawne tylne szyby elektryczne. Niezbyt mnie to wówczas interesowało, ponieważ auto użytkuję najczęściej samemu lub tylko z pasażerem z przodu. Dopiero niedawno raczej z ciekawości rozebrałem tapicerkę tylnych drzwi i niestety spod pociętej izolacji drzwi odkryłem "piękne" deseczki wciśnięte zamiast mechanizmu szyby.. :roll:
Przeszukując allegro natrafiłem na ofertę używanych podnośników wraz z silniczkiem. Wszystko zdaje się zamontowałem jak należy, czerwony adapter szyby "wklikuje się" w ślizg podnośnika, wszystko dokręcone jak należy, silniczek pracuje, szyba do góry idzie prosto.

Mam jedynie dwa problemy - po obu stronach szyba nie dochodzi do samego końca. W obu przypadkach jest to taka sama wysokość - około 1-2cm. Kolejną sprawą są niesprawne przełączniki szyb z tyłu (z konsoli z przodu przy biegach działa normalnie).


Teraz pokrótce co już w tym momencie próbowałem zrobić, a niestety nie pomogło:
- próbowałem przytrzymać przycisk przez kilkanaście sekund przy zamykaniu
- odpiąłem akumulatory na 30min, przytrzymanie przycisku jak wyżej
- otwierałem i domykałem szyby z kluczyka
- próbowałem od zewnątrz ręką docisnąć szybę do końca

Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie :)

Aha, szyby elektryczne z tyłu są w oryginale (sprawdzałem VIN)

Pozdrawiam
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1698
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

A auto miało fabryczne szyby? Czy może to nieudolne dokładanie przez poprzednika? Vin sprawdzaleś?
Obrazek
kubeszek
Posty: 5
Rejestracja: 23 sie 21, 8:52
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Siemianowice Slaskie

#3

Post autor: kubeszek »

Tak, jak napisałem wyżej auto miało fabrycznie elektrykę z tyłu. Dla zainteresowanych VIN: WBAAY31090KP07189
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1698
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Co zakodowane jest w gm5? Przeleć go pustym plikiem man. Generalnie wygląda na wielką rzeźbę. Skoro są na bank fabryczne (tylko po cholerę demontować mechanizm...) to pozostaje sprawdzić co i czemu zostało zmienione. Pierwsze zatem co przychodzi mi do głowy to GM5 z innej budy (zupełnie zgaduje jak będzie się zachowywał nieprzeprogramowany gm5 np z kompota). W drzwiach czujniki? Masz kabelki biegnące do ramek szyb?
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#5

Post autor: KucaQ »

Wiem, że może banał i zakładam, że to już też sprawdzałeś, ale dla pewności - blokadę rodzicielska wyłączyłeś, aby stwierdzić uszkodzenie przełączników z tyłu?
Teoria kosteg'a też może mieć sens. Pusty MAN na moduł GM5 na pewno nie zaszkodzi. Jednakże, szyby zamykając się, jadą do wykrycia oporu przez czujnik w ramce, toteż dziwne, że zatrzymują się na chwile przed dojechaniem do niej. Może mechanicznie coś te szyby wewnątrz drzwi blokuje?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1698
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

Może być jeszcze przełącznik blokady uszkodzony w tunelu kierowcy.

Co do niepełnego domykania - jak wyciągniesz podnośnik to sterując nim porusza karetką po całej szynie czy też staje przed końcem?
Obrazek
kubeszek
Posty: 5
Rejestracja: 23 sie 21, 8:52
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Siemianowice Slaskie

#7

Post autor: kubeszek »

Cześć Panowie - z góry dzięki za Wasze sugestie. Sorry za późną odp, niestety nie miałem przez ostatnie dni czasu zająć się tematem.

Jutro (o ile pogoda pozwoli, bo nie mam zadaszenia na placu) porozbieram to ponownie, to dam znać co udało się ustalić w odniesieniu do Waszych pytań. Co do kodowania to szczerze przyznam, że jeszcze się z tym nie bawiłem nigdy, ale być może w przyszłym tyg kupię kabelek to coś pogrzebię (mam nadzieję, że niczego nie spitolę, ale jak się coś pogrzebie po tematach forum to coś się ogarnie :D )
kubeszek
Posty: 5
Rejestracja: 23 sie 21, 8:52
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Siemianowice Slaskie

#8

Post autor: kubeszek »

Cześć ponownie - dzięki KucaQ i kosteg za Wasze sugestie, problem mam już rozwiązany.

Przyczyna generalnie błaha...

Tylne przełączniki zablokowane ze względu na blokadę rodzicielską z panelu środkowego :oops:
Szyby natomiast nie dochodziły do końca ze względu na śrubę o zbyt długim gwincie którą dokręciłem na ślizgu - wystający gwint blokował cały mechanizm przy samym końcu. Po rozpięciu i przykręceniu krótszej śruby problem już nie występuje :good:

Można zamykać.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#9

Post autor: scghost »

czyli jak zwykle zawinił łącznik miedzy kierownicą a fotelem...
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”