Szyba krzywo się podnosi na ślizgach

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Lolo944
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 25 kwie 14, 15:45
BMW: 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto:
VIN: PD80466

#1

Post autor: Lolo944 »

Witam.

E46 SEDAN
Wczoraj postanowiłem wymienić ślizgi w drzwiach pasażera, ponieważ szyba zaczęła w połowie zasuwania strzelać(wydawać nieprzyjemne dźwięki). Od początku śmigało to wszystko na jednym ślizgu(tym lewym-powiedział bym bliżej środka). Drugi natomiast(bliżej słupka) był pokruszony i linka w ogóle nie była zaczepiona. Tak to chodziło przez pewien okres czasu.

Zabrałem się do wymiany tego prawego, założyłem linkę - Okazało się że szyba teraz zasuwa się krzywo, tzn Jakby ten prawy ślizg (Linka w nim była za wysoko) i tworzyła się spora szpara. Dodam że na jednym ślizgu wszystko było w porządku.

Więc zabrałem się do wymiany drugiego ślizgu, bo też był uszkodzony. Niestety nic to nie pomogło, szybę zasunąłem lecz musialem ją dociskać do słupka(bez zmian)

Mam poprostu wrażenie że linka w tym prawym ślizgu jest jakby za wysoko a powinna być niżej. Musiałem troszkę szybę podnosić żeby linke móc wbić w ślizg, bo się to nie zgrywało (jaśniej: ten cypel który się wbija w otwór ślizgu)

Czy jest jakaś regulacja linek?
Będę dziś nad tym główkował dalej, nie zakładałem tapicerki. :x

Pozdrawiam i czekam na odp
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Linek to raczej nie wyregulujesz, może bardziej ślizgi. Coś z nimi pokombinować żeby wyżej podeszły..Niech ktoś mądrzejszy się wypowie.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#3

Post autor: WKRENTEK77 »

Nie wiem ale coś mi się przypomina że tych ślizgów to były dwa rodzaje może to ma jakiś wpływ na ustawienie szyby ale nie jestem pewien .
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

A ten plastik czerwony co jest przy szybie wszedl do konca w slizg? Jedyna "regulacja" to tylo przy tej srubie comsie wkreca w czerwony plastik.

Czy obejrzales caly mechanizm? Ja mialem kiedys uszkodzony slizg, strzelalo a jak rozebralem to okazalo sie poszedl slizg a po nim to kolko po ktorym chodzi linka i trzeba bylo caly mechanizm wymienic.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: zibi_j1 »

Prawidlowo to poskladales? Regulacje masz na polaczeniu slizg-szyba na tej srubie 10ale.minimalną. Szyba dobrze siedzi w prowadnicach? Nie strzela już nic? Lekko sie podnosi? Jeśli linka spadła z rolki prowadzacej na koncu podnosnika szyby mogla wywolac taka roznice poziomow...
Wyjmij szybe zdemontuj mechanizm i zobacz jak to wyglada.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Lolo944
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 25 kwie 14, 15:45
BMW: 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto:
VIN: PD80466

#6

Post autor: Lolo944 »

Tak jak mówicie coś siedzi w mechaniźmie bo wciąż strzela, i został na jednym ślizgu bo na dwóch szyba nierówno się podnosi także coś w mechanizmie na 100%. Dzięki za pomoc, póki co odpuszczam ten temat, bo za duzo roboty,a są inne wydatki.

Pozdro :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Wnętrze”