szukam e46

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
lemonleszek9
Posty: 1
Rejestracja: 8 lis 21, 15:14
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: lemonleszek9 »

Dzień dobry,
szukam e46 w coupe/sedan benzyna i mam kilka pytań.
1. długo jeżdżę rozsądnym autem do miasta(1.4 90km) i szukam czegoś co da mi trochę radości z jazdy i też możliwość zmiany jakiegoś zderzaka,lamp, koloru auta itd.po prostu żeby sobie pogrzebać w aucie nie koniecznie przy mechanicznych sprawach czy e46 to w ogóle dobry wybór?

2. Jaki silnik? Słyszałem, że 2.0 150km i 2.2 170km to dobry wybór. Czy spalanie mocno się różni? Jak znoszą gaz? Czy gaz w coupe to wstyd? :D

3.Czy koszty utrzymania faktycznie takie wysokie? To populkarne u nas ale już starsze auta, więc jest dużo zamienników przez co cena części spada.

4. Jak ze skrzyniami automatycznymi? warto nie warto?

5. Czy w Polsce da się znaleźć dobry egzemplarz do 18k? Wszystko co znajduję w okolicy to śmietniki a jak coś ładnego to przód z przedlifta tył z polifta w środku skóry z anglika a w vinie jeszcze coś innego.
Przepraszam z góry, że aż tyle tego ale chciałem zapytać typowo użytkowników, a nie kogoś co słyszał od szwagra że BMW to drogie i się psuje
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

1. Bardzo dobry wybór.
2. Optymalny jest 323i, czyli 2.5 170 KM, m52tub25 więc bez problemów z poborem oleju. Spalanie każdego r6 jest bardzo podobne. Gaz bez problemu.
3. Trzeba wiedzieć jaki zamiennik zastosować żeby za killa tygodni/miesięcy nie robić tego jeszcze raz.
4. W większości przypadków to zf, więc bardzo dobra skrzynia, nie ma co się bać. Warto dla komfortu.
5. Da się, trzeba cierpliwie szukać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#3

Post autor: kosteg »

1. To dość wdzięczne auto dające sporo możliwości podłubania samemu i pozmieniania czy też pododawania wedle własnego uznania.
2. W żadnym aucie gaz nie jest wstydem - to jakaś głupia mentalność osądzanie przez pryzmat paliwa. Bogaci szwedzi mieli swoje flagowe s80 w wersji ze zbiornikiem na paliwo jakoś poniżej 10l i sensownej jakości zbiornikiem LPG. U nich wersji bi-fuel, ethanol, bio itp w autach obu rodzimych marek (Saab i Volvo) było od groma. No wstyd jak cholera wyjechać nowym 9-5 czy S80 z salonu na LPG/CNG. U holendrów zaś nasz "korek wstydu" jest tak mało istotny, że potrafili w aucie dowolnej marki i klasy zamontować go w błotniku na wysokości wlewu paliwa - niemal prezentując go a nie jak u nas ukrywając.
3. Tu od groma zależy od poprzednich właścicieli. Zadbane auto nie będzie drenowało kieszeni. Auto lepione najtaniej jak się da od awarii do awarii nie będzie tanim w eksploatacji. Dodatkowo w wielu wypadkach nie lubi zamienników. Jak maniek21112 napisał - odbija się to zwykle na konieczności wymiany danej części raz kolejny w relatywnie którkim okresie czasu. Niestety, pomimo dziś niskiej ceny zakupu, nadal jest to auto marki premium i jej części potrafią być droższe od odpowiedników w innych markach.
4. Jak myślisz o frajdzie z jazdy przez pryzmat jazdy bardziej bokiem to nie teges. Jak chcesz traktować auto jako GT do połykania km to jak najbardziej.
5. Przy poszukiwaniach należy pamiętać o kilku kwestiach (moim zdaniem) niezależnie od standardowych kwestii zakupowych:
- dla wielu mpak z vinu niezależnie od stanu auta już jest powodem do podonoszenia ceny w kosmos
- podobnie jak wyżej kolor budy czy wnętrza z palety indyvidual widnuje cenę bez względu na stan
- "vin polizei" - nie bez powodu to okerślenie weszło na stałe do "slangu" - dla sporej grupy sprzedawców zgodność kompletacji auta z vin jest bardzo wysoko w wartościach oceny pojazdu - znów jak wyżej bardzo często bez względu na stan
- dla znakomitej większości dzisiejszych posiadaczy e46 "doinwestowane" zaczyna się gdy auto miało olej wymieniany częściej niż co 15k, jest zatankowane i ma nowe opony - nawet jeśli to nalewki albo chinczyki...

Jeden z użytkowników tegoż forum znany z merytorycznych filmów na YT napisał kiedyś, że na tym forum najbardziej chyba widoczne jest jak taka zgodność z vinem wygląda w praktyce dla użytkowników. Znakomita większość z nas ma auta gdzie coś zostało dołożone, zmienione, poprawione czy przerobione. Jeśli auto nie jest "rodzynkiem" w niestandardowej kompletacji, z silnikiem 2.8 bądź 3.0, z niskim przebiegiem, ciekawą historią, folią na dywanikach czy czymkolwiek faktycznie się wyróżniającym - nie można go tak z ręką na sercu nazwać autem mającym predyspozycje do bycia kolekcjonerskim egzemplarzem - to zgodność jego stanu z vinem nie ma jakiegokolwiek znaczenia. Oryginalne zderzaki/progi zamontowane na fabrycznych elementach do tego przeznaczonych są tak samo dobre w aucie które tak wyjechało z fabryki jak i w tym do którego to zostało dołożone. Laminat bez dobrego spasowania będzie równie źle wyglądał na aucie gdzie taki zderzak zamontowano po kuku zamiast fabrycznego jak i w tym gdzie nigdy mpakietu nie było.

Podsumowując ten przydługi wywód: szukać auta w dobrym stanie technicznym, zadbanego i serwisowanego jak trzeba i nie patrzeć na wyposażenie - to najłatwiej jest dołożyć/uzupełnić. Pamiętać, że cena to zazwyczaj wyłącznie widzimisię sprzedawcy niekoniecznie odzwierciedlające stan faktyczny auta. Zawsze się śmieję, że jestem gotów swojego złomka stawiać koło każdej takiej "perełki" za 20k+ i punktować co w jakim stanie i jak utrzymane jest.
Obrazek
szymon111
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
BMW: 325 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#4

Post autor: szymon111 »

Ja też polecam automat. Ogólnie kupiłem e46 z automatem przez przypadek, ale teraz każde auto następne będzie miało automat.
Mam już prawie 340k km przejechane i skrzynia pracuje bardzo dobrze, choć poprzedni właściciel przy 280k regenerował sprzęgło hydrokinetyczne.
Mam też porównanie do innego auta które mam z automatem, tam jest skrzynia aisin i ma tylko 200k przebiegu a mimo wszystko ten ZF jest przjemniejszy w użytkowaniu.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”