Sztywny hamulec
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 4 cze 21, 10:07
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam. Problem z hamulcami w E46 318i. Zauważyłem ostatnio, że pedał hamulca stał się jakby bardziej twardszy, i sztywniejszy. Przy wciśnięciu pedała hamulca samochód zaczyna hamować do pewnego momentu, później jest uczucie jakbym wdepnął w kłodę i samochod jedzie dalej - mogę się wbić w fotel a i tak że strony hamulcy nie ma żadnej odpowiedzi. Wydaje mi się, że z dnia na dzień jest jeszcze gorzej ( pierwszy symptom wystąpił na początku tygodnia,ale to było jednorazowy przypadek, aktualnie jest tak źle, że nie korzystam z auta). Najpierw chciałbym zrobić wymianę płynu hamulcowego i odpowietrzenie układu (w tym wyczyszczenie zacisków i kontrola przewodów hamulcowych). Jak nie pomoże to zerkne na serwo i vacuum pompę. Poza tymi podejrzeniami może być coś jeszcze co warto sprawdzić ? Czy zaczynać odrazu do pompy vacuum ? Nie chcę też mocno wpadać w koszta a nie mam jak tego zrobić w domowych warunkach.
Póki co nie wyświetla błędow absa.
P.s Wydaje mi się, że po dodaniu gazu i zaraz po tym zahamowaniu hamulce łapią jakby lepiej.
o
P.S2 z przodu lewo słychać jakby piszczenie przy hamowaniu (klocki jeszcze są)
Póki co nie wyświetla błędow absa.
P.s Wydaje mi się, że po dodaniu gazu i zaraz po tym zahamowaniu hamulce łapią jakby lepiej.
o
P.S2 z przodu lewo słychać jakby piszczenie przy hamowaniu (klocki jeszcze są)
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
To świadczy właśnie o uszkodzonym serwie lub pompie vacuum. Ewidentnie gdzieś podciśnienie ucieka. Manometr do ręki i sprawdzić jakie jest podciśnienie w układzie. Prawidłowo powinno byc ok -0,7-1 bara jeśli dobrze pamiętam (jeśli ktoś wie ile dokładnie i na pewno powinno być niech mnie poprawi). Jeśli ciśnienie będzie w normie, to przewody podciśnienia oraz połączenia do kontroli pod względem nieszczelności.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Obstawiam pompę vacum, jakoś średnio trwałe są w n42/n46.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Ja dodatkowo obstawiam olej silnikowy w serwie hamulcowym.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 4 cze 21, 10:07
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Dzięki za rady. Problemem okazał się uszkodzony przewód próżniowy. Temat do zamknięcia.
Edit. Niestety problem nadal występuje. Co prawda rzadko ale ale wciąż. Konsultowałem się z dwoma mechanikami którzy stwierdzili, że pompa próżniowa jak i serwo działają dobrze. Winny powinien być tylko przewód próżniowy. Dodam też, ,że po zmianie przewodu z deski zniknął check. Kurcze już nie wiem co może być przyczyną. Czy jest sens wymieniać "sprawna" pompę? Czy lepiej kupić nowe serwo ?
Edit. Niestety problem nadal występuje. Co prawda rzadko ale ale wciąż. Konsultowałem się z dwoma mechanikami którzy stwierdzili, że pompa próżniowa jak i serwo działają dobrze. Winny powinien być tylko przewód próżniowy. Dodam też, ,że po zmianie przewodu z deski zniknął check. Kurcze już nie wiem co może być przyczyną. Czy jest sens wymieniać "sprawna" pompę? Czy lepiej kupić nowe serwo ?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Króciec na wyjściu pompy nie ma luzu?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 4065 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 4392 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Potok
-
- 16 Odpowiedzi
- 7550 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Letold
-
- 7 Odpowiedzi
- 3785 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tibuxu
-
- 5 Odpowiedzi
- 7818 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 12 Odpowiedzi
- 7243 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rinox
-
- 0 Odpowiedzi
- 927 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: witek6
-
- 3 Odpowiedzi
- 5153 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Err