Sztywny hamulec

Kejrol
Posty: 4
Rejestracja: 4 cze 21, 10:07
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: Kejrol »

Witam. Problem z hamulcami w E46 318i. Zauważyłem ostatnio, że pedał hamulca stał się jakby bardziej twardszy, i sztywniejszy. Przy wciśnięciu pedała hamulca samochód zaczyna hamować do pewnego momentu, później jest uczucie jakbym wdepnął w kłodę i samochod jedzie dalej - mogę się wbić w fotel a i tak że strony hamulcy nie ma żadnej odpowiedzi. Wydaje mi się, że z dnia na dzień jest jeszcze gorzej ( pierwszy symptom wystąpił na początku tygodnia,ale to było jednorazowy przypadek, aktualnie jest tak źle, że nie korzystam z auta). Najpierw chciałbym zrobić wymianę płynu hamulcowego i odpowietrzenie układu (w tym wyczyszczenie zacisków i kontrola przewodów hamulcowych). Jak nie pomoże to zerkne na serwo i vacuum pompę. Poza tymi podejrzeniami może być coś jeszcze co warto sprawdzić ? Czy zaczynać odrazu do pompy vacuum ? Nie chcę też mocno wpadać w koszta a nie mam jak tego zrobić w domowych warunkach.
Póki co nie wyświetla błędow absa.
P.s Wydaje mi się, że po dodaniu gazu i zaraz po tym zahamowaniu hamulce łapią jakby lepiej.
o
P.S2 z przodu lewo słychać jakby piszczenie przy hamowaniu (klocki jeszcze są)
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#2

Post autor: KucaQ »

Kejrol pisze: 16 lip 21, 8:17 P.s Wydaje mi się, że po dodaniu gazu i zaraz po tym zahamowaniu hamulce łapią jakby lepiej.
To świadczy właśnie o uszkodzonym serwie lub pompie vacuum. Ewidentnie gdzieś podciśnienie ucieka. Manometr do ręki i sprawdzić jakie jest podciśnienie w układzie. Prawidłowo powinno byc ok -0,7-1 bara jeśli dobrze pamiętam (jeśli ktoś wie ile dokładnie i na pewno powinno być niech mnie poprawi). Jeśli ciśnienie będzie w normie, to przewody podciśnienia oraz połączenia do kontroli pod względem nieszczelności.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Obstawiam pompę vacum, jakoś średnio trwałe są w n42/n46.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#4

Post autor: Jarando »

Ja dodatkowo obstawiam olej silnikowy w serwie hamulcowym.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Kejrol
Posty: 4
Rejestracja: 4 cze 21, 10:07
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: Kejrol »

:poklon: Dzięki za rady. :good: Problemem okazał się uszkodzony przewód próżniowy. Temat do zamknięcia.

Edit. Niestety problem nadal występuje. Co prawda rzadko ale ale wciąż. Konsultowałem się z dwoma mechanikami którzy stwierdzili, że pompa próżniowa jak i serwo działają dobrze. Winny powinien być tylko przewód próżniowy. Dodam też, ,że po zmianie przewodu z deski zniknął check. Kurcze już nie wiem co może być przyczyną. Czy jest sens wymieniać "sprawna" pompę? Czy lepiej kupić nowe serwo ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Króciec na wyjściu pompy nie ma luzu?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Kejrol
Posty: 4
Rejestracja: 4 cze 21, 10:07
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: Kejrol »

maniek21112 pisze: 14 sie 21, 7:42 Króciec na wyjściu pompy nie ma luzu?
Dzięki za sugestie Maniek. Sprawdzę to na dniach. Jak to nie pomoże to wymienię vacu i tyle, i tak już się na to nastawiłem :Search:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”