Szpera E46 i inne modele

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#1

Post autor: jarekrk »

Przeglądając allegro wpadłem na coś takiego - http://allegro.pl/szpera-do-bmw-e46-e60-blokada-lsd-dyfer-zobacz-i3471537432.html
Jak uważacie ma to sens? Kasa jest fajna bo jak wiadomo ani przełożenie wszystkich gratów z eMki ani profi szpera do tanich nie należą
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#2

Post autor: kuchar »

To jest tzw. "phantom grip" czyli tak na prawde szpera home made.

Znalazłem jakis czas temu info o tym i podkręcałem na bmw-sport userowi Leo i On to zrobił u siebie i pewnie zacznie na tym niedługo jeździć - niestety mimo, że mu podsunąłem pomysł (a miałem info. od gościa, który to robił w audi quattro) to nie chętnie udziela info na ten tamat... oczywiście zrozumiałe jest to, że wlasna praca i nie ma nic za free ale jeżeli by to działało i zdawało egzamin ja chętnie bym coś takiego kupił od kogoś kto to ogarnął, przetestował i jest w stanie zrobić coś takiego.

Nie znam sie na tyle by rozkminić jaką to może mieć żywotność i wpływ na dyfer ale nie wydaje mi się by to była jakaś rewelacja. Cena rozsądna.
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#3

Post autor: jarekrk »

skoro nie chętnie udziela informacji to może to zdaje swoje zadanie?
Bo inaczej zaraz by pisał, że bezsensu itp, czemu ci się nie wydaje, aby to była jakaś rewelacja? Nie mają żadnego negatywa to może to działa?
Co my biedni kierowcy E46 mamy do wyboru?
kpl z Mpower za 5-7k?
pfori szpere na 4-5k?
To może jest to jakieś rozwiązanie?
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#4

Post autor: kuchar »

Jasne, że najlepszy wybór to szpera aftermarketowa np. Quaife ale to wydatek około 5000zł

Trzeba by zapytać kogoś kto juz jeździ z tym wynalazkiem w dyfrze. Nie wątpie, że to działa bo działa na 100% co widac na filmikach ale czy zdaje to egzamin na codzien i po jakimś przebiegu nie narobi bałaganu.

Najlepiej zaczęrpnąc info od osoby, która jeździ z tym normalne na codzień a także od kogos kto mocniej eksploatuje auto z tym phantom gripem.

Jak masz ochote zapytaj Leo. Może już przetestował.
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#5

Post autor: wandii »

Na którymś forum, chyba 3er było zapytanie o tą szperę tylko do e30 i sporo osób się wypowiedziało. Ogólnie to podobno lipa, nawet ktoś mówił, że sam sobie taką może zrobić czy nawet zrobił.
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#6

Post autor: jarekrk »

ale E30 i E36 można było seryjnie dorwać ze szperą to bez sensu porównanie bo każdy do OEM porównywał. My nie mamy takiej opcji więc może dla E46 to jest jakieś rozwiązanie?
Właśnie mam nadzieje, że wypowie się ktoś kto już miał z tym styczność.
Kuchar nie wiadomo czy nie narobi szkód oczywiście ale i tak pewnie lepsze takie wyjście niż spawanie pod tym względem ;)
znalazłem temat LEO trzeba teraz przelecieć 100str:) a tutaj też coś ciekawego http://bmwklubpoludnie.pl/viewtopic.php?t=727&postdays=0&postorder=asc&start=0
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#7

Post autor: wandii »

jarekrk pisze:ale E30 i E36 można było seryjnie dorwać ze szperą to bez sensu porównanie bo każdy do OEM porównywał. My nie mamy takiej opcji więc może dla E46 to jest jakieś rozwiązanie?
Właśnie mam nadzieje, że wypowie się ktoś kto już miał z tym styczność.
Kuchar nie wiadomo czy nie narobi szkód oczywiście ale i tak pewnie lepsze takie wyjście niż spawanie pod tym względem ;)
znalazłem temat LEO trzeba teraz przelecieć 100str:) a tutaj też coś ciekawego http://bmwklubpoludnie.pl/viewtopic.php?t=727&postdays=0&postorder=asc&start=0
Dziwne masz rozumowanie :roll:
Skoro coś jest gówno warte w e30 to w e46 będzie dobre?
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#8

Post autor: jarekrk »

Wiesz co myślę tak, do czego to ludzie w E30 porównywali...? Do szpery OEM co nie? Za pewne do takiej każda inna to lipa.
A co my w E46 mamy do wyboru? Nic, okej może nie wytrzyma 30k km, ale niech się pospisuje dobrze 2 lata i było by fajnie, pieniądze jak na szpere bardzo małe w naszym przypadku.
Opinie są różne(jest też pare pozytywów pod hasłem "phantom gripem"), ale np. oni nie mają ani jednego negata to chyba też pokazuję, że nie jest to jakiś mega szajs?
Może oni mają lepszą technikę niż pare osób w garażu jak sobie same robiło?
Nie wiem ale nie chcę być na pewno testerem.
Napisałem do niego to gość mi napisał, że robili w wielu E46 i każdy zadowolony, ale z drugiej strony co on innego odpiszę.



edit:
sory MARC słowo na G wydetytowane
Ostatnio zmieniony 18 sie 13, 9:58 przez jarekrk, łącznie zmieniany 1 raz.
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: MARC »

Pouczam o kulturze w wypowiedziach!
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#10

Post autor: paleta »

no bez przesady... Osobiście nie mam jakiegoś wielkiego silnika żebym potrzebował takiej zabawki ale porównajmy koszta: te "magiczne płytki" 430zł + ok400zł drugi dyfer. Czyli za 800zł mamy zeszperowany napęd i możemy to sobie testować do woli mając zapasową głowę w tej cenie. Przeliczając to koszt jednej dobrej opony do naszego auta... Jak ktoś jest ciekawy czy to działa to powinien spróbować i tyle ;) sam chętnie poczytam o wnioskach :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”