Szpera E46 i inne modele

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#21

Post autor: Roki »

Popieram kuchara.Zaspawanym na 100% nie dało by się normalnie jeździć na codzień.Jechałem pare razy autem z zaspawanym dyfrem i każdy skręt to czuć było przeskakiwanie kół i dziwne uczucie "naprężeń"karoserii...bardzo dziwne uczucie.Ale zacieśnienie ok.30% do jazdy na codzień nie było by problemem a nawet by pomogło przy szybkich zakrętach itp.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
klaku007

#22

Post autor: klaku007 »

Fajny bajer... sam ostatnio myślałem o kupnie dryfu 3.38 + takie LSD i było by już całkiem fajnie :) w moim 328i. V-max spadło by do 220 ale i tak więcej nie jeżdżę :)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#23

Post autor: MARC »

Proponuję Wam kupić i jeździć przez ok. pół roku w tym całą zimę.
Wtedy przekonacie się do czego to się może przydać, a kiedy może zaszkodzić.
Weźcie pod uwagę to że wtedy DSC możecie śmiało wywalić bo będzie zbędne i nie pomoże a jedynie zaszkodzi.
kuchar pisze:Każdy kto ma mocniejsze rwd czy nawet 323/325i i jeździ normalnie na pewno ma wiele momentów, gdzie przydał by się mechanizm z ograniczonym tarciem czy to gorsza trakcja czy to chwila, kiedy chcemy chwilę się powygłupiać lub zawrócić o 180st....
Teraz to mam wrażenie że "rozmawiam" z jakimś nastolatkiem...

Temat rzeka, ma swoich zwolenników jak i przeciwników, ja jestem na tak, ale nie na co dzień do miasta itp.
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#24

Post autor: kuchar »

Marc masz swoje zdanie ok. Wyrazileś je ale nie masz racji twierdząc, że szpera jest zbędna do mocnego auta na codzień. W takim razie po co Bmw stosowało tyle lat mechanizmy z ograniczonym tarciem w E30, E36, E32, E34 itp.. kiedy nie było DSC ? W M3, M5 było DSC a w Mpower szpera zawsze to obowiązek (nie twierdze, ze dsc działało tam tak samo jak w normalnych modelach bo tego nie wiem).
Teraz to mam wrażenie że "rozmawiam" z jakimś nastolatkiem...
A ja mam wrażenie jakbym rozmawiał z 60-cio letnim dziadkiem :) Bez przesady. Nawet ktoś kto dmucha, chucha i dba o auto jak świr a potem odsprzedając traci na tym (mówie tu pewnie o nie jeden osobie z forum oraz o sobie samym) lubi czasami choćby raz na pół roku wykręcić bąka bo chce zawrócić - i niestety R6 bez szpery udaje się to zrobić albo bardzo rzadko bo nawierzchnia nie pozwoli albo wcale i po prostu szkoda auta - ale juz nawet nie o to chodzi bo trakcja przy dynamicznym ruszaniu na mokrym jesienną porą nawet gdy mamy nowe opony wysokiej klasy 200 konnym Bmw bez szpery jest kiepska.

Masz racje, temat rzeka ale minusów to urządzenie nie ma - mówie tu o oem lsd nie o tym co jest w temacie. Podkreślam, że nie przejechałem się E36 z fabryczną szperą tylko miałem dłuższy kontakt z tym autem.
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#25

Post autor: wandii »

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#26

Post autor: MARC »

wandii pisze:Czy jest tu jakiś moderator :oops:
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=114&t=12171
Oczywiście, nawet nie jeden ;)

Dziękujemy!
klaku007

#27

Post autor: klaku007 »

Czytalem kilka tematów o e36 gdzie było ASC i ludzie wkładali szperę i mówili ze wcale się to nie gryzie...
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#28

Post autor: MARC »

klaku007 pisze:Czytalem kilka tematów o e36 gdzie było ASC i ludzie wkładali szperę i mówili ze wcale się to nie gryzie...
A wiesz jaka jest różnica między ASC a DSC ?
OSA BMW

#29

Post autor: OSA BMW »

Chyba nie ma tu o czym gadac,szpera czy nie ,ale doswiadczenie uzycia
klaku007

#30

Post autor: klaku007 »

MARC pisze:
klaku007 pisze:Czytalem kilka tematów o e36 gdzie było ASC i ludzie wkładali szperę i mówili ze wcale się to nie gryzie...
A wiesz jaka jest różnica między ASC a DSC ?
Wiem :) ale ja mam akurat ASC ;]
DSC oddziałuje jeszcze na przednie koła(hamuje pojedyncze), ma czujnik skrętu kierownicy oraz przyśpieszenia bocznego itd... Gdzie ASC wyczuwa tylko która koło tylne kreci się szybciej i je hamuje oraz reguluje prace przepustnicy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”