Szpera E46 i inne modele

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#11

Post autor: wandii »

jarekrk pisze:Wiesz co myślę tak, do czego to ludzie w E30 porównywali...? Do szpery OEM co nie? Za pewne do takiej każda inna to lipa.
Czytałeś tamten temat czy tylko się domyślasz, że wypowiadali się w kontekście fabrycznej szpery? Ja się nie wczytywałem ale ktoś coś pisał o blokowaniu się kół w czasie jazdy i tego rodzaju rzeczach. Wczoraj na bmw-klub też widziałem temat o tych szperach, tam nawet producent się wypowiedział i zachęcał także możesz tam go zapytać na forum ogólnym.

Widzę, że jesteś bardzo podjarany i widzisz same pozytywy więc kup, no niestety ale ktoś musi być ten 1, czasem trzeba zaryzykować. Zapytaj tylko o jakąś gwarancje bo na aukcji nic na ten temat nie widzę
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#12

Post autor: jarekrk »

wandii pisze:
jarekrk pisze:Wiesz co myślę tak, do czego to ludzie w E30 porównywali...? Do szpery OEM co nie? Za pewne do takiej każda inna to lipa.
Widzę, że jesteś bardzo podjarany
Nie aż tak aby próbować jako 1 :)
Masz racje, nie czytałem tamtego tematu po prostu tak stwierdziłem, może faktycznie widzę same pozytywy i pewnie dlatego bo bym chciał aby tak było, ale dopóki się od kogoś nie dowiem, że to działa to sam nie testuje, szkoda auta :D

Taką dostałem 2 odp. od sprzedawcy :

nie wiem kto jest z forum a kto nie, zwykle wszystko załatwiam
telefonicznie lub mailowo, Mam też adresy tych osób ale takich
informacji nie mogę podawać :) Dobrze, że Pan analizuje temat w ten
sposób, popieram.
Nawet jeśli wyślę Panu jakieś opinie osób które montowały u nas szpery
to wyjdzie mało wiarygodnie. Dodam, że u siebie w e30 mam szperę od 2
lat i jestem zadowolony
ps. przesyłam fotografie z piątkowego montażu szpery 8spręzynowej w
małej głowie e46 Obrazek

---------------------------------------------------------------------------------------
No ale to i tak w sumie nic nie rozwiewa i żadna opinia :evil:
Czekam i poszukam czegoś wiarygodnego na ich temat
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#13

Post autor: wandii »

http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=33014
Tu masz link do 3er, jest tam też link do jakiegoś tematu na e30 forum.
steniu4
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 11 sie 11, 22:43
BMW: 328ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: posen-gru

#14

Post autor: steniu4 »

jarekrk pisze:
wandii pisze:
jarekrk pisze:Wiesz co myślę tak, do czego to ludzie w E30 porównywali...? Do szpery OEM co nie? Za pewne do takiej każda inna to lipa.
Widzę, że jesteś bardzo podjarany
Nie aż tak aby próbować jako 1 :)
Masz racje, nie czytałem tamtego tematu po prostu tak stwierdziłem, może faktycznie widzę same pozytywy i pewnie dlatego bo bym chciał aby tak było, ale dopóki się od kogoś nie dowiem, że to działa to sam nie testuje, szkoda auta :D
Też troszkę się tym zainteresowałem, ale nie możesz kolego tak stawiać sprawy, że sam nie zaryzykujesz tylko albo poczekasz aż ktoś się pochwali, że jest zadowolony albo napisze że zmielił dyfer...
Należy też brać pod uwagę, że nasze dyfry mają już średnio po te 10 latek i więcej i nie wiadomo w jakiej są dokładnie kondycji...
To może być temat taki jak mit o tym, że wymiana oleju w automacie gwarantuje śmierć skrzyni...
Ilu ludzi, tyle opinii... Brak negatywów to nie gwarancja, że wszystko jest słodkie i kolorowe.
'99 e46 328ci titansilber
'01 e46 touring mit styling144 i myślę, że krzywdy nie ma... już nie mam :/
'09 touran w dobrej opcji
'17 kia venga w dobrej opcji - best of the best <- służbówka :D
piotr850514
Bywalec forum
Posty: 525
Rejestracja: 30 lis 11, 22:56
BMW: Leon
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Holywood

#15

Post autor: piotr850514 »

Witam. Ni znalazłem nic ciekawego a ori szpera w E46 z M3 to drogi wynalazek. Dziś siedząc na allegro i internecie znalazłem takie oto cudo. Ciekawi mnie wasza opinia i mam nadzieję iż temat się przyda innym. Bo ja bym był moocno zainteresowany. Jeśli ktoś posiada jakieś info co kolwiek niech wkleja.

Ogólnie info Allegro sprzedający legwan000

Szpera LSD na 6 spręzynach o sile 65Nm jest i również szpery 8mio sprężynowe o sile 85Nm 1008kg, na specjalne zamówienie szpery o spięciu ~70%
Szpera LSD wykonana na frezarce CNC gwarantuje idealne wyważenie co znacznie zmniejsza zuzycie elementów dyferencjału i ma wpływ na bezpieczeństwo użytkowania !!

Szpera posiada 6 mocnych sprężyn lub 8
siła rozpierania (6spr ~750 kg; 8spr ~1008kg)
wykonanie elementów z dokładnością do 0,07 mm

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A to filmik ja spina w E46 https://www.youtube.com/watch?v=UH1-_ZpgegM

A to jak jest wykonywana https://www.youtube.com/watch?v=Pa58OaZ96uo
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#16

Post autor: Roki »

Sam nad tym myślałem...Cena okazyjna,do tego dorwać krótszy dyfer i można latać.Ale szukałem opinii o tym nic konkretnego same "za" i "przeciw" a nikt tego nie testował na dłuższą metę.Jest troche tematów o tych LSD na każdym z forów RWD.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#17

Post autor: kuchar »

Ktoś na forum bmw-sport pisał, że zlał olej z dyfra po dość krótkim używaniu tego phantom gripa i było pełno opiłków w oleju.

Ciekawa rzecz ale do póki ktoś nie przetestuje na naprawde dłuższym dystansie w normalnie użytkowanym aucie + okazjonalne przelecenie bokiem kilku zakrętów to będzie raczej ryzykowne zakładanie tego.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#18

Post autor: MARC »

kuchar pisze:Ktoś na forum bmw-sport pisał, że zlał olej z dyfra po dość krótkim używaniu tego phantom gripa i było pełno opiłków w oleju.

Ciekawa rzecz ale do póki ktoś nie przetestuje na naprawde dłuższym dystansie w normalnie użytkowanym aucie + okazjonalne przelecenie bokiem kilku zakrętów to będzie raczej ryzykowne zakładanie tego.
A po co komuś szpera do jazdy na co dzień?
Szpera do miasta to nic fajnego.
Co innego do zabawy i amatorskiego driftu...
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#19

Post autor: GUMMISS »

Ja bym dodał jeszcze śmiganie po zaspach w zimę :D Bo trakcje skręca obroty silnika, a tu moc zostaje, tylko ograniczamy poślizg kół :)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#20

Post autor: kuchar »

MARC pisze:
kuchar pisze:Ktoś na forum bmw-sport pisał, że zlał olej z dyfra po dość krótkim używaniu tego phantom gripa i było pełno opiłków w oleju.

Ciekawa rzecz ale do póki ktoś nie przetestuje na naprawde dłuższym dystansie w normalnie użytkowanym aucie + okazjonalne przelecenie bokiem kilku zakrętów to będzie raczej ryzykowne zakładanie tego.
A po co komuś szpera do jazdy na co dzień?
Szpera do miasta to nic fajnego.
Co innego do zabawy i amatorskiego driftu...
Szpera na codzien do mocnego rwd to moim zdaniem rewelacyjna sprawa. Każdy kto ma np. 330i docienił by działanie szpery nawet w codziennej bardzo dynamicznej jeździe. LSD do miasta to bardzo fajna rzecz chyba, ze mówisz o zaspawanym dyfrze - tutaj się zgodzie, że utrudnia i to jest bez sensu... Każdy kto ma mocniejsze rwd czy nawet 323/325i i jeździ normalnie na pewno ma wiele momentów, gdzie przydał by się mechanizm z ograniczonym tarciem czy to gorsza trakcja czy to chwila, kiedy chcemy chwilę się powygłupiać lub zawrócić o 180st....

Żeby nie było pytań. Jeździłem 200 konnym E36 328i ze szperą i takie auto daje więcej frajdy niż Bmw z otwartym dyfrem i nawet w normalnej codziennej jeździe docienia się zalety tego 'urządzenia' więc mowa, ze LSD jest nie potrzebne na codzien lub to nic fajnego nie jest prawdą.

Sporo razy miałem też okazje jeździć E36 320i z oem lsd - niby 150km, osiągi po prostej dość kiepskie ale w zakrętach oraz na nawrotach rewelacja.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”