[Szeroka stal] dobór ET felgi, pomocy!

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#1

Post autor: pchela »

Witajcie!
Potrzebuje pomocy. Sprawa wygląda tak. Szykuję się do zakupu stalówek od Opla(strukturalne) 17", i chcę je poszerzyć do 9 cali przód i 10 cali tył.
Seryjnie te stalówki maja 7 cali i ET 41. Jakie ET musiałoby być, żeby szeroka zmieściła się w błotnik i nie ocierała o amortyzator i sprężynę?
Nie mówcie że będzie wystawać poza nadkole, bo dobrze o tym wiem, chcę tylko zmierzyć, dowiedzieć się jakie ET potrzebne jest żeby wlazła ta stal.
Dla ułatwienia powiem że jeździłem na 17" 8J/ET40 opona 225/45 i było okolo 1cm luzu między oponą a amorem + gwint skręcony na -40mm.
Jak to obliczyć, pomóżcie!

Edit: Poszukałem troche w necie i znalazłem to cudo http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi
Z tego co wyliczyłem to: Jezeli z przodu miałem 8J ET40, i był ok. 1cm luzu, to przy 9J ET15 koło odsunie się jeszcze o 12mm, więc super :D
Poprawcie mnie jeżeli źle to zrozumiałem.
Ostatnio zmieniony 21 mar 14, 11:13 przez pchela, łącznie zmieniany 1 raz.
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#2

Post autor: Młody90 »

wiem ale nie ze swojego przykladu ze przy 8J ET20 jest jeszcze miejsce na dystans.
DarQ_
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 25 sie 10, 20:05
BMW: M43TUB19
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mława

#3

Post autor: DarQ_ »

ja mam u siebie 17" 8,5J et34 i oponą 225/45 i szczerze powiem że koła są prawie równo z nadkolami, ładnie wypełniają, po obniżeniu gwintu między oponę a nadkole wchodzi mi palec więc wątpię by przy ET przekroju 20 czy 15 zmieściło się to bez walki:P
nie sztuka zabić muchę przednią szybą... ale Boczną
Obrazek
Persil
Bywalec forum
Posty: 1025
Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
BMW: Volvo S60 2.5T AWD
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...

#4

Post autor: Persil »

Ja mam et 13 i 8,5J bez rolowania tyłu i naciagu nie było opcji , bez inwazyjnie to co pamiętam mi minimalne et 20 ;)
Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#5

Post autor: pchela »

znalazlem w internetach 8.5x17 ET 13 i 10x17 ET 20 i wyglada tak jakbym chcial zeby u mnie wygladalo :) Wiec chyba takie parametry juz zostaną.
Tu link jak wygląda http://tablica.pl/oferta/alu-17-rant-8-5j-10j-5x120-king-bmw-CID5-ID3zHUP.html
DarQ_
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 25 sie 10, 20:05
BMW: M43TUB19
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mława

#6

Post autor: DarQ_ »

dokładnie, tak niskie et były w serii 5 i 7 ;) trójeczki muszą zadowolić się bardziej "wklęsłym" odpowiednikiem ;P
pchela wygląda kozak a opona ładnie naciągnięta będzie ;]
nie sztuka zabić muchę przednią szybą... ale Boczną
Obrazek
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#7

Post autor: pchela »

no i tak ma być :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”