szarpnięcie przy ruszaniu

RADEK1990
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 19, 10:02
BMW: E46 318i sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk

#1

Post autor: RADEK1990 »

Witam forumowiczów,

"Bunie" (E46 318i sedan + :lpg: ) kupiłem w pod koniec stycznia tego roku i przejechałem od lutego ok 7tys km.
Ogólnie nie mogę na nią narzekać poza dwoma sprawami, o jednym wiedziałem, drugi pojawił się jakiś czas temu i dosyć poważnie mnie irytuje.

Pierwszym i najbardziej wkurzającym problemem jest szarpnięcie po ruszeniu na rozgrzanym silniku, tak jakby przestał pracować na wszystkich cylindrach czego efektem jest oczywiście przymulenie auta i głośniejsza praca silnika (taki jakiś klekot). Szarpnięcie czasem występuje od razu przy ruszeniu (kangur) lub najczęściej po chwili między 1,5-2 tys obrotów.
Jest to jednorazowe szarpnięcie przy ruszeniu po włączeniu silnika.
Podczas jady od zimnego silnika nie ma tego szarpnięcia po prostu po jakimś czasie zaczyna głośniej chodzić, i robi się przymulony.
Problem występuje zarówno na benzynie jak i LPG.

Jeśli chodzi o silnik w tym roku wymieniłem oleje + filtry oraz świece dedykowane pod LPG, poduszki silnika.

Drugim problemem jest pobór oleju w granicach 1l / 800-1000 km, podejrzewam uszczelniacze zaworowe. silnik wygląda na suchy, po postoju nie ma żadnej plamki oleju pod spodem, nie kopci.

Proszę o jakieś podpowiedzi :help:
nie chce się ładować w koszty wymieniania wszystkiego po kolei, co przyjdzie mechanikowi do głowy.

Ps.
Zna ktoś jakiś dobry warsztat w okolicy Słupska?

---------------------------------------------------------------------------------
Przeglądałem forum ale nie znalazłem nic co by mi pasowało dokładnie pod te objawy
Jeśli coś jest przepraszam za ślepotę :oops:
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

sprobuj pojezdzic troche z odpietym przeplywomierzem
i zobacz czy beda podobne objawy
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Pobór oleju to uszczelniacze zaworowe, dla potwierdzenia rozgrzej go, zostaw na wolnych obrotach 5-10 minut i dodaj gazu, jak pojawi się dym to będzie jasność. Jeżeli chodzi o pracę silnika to podłącz pod komputer, może faktycznie któraś cewka umiera.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#4

Post autor: bartrej »

Ja tak miałem jak odpieła mi sie wtyczka przeplywki, były szarpniecia, buczenie i spadek mocy. Spróbuj odpiąć wtyczkę przepływki jak scghost napisał.
RADEK1990
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 19, 10:02
BMW: E46 318i sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk

#5

Post autor: RADEK1990 »

Dzięki za porady :poklon:
Wczoraj trochę sobie poeksperymentowałem ze sposobem ruszania na rozgrzanym już silniczku.

pojeździłem trochę, rozgrzałem silnik do optimum (wg. wskaźnika temp) i zrobiłem parę minut postoju na wyłączonym silniku
- Włączyłem (odpalił się od razu na gazie) bez różnicy czy przy spokojnym ruszaniu czy dynamicznym i tak szarpie
- Włączyłem na benzynie ruszyłem i po jakiś 20 metrach przełączyłem na LPG szarpnęło a cylinderek nie zawsze wypadał.
- Włączyłem na benzynie przejechałem ok 100m przełączyłem na LPG nie szarpie i chodzi normalnie
- Na samej benzynie też czasami potrafi szarpnąć ale dużo delikatniej (bez kangura) tak, że można to po prostu przeoczyć np. przy zmianie biegów.

Pytanie:
-podpinać pod komputerek na zimnym czy rozgrzanym?
Z wtyczką też spróbuje jak matka natura się uspokoi- nie dysponuje zadaszeniem, żeby sobie na spokojnie popatrzeć i pogmerać.
Rozumiem, że jeśli nie będzie szarpało na odpiętej przepływce to znaczy że jest do wymiany.

Czy może być to efekt instalacji gazowej (zenit blue box)? W czerwcu bodajże byłem na przeglądzie :lpg: (wymiana świec, filtrów, sprawdzenie dawek paliwa itp) podobno wszystko dobrze ustawione.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Podłącz po komputer z programem do bmw, nieważne czy na zimnym czy ciepłym.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
RADEK1990
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 19, 10:02
BMW: E46 318i sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk

#7

Post autor: RADEK1990 »

A więc tak, troche pogmerałem

Po odłączeniu wtyczki od przepływki obroty spadły, silnik trochę sie przydławił zaczął głośniej terkotać i odzyskał obroty. Jak podłączyłem wtyczkę przydusił się i zgasł.

Po ponownym odłączeniu przejechałem się trochę. Wydaje mi sie że potrzebował więcej gazu do ruszenia, żeby nie zgasł. W czasie jazdy jakiejś wielkiej różnicy w zachowaniu nie widziałem. Po chwili postoju na wyłączonym silniku przy ruszaniu nie szarpnął.

Po paru próbach podłączyłem przepływke i też nie szarpał ... Ale zauważyłem że zaczep wtyczki z jednej strony jest obłamany (ten pierdzielniczek z obu stron co się wciska żeby ją wyciągnąć) więc może to kwestja tego, że się obluzowuje i coś bruździ na stykach.

Znalazłem gdzieś na forum, test na przepłwke. Wdepnąć do dechy przy 60km/h pod górke i obserwować wskaźnik spalania. Na odpiętej wtyczne był na 20l, na podpiętej w okolicy 17l. Ale jutro to sobie sprawdze raz jeszcze.

Ps.
Porównałem przyśpieszenie na 4 od 60 do Astry 3. 1.6 105KM. Taty. Może mi sie wydaje albo idą porównywalnie lub moja "bunia" troche słabiej przy2.0 143KM :cry: (na gazie). Ale to też sobie jeszcze porównam przy okazji.
------
Nagrałem też 2 filmiki na sprawdzenie koloru spalin, ale przy mojej zdolności rozpoznawania kolorów dalej nic nie wiem ...
Mam wrażenie ze na włączonym ogrzewaniu czuć delikatnie zapach oleju w kabibie
RADEK1990
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 19, 10:02
BMW: E46 318i sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk

#8

Post autor: RADEK1990 »

komputer wywala 3 błędy
P0012
P0013
P0102
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

P0012 2731 Cyfrowy sterownik silnika: Funkcja układu zmiennych faz rozrządu strona dolotowa
P0013 27BB Cyfrowy sterownik silnika: Funkcja układu zmiennych faz rozrządu strona wylotowa
P0102 2783 Cyfrowy sterownik silnika: Przepływomierz masowy
Wyjmij elektrozawory vanosów i przeczyść je np. zmywaczem do hamulców. Nie cieknie z nich?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
RADEK1990
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 19, 10:02
BMW: E46 318i sedan
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk

#10

Post autor: RADEK1990 »

Sprawdzę tylko najpierw poszukam jakiś schematów i popatrzę na filmikach jak się za to zabrać.
Nie jestem mechanikiem ale w miarę możliwości chciałbym posprawdzać jak najwięcej możliwości zanim właduje się w koszty u mechanika.

Edit. Ostatnio jak ściągałem osłone silnika wyglądało na brak wycieków. Ale sprawdze dokładniej
______________________________________________________________________
jak ktoś dysponuje fajną instrukcją/filmikiem albo schematem to nie pogardzę i chętnie przytulę :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „LPG”