Szarpie, nie przyśpiesza tylko gdy rozgrzany.

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
TheSzymek
Posty: 4
Rejestracja: 20 lip 21, 9:27
BMW: 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Wolsztyn

#1

Post autor: TheSzymek »

Hejka Panowie,

Mam problem z moim n42b18a, mianowicie auto chodzi normalnie ładnie i fajnie do czasu gdy się nie rozgrzeje.

Gdy temperatura wpada na pion po jakimś czasie auto zaczyna szarpać strasznie przy przyśpieszaniu, jakby chodziło na 3 gary, od około 2,6k obrotów jedzie normalnie ale ma strasznego muła, na wolnych obrotach strasznie trzepie budą, obroty falują od 100 do 600 nawet ale nie gaśnie(!). Dzieje się tak zawsze, na LPG o wiele wcześniej pojawia się problem. Gdy auto zaczyna szarpać po normalnej jeździe mruga check po czym zapala się na stałe.

Auto kupiłem niedawno, zmieniłem filtry, olej + płukanie, świece i sprawdziłem cewki + fajki ( cewki także już podmieniałem na nowe bezskutecznie ), zmieniłem odmę bo była zatkana, napinacz rozrządu.



Błędy odczytane z kompa:
Obrazek
Na cylindrze 4 podmieniałem i fajkę, i cewkę, i świecę, zawsze to samo i to jego głównie wywala.


Parametry zimnego silnika:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Parametry ciepłego silnika:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#2

Post autor: Lashie »

Ciepły silnik to 102-105 stopni, nie 75.
Dolot jest szczelny? Mierzyles kompresje? Dlaczego wymieniłeś napinacz? Coś grzechotalo?
TheSzymek
Posty: 4
Rejestracja: 20 lip 21, 9:27
BMW: 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Wolsztyn

#3

Post autor: TheSzymek »

Lashie pisze: 12 lut 22, 19:31 Ciepły silnik to 102-105 stopni, nie 75.
Dolot jest szczelny? Mierzyles kompresje? Dlaczego wymieniłeś napinacz? Coś grzechotalo?
Z dolotem walczyłem już kilka razy, wydaje mi się szczelny, wszystko przeglądałem.
Na plaka nigdzie nie reaguje, po odkręceniu korka oleju silnik się dławi na chwilę ( z tego co wiem tak powinno być ).
Kompresja jest okej, mierzyłem na zimnym i ciepłym.
Napinacz wymieniłem ponieważ wyczytałem, że te fabryczne miały wadę.
Czasami coś grzechota w miejscu gdzie jest wtyczka od silniczka VVT ( mniej więcej po środku pokrywy zaworów, takie szare pomiędzy cewkami ).
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Wytarty wałek mimośrodowy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”