szarpanie silnika czasem , brak mocy itp

Adaśko
Bywalec forum
Posty: 244
Rejestracja: 16 gru 13, 19:23
BMW: 325 CI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Strzelce Opolskie

#1

Post autor: Adaśko »

Witajcie.
Czytam i czytam...i postanowiłem zapytać
Pacjent BMWE46 325 benzina z 2002 r. Przebieg niecałe 170,000 km.

Objawy:
Od czasu do czasu silnik trzęsie , moc spada na rozgrzanym. Jak kick down zrobię to nie ma tego "łał" ze redukuje i zapier.....
3 razy na postoju zgasł silnik tzn na światłach jak był na D
Kłopotów z zapalaniem nie ma najmniejszych
Podczas utraty mocy cos głośniej z komory silnika "wyje" jakby wiatrak oszalał /może to kwestia upałów
Spalanie w normie ok 10 l/100 km
Zadna kontrolka w kabinie nie pokazuje błędu typu check engine , płyn , olej itp
Po otworzeniu korka wlewu oleju silnika lekutko zasysa przyłożona rękę. Po odjęciu też niczego nie zaobserwowałem wyraźnego.
Podpiąłem do kompa
-Nieprawidłowe położenie wałka po stronie dolotu
-Nieprawidłowe położenie wałka po stronie wylotu
-coś o sondach labbada pisało że za wysoki sygnał = słaba moc

Macie jakieś propozycje?
Czy uszkodzony czujnik/czujniki nie powinny być uszkodzone cały czas a nie tylko od przypadku do przypadku?

Świece? A może łancuch rozrządu , jakaś kalibracja albo jeszcze co?


Pozdrawiam
Adam
Adaśko
Bywalec forum
Posty: 244
Rejestracja: 16 gru 13, 19:23
BMW: 325 CI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Strzelce Opolskie

#2

Post autor: Adaśko »

No nikt nie pomoże ?? Objawy aż tak skomplikowane? :cry:
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#3

Post autor: wandii »

Błąd uszkodzonego czujnika może pojawiać się tylko sporadycznie. Dziwne, że masz błąd obu czujników na raz, może faktycznie coś z rozrządem.
U mnie był błąd ssącego to czasami auto łapało muła do 3000 i ciężko paliło ale czasami chodziło normalnie, po wymianie czujnika problem zniknął.
OSA BMW

#4

Post autor: OSA BMW »

Słyszałem już pare razy ,ze gdy walnięty jest jeden czujnik to wywala błąd obydwu, fakt ze nie było to w BMWi,ale prenzip jest ten sam także w innych markach
Adaśko
Bywalec forum
Posty: 244
Rejestracja: 16 gru 13, 19:23
BMW: 325 CI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Strzelce Opolskie

#5

Post autor: Adaśko »

A moze to kwestia oleju w silniku ? Mam 5w 30....moze gestszy zalac ?
Mam 170 tys przebiegu i juz pora na zmany. Tez nie czytalem by oba czujniki siadly ...
A tsk przy okazji jakimi olejami zalewacie benzynowe mocniejsze bmw i czym to jest podyktowane.
OSA BMW

#6

Post autor: OSA BMW »

Jeżeli twoje auto ma naprawdę taki przebieg to oznacza dopiero rozgrzewkę dla tego silnika i żadne zmiany nie są ci potrzebne. Co do olejów to jest cały szereg podpowiedzi i typów na forum tak ze znajdziesz coś dla swojego silnika bez problemów.
Mimo wszystko zaczął bym od wymiany czujnika wałków
Adaśko
Bywalec forum
Posty: 244
Rejestracja: 16 gru 13, 19:23
BMW: 325 CI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Strzelce Opolskie

#7

Post autor: Adaśko »

Nic i tak musiałem olej zmienić,
Przy okazji wypadało świece wsadzić nowe.
Zobaczymy bo byłu\y komunikaty o wypadaniu zapłonu i cos tam jeszcze na wydruku mam ale ze to po nimiecku...:-(
imhoteb1981
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 8 wrz 15, 15:41
BMW: 320i 2,2 170ps
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#8

Post autor: imhoteb1981 »

Witam. Mam ten sam problem (chyba) pojawia mi się gdy postoję na światłach ponad 10s. Zapala się check na żółto i samochodem zaczyna trząść. Od razu czuć spadek mocy bo chyba silnik przechodzi na tryb awaryjny i omija sondy. Wymienione świece, uszczelniony dolot, a problem nie mija. Adaśko doszedłeś może do rozwiązania?
imhoteb1981
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 8 wrz 15, 15:41
BMW: 320i 2,2 170ps
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#9

Post autor: imhoteb1981 »

Witam,

Po tygodniu spędzonym w warsztacie usterka ustała. U mnie na kompie od początku wyskakiwały błędy tylko o wypadaniu zapłonu. Po badaniach, wymianach i uszczelnieniach dolotu sprawcą okazał się prawdopodobnie separator odmy. całość została wymieniona i autko śmiga jak nowe. Przy okazji został wymieniony również olej w silniku (nie wiedziałem że wchodzi aż 6,5L o zgrozo) bo był czarny jak smoła. Nie wiem czy to również nie miało znaczenia w tym problemie.
imhoteb1981
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 8 wrz 15, 15:41
BMW: 320i 2,2 170ps
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#10

Post autor: imhoteb1981 »

A jednak chyba nie. Po dwóch miesiącach znów na światłach zapalił się check i autem zaczęło trząść jak Mustangiem co najmniej. Macie jakieś pomysły co to może być?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”