SZARPANIE PRZY PRZYŚPIESZANIU 328I
-
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 maja 10, 8:30
- BMW: 328
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Witam!
Próbowałem przeszukać forum ale nic ciekawego mi nie wpadło w oko związanego z moim kłopotem.
Kłopot jest taki:
Auto e46 328i śmiga na benzynie i gazie bez zarzutu jakąś godzinę do dwóch danego dnia, to znaczy po przejechaniu jakiś 100 czy 200 kilometrów zaczyna szarpać ale tylko przy przyśpieszaniu z obrotów rzędu 1500 i tak do około 2000, potem zaczyna śmigać normalnie. Czyli zwykle objawia się to przy jeździe po mieście na 4 cz 5 przy predkości powiedzmy 60 km/h i próbie przyśpieszenia chwilę szarpnie i jak się wkręci powyżej 2000 to zaczyna już ciągnąć bez szarpania.
Dodam, że dzieje się to wyłącznie na bardzo ciepłym silnku, nigdy na zimnym lub chłodnym czy nawet ciepłym (gorącym) po 30 minutach pracy........ Dziwne, bo przecież po 2 godzinach temperatura silnika jest taka sama jak po 30 minutach....... no ale tak się dzieje.
Kolejną sprawą jest prawdopodobnie ODMA, bo "muczy" jak krowa przy dodawaniu gazu na postoju z wolnych obrótów.
I teraz pytanie czy oba objawy (zapchana odma i szarpanie) mają ze sobą związek?? Dodam, że szarpanie występuje i na benzynie i gazie w jednakowym stopniu. Czy to szarpanie, to wina odmy (wymienić czy wyczyścić, jak gdzieś na forum czytałem? ) czy może świece czy przewody czy wkońcu cewki??
Proszę o pomoc doświadczonych kolegów. Z góry dziękuję.
Próbowałem przeszukać forum ale nic ciekawego mi nie wpadło w oko związanego z moim kłopotem.
Kłopot jest taki:
Auto e46 328i śmiga na benzynie i gazie bez zarzutu jakąś godzinę do dwóch danego dnia, to znaczy po przejechaniu jakiś 100 czy 200 kilometrów zaczyna szarpać ale tylko przy przyśpieszaniu z obrotów rzędu 1500 i tak do około 2000, potem zaczyna śmigać normalnie. Czyli zwykle objawia się to przy jeździe po mieście na 4 cz 5 przy predkości powiedzmy 60 km/h i próbie przyśpieszenia chwilę szarpnie i jak się wkręci powyżej 2000 to zaczyna już ciągnąć bez szarpania.
Dodam, że dzieje się to wyłącznie na bardzo ciepłym silnku, nigdy na zimnym lub chłodnym czy nawet ciepłym (gorącym) po 30 minutach pracy........ Dziwne, bo przecież po 2 godzinach temperatura silnika jest taka sama jak po 30 minutach....... no ale tak się dzieje.
Kolejną sprawą jest prawdopodobnie ODMA, bo "muczy" jak krowa przy dodawaniu gazu na postoju z wolnych obrótów.
I teraz pytanie czy oba objawy (zapchana odma i szarpanie) mają ze sobą związek?? Dodam, że szarpanie występuje i na benzynie i gazie w jednakowym stopniu. Czy to szarpanie, to wina odmy (wymienić czy wyczyścić, jak gdzieś na forum czytałem? ) czy może świece czy przewody czy wkońcu cewki??
Proszę o pomoc doświadczonych kolegów. Z góry dziękuję.
-
- Bywalec forum
- Posty: 343
- Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
- BMW: e46 330d sedan
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: poznań
cewki raczej wykluczyłbym
z doswiadczenia wiem,że jak cewka szwankuje to nie wchodzi na obroty w ogole i nie ma znaczenia jak dlugo silnik chodzi
byc może podłączenie pod komputer wyjasni sprawę
z doswiadczenia wiem,że jak cewka szwankuje to nie wchodzi na obroty w ogole i nie ma znaczenia jak dlugo silnik chodzi
byc może podłączenie pod komputer wyjasni sprawę
bmw...i wszystko jasne
-
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 maja 10, 8:30
- BMW: 328
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
mapy w komputerze gazowym są w porządku. 3 dni temu byłem na kontroli po przejechaniu kolejnych 15 tysi na gazie czyli razme już 30 tysi i rzadnych błędów nie było. Przypominam także, ze godzinę nawet dwie ciągłej pracy silnika, wszystko jest Ok i że objawy nei występujątylko na gazie, ale również na benzynie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Sprawdzić odmę nie zaszkodzi,przy okazji przewody pociśnienia czy nie zmurszałe w szczególności ten wężyk ,który idzie do listwy wtryskowej. http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=19136 .Podepnij pod kompa i sprawdź czy nie ma błędów w sterowniku silnika.
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 maja 10, 8:30
- BMW: 328
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Przyzwoitość nakazuje, bym skreślił poniższe słowa, celem zakończenia tematu mojego szarpiącego silnika.
Otóż metodą wykluczeń zacząłem od wymiany świec, które prawdopodobnie jeszcze fabryczne były, lub serwisowe, bo z napisem BMW. Założyłem świece dedykowane do tego silnika i do zasilania gazem, platynowo - irydowe i powiem Wam, że problem szarpania zniknął. Auto jeździ jak nowe i spowrotem daje mi radość z jazdy
Pozdrawiam wszystkich.
Otóż metodą wykluczeń zacząłem od wymiany świec, które prawdopodobnie jeszcze fabryczne były, lub serwisowe, bo z napisem BMW. Założyłem świece dedykowane do tego silnika i do zasilania gazem, platynowo - irydowe i powiem Wam, że problem szarpania zniknął. Auto jeździ jak nowe i spowrotem daje mi radość z jazdy
Pozdrawiam wszystkich.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 10 Odpowiedzi
- 2318 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: misu
-
- 7 Odpowiedzi
- 1963 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pszemeg
-
- 2 Odpowiedzi
- 2091 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Grzegorz881
-
- 1 Odpowiedzi
- 1463 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 11 Odpowiedzi
- 6173 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+
-
- 4 Odpowiedzi
- 2649 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 2 Odpowiedzi
- 823 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: n42b20 ZSZ
-
- 3 Odpowiedzi
- 4237 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dzejkob
-
- 6 Odpowiedzi
- 3098 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mareksz78
-
- 7 Odpowiedzi
- 3195 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: arek_k