SZARPANIE PRZY PRZYŚPIESZANIU 328I

tomislav
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 15 maja 10, 8:30
BMW: 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#1

Post autor: tomislav »

Witam!

Próbowałem przeszukać forum ale nic ciekawego mi nie wpadło w oko związanego z moim kłopotem.
Kłopot jest taki:
Auto e46 328i śmiga na benzynie i gazie bez zarzutu jakąś godzinę do dwóch danego dnia, to znaczy po przejechaniu jakiś 100 czy 200 kilometrów zaczyna szarpać ale tylko przy przyśpieszaniu z obrotów rzędu 1500 i tak do około 2000, potem zaczyna śmigać normalnie. Czyli zwykle objawia się to przy jeździe po mieście na 4 cz 5 przy predkości powiedzmy 60 km/h i próbie przyśpieszenia chwilę szarpnie i jak się wkręci powyżej 2000 to zaczyna już ciągnąć bez szarpania.
Dodam, że dzieje się to wyłącznie na bardzo ciepłym silnku, nigdy na zimnym lub chłodnym czy nawet ciepłym (gorącym) po 30 minutach pracy........ Dziwne, bo przecież po 2 godzinach temperatura silnika jest taka sama jak po 30 minutach....... no ale tak się dzieje.
Kolejną sprawą jest prawdopodobnie ODMA, bo "muczy" jak krowa przy dodawaniu gazu na postoju z wolnych obrótów.
I teraz pytanie czy oba objawy (zapchana odma i szarpanie) mają ze sobą związek?? Dodam, że szarpanie występuje i na benzynie i gazie w jednakowym stopniu. Czy to szarpanie, to wina odmy (wymienić czy wyczyścić, jak gdzieś na forum czytałem? ) czy może świece czy przewody czy wkońcu cewki??
Proszę o pomoc doświadczonych kolegów. Z góry dziękuję.
eryk432
Bywalec forum
Posty: 343
Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
BMW: e46 330d sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznań

#2

Post autor: eryk432 »

cewki raczej wykluczyłbym
z doswiadczenia wiem,że jak cewka szwankuje to nie wchodzi na obroty w ogole i nie ma znaczenia jak dlugo silnik chodzi
byc może podłączenie pod komputer wyjasni sprawę
bmw...i wszystko jasne
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#3

Post autor: hackunek »

sprawdź mapy czy się nie rozjechały w komputerze gazowym:)
tomislav
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 15 maja 10, 8:30
BMW: 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#4

Post autor: tomislav »

mapy w komputerze gazowym są w porządku. 3 dni temu byłem na kontroli po przejechaniu kolejnych 15 tysi na gazie czyli razme już 30 tysi i rzadnych błędów nie było. Przypominam także, ze godzinę nawet dwie ciągłej pracy silnika, wszystko jest Ok i że objawy nei występujątylko na gazie, ale również na benzynie.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#5

Post autor: romanikxxl »

Sprawdzić odmę nie zaszkodzi,przy okazji przewody pociśnienia czy nie zmurszałe w szczególności ten wężyk ,który idzie do listwy wtryskowej. http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=19136 .Podepnij pod kompa i sprawdź czy nie ma błędów w sterowniku silnika.
Romanikxxl
tomislav
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 15 maja 10, 8:30
BMW: 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#6

Post autor: tomislav »

Przyzwoitość nakazuje, bym skreślił poniższe słowa, celem zakończenia tematu mojego szarpiącego silnika.
Otóż metodą wykluczeń zacząłem od wymiany świec, które prawdopodobnie jeszcze fabryczne były, lub serwisowe, bo z napisem BMW. Założyłem świece dedykowane do tego silnika i do zasilania gazem, platynowo - irydowe i powiem Wam, że problem szarpania zniknął. Auto jeździ jak nowe i spowrotem daje mi radość z jazdy :D
Pozdrawiam wszystkich.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”