Świst E46 320D

Miki46
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 8 sty 15, 19:46
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sochaczew
Lokalizacja: Sochaczew

#1

Post autor: Miki46 »

Witam ;)
Wsiadłem dzisiaj do mojego auta jak zawsze, odpaliłem rozgrzałem trochę no i zaczyna się jazda, przez osiedle nie przekroczyłem 30km/h, jechałem tak może z pół kilometra, potem wjeżdzam na głowną drogę, i po przekroczeniu 40km/h i 2000obr, rozlega się świst silnika, tak jakby turbina padała, sam nie wiem. Gdy temperatura przekroczyła niebieskie pole dzwięk ustał gdzieś po około 4km i nie wrócił, potem gdy auto było rozgrzane wszystko pięknie chodzi, nie kopci, olej sprawdzany 3 dni temu, wszystko okey, no i spadku mocy nie odczuwam. Co może być przyczyną panowie, szukam i niby wirnik w turbinie, ale chciałbym jeszcze spytać raz, mam nadzieję, że to jakaś błahostka. :) :wink:
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

turbina. Zawsze głośniej ją słychać na zimnym silniku. potem przycicha. Zdejmij z niej wąż idący od filtra powietrza i zobacz jak bardzo pluje olejem... i odkładaj kasę. Dobrze zrobiona regeneracja kosztuje dwa tysiaki
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Miki46
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 8 sty 15, 19:46
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sochaczew
Lokalizacja: Sochaczew

#3

Post autor: Miki46 »

I znowu koszty ehh, poszperam w weekend :) A jak przykładowo nie pluje olejem? bo czytałem o jakimś oringu przy intercolerze. :)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: zibi_j1 »

jak ją słychać, to wirnik jest nie wyważony i ma luzy... możesz tak jeździć i czekać aż się zablokuje lub ukręci i wtedy lawet abo wywali ci olej. Ja jeździłem 10 miesięcy z gwizdającą bo tak mi cudownie zregenerowali :/ Zrobiłem i mam dosłownie jak nową. I z głowy
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Miki46
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 8 sty 15, 19:46
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sochaczew
Lokalizacja: Sochaczew

#5

Post autor: Miki46 »

Jutro nagram filmik jeszcze żeby posłuchać tego dzwieku inni oprócz mnie, i podjadę w jedno miejsce u mnie gdzie regenerują turbo, spytam o ewentualne koszta regeneracji. :( A i na luzie, po wkręcaniu obrotów do 3000obr. nie było słychac dzwięku turbo, ten dzwiek słychać tylko podczas jazdy. Ehh no ale jak trzeba będzie to regeneracja, byl wytrzymała do maja :cry:
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: zibi_j1 »

Bo turbo najwięcej maa roboty podczas przyspieszania aaniee utrzymywania wysokich obrotów. Kosztaa takie jak ci podałem. Zależne są od uszkodzenia turbiny. Są firmy które biorą po tysiąc zł ale nie wiem co oni tam robią i na jakich częściach. Dobra regeneracja to ok 1800zł. Nasze sil iki mają bardzo delikatny mechanizm zmiennej geometrii i dużo firm nie umie tego ustawić. A rozklekotać możnaa to nnawet przy nieumiejętnym montażu. Nie oszczędzaj na tym bo zapłacisz dwa razy
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Persil
Bywalec forum
Posty: 1025
Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
BMW: Volvo S60 2.5T AWD
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...

#7

Post autor: Persil »

Miki46 ma chyba zwykła turbinę patrząc że auto ma z 99r więc bd trochę taniej , dopiero po lifcie dali o zmiennej geometrii :wink: chyba że nie wiem z czym jeżdżę :oops:
Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: zibi_j1 »

Ja mam silnik przed liftem, m47 naapompie vp44 a zmienna geometria jest. Przecież ten słynny elektrozaworek co się go czyści steruje właśnie zmienną geometrią; ) w nowszysch autach sterowanie jest elektryczne a u nas podciśnieniowe. Gruszka sztanga itd;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#9

Post autor: Dobrodziej_1983 »

W po lifcie zmieniło się tylko sterowanie turbiną, tak jak zibi pisze. Turbina niczym się nie różni.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Miki46
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 8 sty 15, 19:46
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sochaczew
Lokalizacja: Sochaczew

#10

Post autor: Miki46 »

Dzisiaj była cisza, i nie nagrałem nic, może był to jakiś jeden wybryk. :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”