Świrujący nawiew

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
DejvidW
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 2 lis 21, 10:53
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa

#1

Post autor: DejvidW »

Witam.

Klimatronik z jakiegoś powodu nie reguluje prędkości wentylatora. Nieważne jaką temperaturę ustawię, ile przejadę, jaką temperaturę ma płyn ciągle widnieją 2 kreski. Czasami ma przebłyski i wskoczy na 4, ale jak już wskoczy na 4 to te 4 jest cały czas, nie mniej, nie więcej.

W pierwszej kolejności myślałem, że winien temu jest jeż dmuchawy, ale ręcznie mogę sobie prędkość wentylatora regulować jak mi się podoba i nie ma problemu, że kreski rosną, a prędkość nadmuchu nie.

W module klimatyzacji jest jedynie błąd od AUC, ale błąd ten jest od dawna, a wcześniej mimo tego błędu nawiew na AUTO działał (dostosowywał sobie prędkość)

Zmieniłem cały moduł klimatyzacji na inny (używany) i dokładnie tak samo się zachowuje 2 kreski i ani drgnie przez np 50km., błędy te same czyli tylko od AUC.

Dodatkowo problemem jest to, że pół auta grzeje, a drugie pół nie. Z lewej strony leci ciepłe powietrze, a z prawej zimne, nie ma znaczenia czy nadmuch jest na twarz, na szybę czy na nogi, z prawej strony zimne, z lewej ciepłe, nawet z dwóch środkowych kratek tak jest. A klimatronik jest jednostrefowy.

Jedyne co przykuło moją uwagę, to gdy przeglądałem parametry live, rzucił mi się w oczy parametr "Heat exchanger rated temperatur" który jest poza skalą. Którego czujnika dotyczy ta wartość? Czy jego usterka może powodować mój problem?

Obrazek
Obrazek
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

To jest zapewne problem.

Jak ustawisz na panelu 32st to pewnie zacznie wiać na maxa. To samo jeśli naciśniesz prawy górny przycisk od "odszraniania" przedniej szyby.

Zakładam, że albo wymieniane było radio albo nagrzwnica, bądź zaszła inna ingerencja w okolicach rewizji nagrzewnicy. Tam jest czujnik temperatury.

Zacznij od weryfikacji jego wiązki. Następnie cały czujnik do wymiany. Ale stawiam na wiązkę. Przytrzaśnięta albo inne zwarcie zrobione.
Obrazek
DejvidW
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 2 lis 21, 10:53
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa

#3

Post autor: DejvidW »

Tak jak wspomniałem, panel klimatyzacji sam nie skoryguje prędkości nawiewu na funkcji "Auto", ale jeśli włączę "odszraniane" to automatycznie dmuchawa chodzi na FULL, natomiast jeśli ustawię na 32, to jeśli ręcznie nie podniosę prędkości nawiewu, to panel tego automatycznie nie zrobi.

Jeśli chodzi o czujnik za panelem klimatyzacji i jego wiązkę to odpinając czujnik wywala jego błąd i wartość temperatury wynosi wówczas dla tego czujnika 55, czyli przyjmuje wartość domyślną dla uszkodzonego czujnika, natomiast jeśli go podepnę, to czujnik pokazuje wartości temperatury, która wraz z nagrzewaniem auta rośnie.

Na zdj u góry które wstawiłem widać, że wszystkie czujniki raczej pracują. Natomiast nie wiem którego czujnika i czego dotyczy wartość przy "Heat exchanger rated temperatur". Bo wartość dla "Heat exchanger rated" pokazuje normalnie.

Może ktoś mógłby sprawdzić u siebie jaką wartość pokazuje ten parametr, czy jest stały, zmienny etc., a może ktoś wie od czego jest uzależniona jego wartość.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”