świece żarowe

Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#1

Post autor: Mariusz_E46 »

Jak rozpoznać uszkodzenie świec od uszkodzenia sterownika świec ?
Diagnoza pokazuje padnięte dwie świece. Sterownik wymieniony na nowy 2 lata temu.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

Gdyby to byl sterownik pokazywałoby uwalone wszystkie świece. Wymień komplet na BERU i zapomnij o temacie. Tylko niech zajmie sie tym ktoś ogarnięty i dokładnie wyczyści gniazda.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

U mnie to samo... Świeczki dwa razy wymieniałem. 1 raz komplet Febi., mówili że świece słabe. 2 raz wszystkie beru, problem pozostał. Przy diagnostyce pokazuje błąd świecy na 1 cylindrze, czasem na 1 i 3 przykładowo. Myślę że to może być wina uwalonego sterownika. Wiem że zazwyczaj pokazuje błąd wszystkich świec, ale myślę że są wyjątki.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: zibi_j1 »

Można miernikiem na wtyczce sterownika sprawdzić czy są przejścia na poszczególnych świecach. U mnie to łatwe bo ja mam go w puszce bezpieczników. W internetach są rozpiski które piny za które świece odpowiadają.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#5

Post autor: Mariusz_E46 »

zibi_j1 pisze:Można miernikiem na wtyczce sterownika sprawdzić czy są przejścia na poszczególnych świecach. U mnie to łatwe bo ja mam go w puszce bezpieczników. W internetach są rozpiski które piny za które świece odpowiadają.
Nie koniecznie. Zimna pokarze dobrze gorąca już nie. Ot takie wredne. Jedyna opcja to podmiana na sprawny moduł ale u mnie to masakryczna robota :(
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Z tego co wiem, to np. Roger ze sporta (i pewnie jacyś inni ludzie), regenerują sterowniki z dożywotnią gwarancją. Nie robiłem więc nie namawiam, ale może warto poczytać o co tam chodzi.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#7

Post autor: Mariusz_E46 »

Tak wiem. Jak będę robił czujnik oleju to wyciągne sterownik i wyślę. Świece pewnie też zmienię, tak profilaktycznie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”