swap z 1.8 na 2.8

yoozef
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 4 mar 17, 11:00
BMW: e36 318i e46 2.8 e46 1.8
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznań

#1

Post autor: yoozef »

Witam!
Posiadam dwa BMW.
e46 318 bez silnika polak oraz e46 328 anglik
Mam zamiar przelozyc silnik wraz ze skrzynia walem dyfrem itp do polaka.
Pytanie brzmi na jakie trudnosci moge sie natkanac?
Czy ktos to cwiczyl?
czy wiązka angielska jest analogiczna do europejskiej?
Czy 1.8 jest na lince? 2.8 na potencjometrze? -przlozenie pedalu gazu z angola uda sie?
Bede wdzieczny za wszelakie info.

POzdrawiam serdecznie.
Letold
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 16, 13:03
BMW: e46 320i m52tu
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#2

Post autor: Letold »

Mechanik proponował mi swapa z anglika razem z manualną skrzynią biegów, u siebie mam automat więc się nie zdecydowałem, był to silnik 2.2 170km i komuś razem ze skrzynią to upchał do "polaka", widzę że bmw jeździ po mieście, także się da.
Obrazek320i lpg m52tu automat
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Napisz PW do kolegi mariryb lub poczekaj aż się wypowie bo ma w tym temacie świeże doświadczenie :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Wszystko sie da ;)
Roznica miedzy eu a gb to przewod serwa i przewody maglownicy. Wszystko inne pasuje.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

wiazka silnika taka sama jak europa, potrzebujesz przewody klimy od 6 cyl, stabilizator przedni, pedal gazu tylko euro i jest na linke w 2,8 , przewody wspomagania tylko euro no i przewod serwa euro.
Poza tym nie ma e46 318i 1,8 tlyko 1,9 , wnioskuje z tego ze jest to m43 a nie n42? Masz w takim razie pedal tez na linke
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#6

Post autor: Palec11 »

I tak z ciekawości czyli jak mam N42 i chciał bym wsadzić jakieś R6 od 2.2 w górę to potrzebuję więcej elementów niż M46 ? I sam angol nie wystarczy ? Potrzeba też kilka części z auta z R6 ale europejskiej wersji ?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#7

Post autor: mariryb »

Z n42 do m54 to przewody do magla, przewod do serwa - da rade tez dosztukowac z obecnego. Pedal w obydwu jest elektroniczny i nie trzeba go zmieniac.
Przy n42 jest mniej rzeczy do zmiany niz z m43 bo n42 ma taki sam wentylator i zbiorniczek wyrownawczy jak w m54, a w m43 sie roznia .
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#8

Post autor: Palec11 »

Aha czyli generalnie z N42 na R6 nie ma dużo rzeźby nawet przy automacie ? Oczywiście z N42 na R6 trzeba jeszcze zawieszenie i hamulce wymienić ? Co jeszcze żeby to było tak jak być powinno bezpiecznie i bez rzeźby ?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#9

Post autor: Broder »

mariryb pisze:Z n42 do m54 to przewody do magla, przewod do serwa - da rade tez dosztukowac z obecnego. Pedal w obydwu jest elektroniczny i nie trzeba go zmieniac.
Przy n42 jest mniej rzeczy do zmiany niz z m43 bo n42 ma taki sam wentylator i zbiorniczek wyrownawczy jak w m54, a w m43 sie roznia .

i ponownie dopisze ze potrzebne przewody klimy od r6 i stabilizator ;)
N42 na M54 to najprostszy chyba swap pod wzgledem kabelkow, praktycznie p&p zeby silnik odpalil.
Skrzynia to oddzielny temat, ma tez swoja osobna wiazke. Jesli masz automat i chcesz go zostawic, a silnik pochodzi z manuala to koniecznie trzeba wyciagnac lozysko pilotujace walek skrzyni z walu silnika, inaczej nie wejdzie konwerter w wal.
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#10

Post autor: mariryb »

Broder pisze:
mariryb pisze:Z n42 do m54 to przewody do magla, przewod do serwa - da rade tez dosztukowac z obecnego. Pedal w obydwu jest elektroniczny i nie trzeba go zmieniac.
Przy n42 jest mniej rzeczy do zmiany niz z m43 bo n42 ma taki sam wentylator i zbiorniczek wyrownawczy jak w m54, a w m43 sie roznia .

i ponownie dopisze ze potrzebne przewody klimy od r6 i stabilizator ;)
Racja, ale Palec pytał co dodatkowo potrzebne mając kpl swapa z anglika a stabilizator i przewody klimy pasują.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”