Swap wahaczy 325 na 330

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
pepo1000
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 17, 1:39
BMW: 325CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: JW04285

#1

Post autor: pepo1000 »

Cześć,

Słuchajcie zastanawiam się nad swapem hamulców z 330i. Chciałbym to zrobić poprzez swap samego zawieszenia z 330 ale mam parę pytań co do tego.

- Czy moje półośki z 325 normalnie będą pasowały w miejsce montażu piasty i samej tarczy ?
- Wystarczy że zakupie sam wahacz wleczony ?
- Czy tylni zawias jest taki sam w sedanach/ turasach i w coupe/ cabrio ?

Wiem że można bawić się w spawanie przy montażu szczęk ręcznego ale moje pedanckie sumienie nie zniesie tego typu operacji na samochodzie ;P

Dzięki za pomoc ! :D
Bo Mam Wyj****e :) :pb98: :Yahoo!: :guma: :pb98:
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Potrzenujesz półosie i falnsze dyfra bądź (jeśli dobrze pamiętam półosie z automatu).
Wahacze wzdłużne z piastą, tarczą kotwiczną.
Adekwatne czujniki abs
No i to co chcesz przekładać - szczęki, tarcze, zaciski.

Moim zdaniem trochę bez sensu. Jak boli Cię zabawa ze szczękami to masz opcję kupić zestaw adaptujący cały mechanizm ręcznego. Tak aby graty z 3.0 dały się zamontować na wahaczach z mniejszych silników. Całość dostępna na ebay
Obrazek
pepo1000
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 17, 1:39
BMW: 325CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: JW04285

#3

Post autor: pepo1000 »

Bo Mam Wyj****e :) :pb98: :Yahoo!: :guma: :pb98:
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Nie, to jest adapter do przespawania szczęk. Taniej kupić szczęki 325 i 330 i zrobić 2w1.

Ja mówię o tym:

Obrazek

Niestety w tej chwili linka brak (nie mam dostępu do swojego komputera). Niemiecki ebay
Obrazek
pepo1000
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 17, 1:39
BMW: 325CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: JW04285

#5

Post autor: pepo1000 »

Ok, sama tarcza kotwiczna do tego zestawu musi być 330 ? Czy może zostać 325 ?
Bo Mam Wyj****e :) :pb98: :Yahoo!: :guma: :pb98:
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

Ten zestaw jest z tarczą jeśli dobrze pamiętam.

Natomiast jeśli spawasz szczęki albo dotaczasz pierścień to musi zostać tarcza z 325 bo mocowania muszą być z mniejszych.
Obrazek
pepo1000
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 17, 1:39
BMW: 325CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: JW04285

#7

Post autor: pepo1000 »

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/vierliter-e46-330i-handbremse-adapterkit-hinterachse/1580990647-223-4948

Wklejam powyżej link ale powiem ci że cena zabija sporo z zabawy. Taki kit nie jest na jedną wymianę nie ?
Bo Mam Wyj****e :) :pb98: :Yahoo!: :guma: :pb98:
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#8

Post autor: kosteg »

O wdzisz. Przepraszam ja zapomniałem po powrocie do domu wkleić ten link. Tak to to.

Piszesz, że cena powala. Dla mnie to "dyskusyjne".

Policz:
- wahacze
- półosie
- flansze dyfra

Aby całość miała ręce i nogi na "nowych wahaczach" składając całośc warto mieć nowe piasty i łozyska (nie znasz stanu używek jakie kupisz) i nowe tarcze kotwiczne.

Cena wychodzi dość mocno zbliżona jeśli nie wyższa.

Jak znajdziesz kogoś kto wykona te elementy u nas wyjdzie na bank dużo taniej.

Kupując ten zestaw później już wymieniasz wyłącznie tarcze, szczęki. To zostaje.
Obrazek
pepo1000
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 17, 1:39
BMW: 325CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: JW04285

#9

Post autor: pepo1000 »

Wiesz te części eksploatacyjne przy takiej przeróbce i tak są do wymiany bo po co robić coś na 2 razy. Dodatkowo wiesz taka przeróbka z wahaczami, flanszami jest jakoś pewniejsza. Nie mniej jednak alternatywa jest ciekawa
Bo Mam Wyj****e :) :pb98: :Yahoo!: :guma: :pb98:
pepo1000
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 17, 1:39
BMW: 325CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: JW04285

#10

Post autor: pepo1000 »

A powiedz mi jeszcze jedną rzecz. Gdzie mogę sprawdzić jakie przełożenie ma dyfer który mam na samochodzie ?
Bo Mam Wyj****e :) :pb98: :Yahoo!: :guma: :pb98:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”