Swap sterownika ms43 i przepustnicy b30 do m52tu

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Podi93
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 16, 18:54
BMW: E46 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Międzybórz
VIN: JH30620

#1

Post autor: Podi93 »

Cześć. Szukałem w necie podobnego tematu, ale niestety nic nie znalazłem.

Jestem posiadaczem e46 m52tub28.

Plan jest następujący: swap sterownika ms43 z m54b30, przepustnicy m54b30 i przepływomierza m54b30.

Robił ktoś z was taki zabieg? Jak to dokładnie wyglada i jakie części będą potrzebne dodatkowo?

Tak żeby działało normalnie ASC i tempomat.

Pedał gazu z wiązka? Może być od Angolą?
Wiązkę silnika b30 czy da radę przerobić te z m52tub28? Jeśli nie to czy może być z Anglika?

Coś jeszcze?

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

PS. Mam już u siebie kolektor, dise, wałek, wtryski od b30 i oczywiście adapter na przepustnicę
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Ostatnio robilem swap do e36 driftowoza m52tub28 na kolektorze z m54b25 i przepustnicy + el. pedal gazu na sofcie b30, ale tam nie ma zadnej kontroli trakcji wiec nie wiem jak z podlaczeniem i obsluga asc.
Robilem tez kiedys przy e46 w ktorym siedzialo m52tub28 na osprzecie i sterowniku m54, z tego co pamietam asc/dsc dzialalo normalnie, ale nie pamietam co powinno byc fabrycznie w aucie a co zostalo dolozone (slupek do osprzetu czy osprzet o slupka).
Wiazka sipnika moze byc z angola, czy da rade przerobic ta z m52tu nie wiem , trzeba by porownac schematy. Pedal gazu z angola chyba podpasuje ale tez nie jestem pewny, kupujac pedal szukaj kompletnego z plastikowa podstawa i wtyczka.
Obrazek
Podi93
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 16, 18:54
BMW: E46 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Międzybórz
VIN: JH30620

#3

Post autor: Podi93 »

Właśnie kolega ma angola b30 bo robił swap do swojego n42 i pedał mu został cały, więc tu ok, wiązkę niestety przełożył :P

I dużo było grzebania z elektryką w tym e36? Własnie nie wiem jak się do tego zabrać żeby ASC i tempomat działały.

U mnie miałoby to być słupek m52tub28, a praktycznie cały osprzęt m54b30.

Czyli pedał z wtyczką, podstawą i wiązką też?

Coś jeszcze będę dodatkowo potrzebował?
Eazy3City
Posty: 1
Rejestracja: 15 sie 21, 20:35
BMW: BMW E46 COUPE 320CI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia
VIN: WBABM11080JK08958

#4

Post autor: Eazy3City »

Cześć
chciałbym odświeżyć temat bo non stop mam problemy z przepustnicą i chciałbym sie dowiedzieć czy jeszcze komuś udało sie to ogarnąć
Grzymek1995
Posty: 1
Rejestracja: 15 wrz 21, 22:14
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sokołów Podlaski

#5

Post autor: Grzymek1995 »

Witam,

Rok temu przerobiłem wiązkę z m52tub pod sterownik ms43 i przepustnicę początkowo m54b25, później m54b30. Zero błędów, trochę kodowania(licznik) i wszystko działa jak fabryka.
Temat jest w miarę prosty, zamiast 9 przewodów idzie 6 do przepustnicy, plus chyba kolejne 6 do dźwigni gazu.
Pomijam kwestię złącz elektrycznych.
Trochę przepinania kabli, polecam zapoznać się z tematem na forum e46fanatics, przedstawiona tam wiedza na temat przekładki ms42 na ms43 jest w miarę kompetentna.

Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”