Swap silnika z E39 M52B25 do E46 M43B16

kobuch
Posty: 3
Rejestracja: 1 maja 17, 17:28
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Płock

#1

Post autor: kobuch »

Witam Panowie. Moje pytanie. Mam E39 i E46. W e39 siedzi silnik M52B25 a w E46 siedzi M43B16. Czy duzo jest przeróbek zeby wsadzić do E46 silnik z E39. Dziekuje za wszelkie podpowiedz
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#2

Post autor: Samniewiemkto »

http://e46forum.pl/swap-n42-na-m54-22433

Poczytaj ten temat. Wystarczyło by się tam podłączyć ze swoim pytaniem, zamiast zakładać nowy i bardzo podobny.
Trochę tego będzie.
Dysponując silnikiem obniżasz koszty operacji o jakieś 2 tys zł.
kobuch
Posty: 3
Rejestracja: 1 maja 17, 17:28
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Płock

#3

Post autor: kobuch »

Zgadza za sie jest temat odnosnie przekladki tego silnika ale brak jakiej kolwiek wzmianki od strony technicznej (po czesci cos tam jest) tylko kwestja kosztow.
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#4

Post autor: Samniewiemkto »

Podam Ci to co pisał tam Broder:
Swap obejmie:
Podstawa:
Silnik z osprzetem, wiazka i ecu, przewody klimy do kompresora, stabilizator przedni pod 6 cyl , uklad wydechowy.
Oraz, w przypadku swapu kompleksowego:
Broder pisze:Kwestia napedu jest zalezna od budzetu, tzn na skrzyni z valvetronica masz maly zabierak (krzyzak) z malym lacznikiem elastycznym. Skrzynie z 6 cyl maja wiekszy lacznik, wiec zmiana skrzyni musi pociagnac za sobia zmiane walu z większym krzyzakiem, jak wal to i dyfer, jak dyfer to polosie.
325i w serii moze mieć inne hamulce niż 316i.
Tutaj eksperci Ci powiedzą więcej.
Swap wyszedłby tanio gdybyś miał E46 R6 i chciał do niego przełożyć R6 z tego E39.
Kompleksowe swapy są drogie.
Więc wielu użytkowników robi tylko pakiet minimum z myślą "jak będzie kasa to później dokończę resztę". Ja takich operacji nie popieram.

Jeszcze raz wróć do tamtu który Ci podrzuciłem i przeczytaj wszystkie posty użytkowników mariryb i Broder.

Koszty porządnie wykonanego swapa.
Bez silnika podałbym jako realny koszt około 6000 zł ( lub więcej, ale sądzę, że dało by się zmieścić)
Z silnikiem, jak w twoim przypadku około 4000 zł.
kobuch
Posty: 3
Rejestracja: 1 maja 17, 17:28
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Płock

#5

Post autor: kobuch »

Wszystko sie zgadza koledzy tylko ja mam cala powtarzam Cala e39 i chce przelozyc z niej silnik i osprzęt jak bedzie potrzeba to skrzynie i poloski z dyfrem. Pytanie moje czy duzo pierdzielenia z elektryka. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

No ciekaw jestem przekladania dyfra i polosi z e39 do e46 , choc nikt nie powiedzial, ze nie mozesz zostac pionierem w tym temacie ;)
Poza tym domyslam sie ze te m52 jest na jednym vanosie i mysle ze malo kto , a na tym forum raczej nikt nie robil takiej operacji.
Musisz skombinowac schematy elektryczne i leciec kabel po kabelku.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”