SWAP N42B20 na M52B20TU - schemat podłączenia kabli

Matt7955
Posty: 7
Rejestracja: 9 paź 17, 12:52
BMW: E46 Coupe
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#1

Post autor: Matt7955 »

Witam, przypadkowo stałem się posiadaczem kompota 2.0 143km N42B20 (a na wlepie pod maska N43B20A) auto ma problemy z wypadającym zapłonem na 2 i 3 cylindrze, ale to nie temat o tym.
Akurat w okolicy był w dobrej cenie M52B20TU z E39 z osprzętem wiązką itp więc wziąłem dziada.
Szukam jakiegoś schematu podłączenia kabelkologii, ale nic konkretnego nie udało mi się znaleźć.
Jest ktoś w stanie mnie poprowadzić za "rączkę" w kwestii kabli? (oczywiscie nie za darmo)
Ewentualnie kogoś w okolicach Bydgoszczy, co by mi to ogarnął jak Bóg przykazał. :beer:
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

wiazka z e39 idzie w druga strone, montowac to do e46 to tylko problem.
Druga sprawa sterowanie przepustnicy masz elektroniczne, a m52 ma na linke. Odpusc temat, znajdz m54b22 i montuj p&p wtyczki do sterownika (jesli faktycznie masz n42).
Z ktorego roku ten kompot? Cos z ta naklejka nie tak, nie bylo n43 w e46.
Obrazek
Matt7955
Posty: 7
Rejestracja: 9 paź 17, 12:52
BMW: E46 Coupe
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#3

Post autor: Matt7955 »

No to najwyżej załatwię wiązkę z E46.
Co do pedału gazu to wiem.
Niestety ceny M54B22 to koszta 2+, a mi się udało dorwać w dobrej cenie i blisko..
Kompot jest z 2001r. i na pewno jest tam N42.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

Nadal uwazam ze to bez sensu, krok a nawet 2 w tyl. Podlicz zakup linki, przerobka pedalu gazu, wiazka z e46... A zaraz sie okaze ze silnik ledwo zipie, albo jest na jednym vanosie to w ogole powodzenia zycze.
Obrazek
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 176
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#5

Post autor: w0jta5 »

Jeszcze jest jedna opcja, ale czy będzie tania, to nie wiem. Założyć do M52TU kolektor z disą, przepustnicą i wiązką silnika od M54.

Ale zostając przy M52TU, to i tak musisz chyba listwę wtryskową podmienić na M54, bo N42 ma już chyba regulator ciśnienia paliwa na filtrze?

Poza tym M52TU z E39 to do zmiany masz łapy silnika i miskę olejową?
Viteq3
Posty: 1
Rejestracja: 22 sty 23, 13:58
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Ostrzeszów

#6

Post autor: Viteq3 »

Witam rozwiązałes problem z elektryka?
Matt7955
Posty: 7
Rejestracja: 9 paź 17, 12:52
BMW: E46 Coupe
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#7

Post autor: Matt7955 »

Wrzuciłem osprzęt z M54, fura juz dawno smiga. :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”